2 צפייה בגלריה
רוקח ותיק הותקף בקופת חולים בכפר ויתקין
רוקח ותיק הותקף בקופת חולים בכפר ויתקין
בית המרקחת נסגר כמחאה על התקיפה. השלט בכניסה
בית המרקחת במושב כפר ויתקין בעמק חפר נותר היום (חמישי) סגור לקהל הרחב, לאחר שרוקח ותיק בסניף הותקף אתמול באלימות על ידי תושב האזור, שנעצר לאחר מכן. התקיפה עוררה סערה ביישובים הסמוכים, שתושביהם יצטרכו להרחיק עד נתניה או חדרה כדי לרכוש תרופות לקראת סוף השבוע.
לפי החשד, הרוקח הותקף לאחר שביקש מלקוחה שהגיעה לבית המרקחת לעטות מסכה. הלקוחה סירבה, התווכחה והזעיקה את בן משפחתה שהגיע ותקף את הרוקח, שנחבל ונפצע קל. ההחלטה לסגור את הסניף התקבלה כמחאה על התקיפה, ועל הדלת הוצב שלט שבו נכתב כי "בית המרקחת סגור היום עקב אירוע אלימות. נקווה לימים שקטים יותר".
סניף בית המרקחת של קופת החולים "כללית" בכפר ויתקין משרת את תושבי היישובים באזור, בהם בית ינאי, בית חרות, בת חן ויישובים נוספים, שתושביהם אמרו כי הם בהלם מתקיפת הרוקח. לדבריהם, "מדובר ברוקח עדין שמוכר לכולם וכולם אוהבים אותו. איך אפשר לתקוף אדם טוב ומסור שעוזר לכולם? סגירת בית המרקחת מוצדקת, אבל פוגעת בכל תושבי האזור, ובמיוחד בקשישים".
2 צפייה בגלריה
סניף קופח כללית בכפר ויתקין
סניף קופח כללית בכפר ויתקין
סניף קופת החולים בכפר ויתקין
בנוסף, סיפרו התושבים כי "זהותם של התוקף והאישה ידועה לכולם. נקווה שהמשטרה תעשה את עבודתה, תעצור, תחקור ותרחיק אותם מהמושב - בגלל בן אדם אחד אלים אלפים יצטרכו לסבול".
כאמור, מאוחר יותר עצרה המשטרה את החשוד בתקיפה, תושב אחד המושבים בשנות ה-20 לחייו.
מקופת החולים "כללית" נמסר בתגובה כי "אתמול, יום רביעי בשעות הבוקר, הותקף רוקח במרפאת כפר ויתקין בזמן מתן שירות למטופלים. מטופלת שהתבקשה לעטות מסכה ולהמתין לתורה הרימה את קולה והשתמשה באמירות פוגעניות כלפי הרוקח. כעבור זמן קצר בן משפחתה הגיע למקום ותקף את הרוקח באלימות פיזית ומילולית. איש ביטחון של 'כללית' הוזעק למקום וסיים את האירוע.
"בשל המקרה הקשה בית המרקחת סגור היום ותלונה הוגשה במשטרה. תופעת האלימות כלפי אנשי צוות רפואיים חוצה גבולות ואנו מגנים אותה. על כל הרשויות לשלב ידיים, לפעול בנחישות למיגור התופעה ולהחמיר את הענישה. יש למצות את הדין במקרי אלימות לצד הקצאת משאבים לעיבוי אמצעי האבטחה על מנת שנוכל להעניק שירות רפואי במרחב בטוח לצוותים ולמטופלים".
ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות תלונה שהוגשה ביממה האחרונה, נפתחה חקירה ונערכו מספר פעולות בהן גביית עדויות ממעורבים ועיכוב החשוד לחקירה. מדובר בראשיתה של חקירה, כאשר זימון מעורבים נוספים לתחנה יבוצע בהתאם להתפתחות החקירה. נמשיך לחקור ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".