תושבי שלומי אחרי הירי, היום
(צילום: אסף מגל)

תושבי הגליל וכן מטיילים ומבקרים באזור נקראו להיכנס למקלטים ולמרחבים המוגנים עקב מטחי הרקטות ששוגרו היום (חמישי) בגבול הצפון. רקטה אחת פגעה בלול של אליק קפלן בן ה-47 ממושב בצת שעל גבול לבנון. הוא אמר ל-ynet כי "זה נס פסח - אחותי מתגוררת במרחק 150 מטר מהנפילה, יחד עם עוד משפחות במושב. אם הרקטה שהרסה לי את הלול היתה נופלת על בית אז משפחה שלמה הייתה נמחקת".
קפלן ציין כי הלול היה ללא בעלי חיים, ושימש כמחסן לציוד: "הנזק הוא בסך מאות אלפי שקלים, אבל תודה לאל שאף אחד לא נפגע". קפלן, שמפעיל גם צימרים באזור, סיפר כי "בצהריים כל הצימרים היו מלאים, אך עכשיו כולם עזבו וחזרו למרכז. בימים הבאים הם יהיו ריקים, אבל אנחנו חזקים ולא ניתן לאף אחד לנצח אותנו".
במשדר מיוחד באולפן ynet הוסיף קפלן: "בוטלו הזמנות לשבוע הקרוב, ולשבוע הבא בשיחות טלפון מקווים שיבואו, חול המועד, בכל זאת חג. מקווה שנצליח לגרד כמה גרושים. זה לא נראה טוב".
תיעוד מפגיעת הרקטה בבצת
(צילום: גיל נחושתן, אליק קפלן)

4 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בית בבצת
פגיעת רקטה בית בבצת
פגיעת הרקטה בבצת
(צילום: גיל נחושתן)
4 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בשלומי
פגיעת רקטה בשלומי
פגיעת רקטה בשלומי
(צילום: שגיא וקנין)
עופר לוי, שטייל עם חברתו באזור קיבוץ חניתה שעל גבול לבנון, סיפר כי "שמענו בומים ללא הפסקה, לא ידענו לאן לברוח. הבנו ישר שמדובר ברי מסיבי של טילים מלבנון, שנורו ללא הפסקה. תפסנו מחסה במהירות, אבל זה היה מפחיד מאוד".
הצימרים וחדרי האירוח באתרי התיירות שבגליל המערבי נמצאים בתפוסה מלאה לאור החג והשבת שבפתח, והתיירנים חוששים כעת מעזיבת האורחים ומגל ביטולים, אם בישיבת הקבינט שתתקיים הערב יוחלט על תגובה צבאית לשיגורים. ירי מסיבי כזה של עשרות טילים לעבר יישובים רבים בגזרת יישובי הגליל המערבי לא התרחשה מאז יולי 2006, בעת שפרצה מלחמת לבנון השנייה.
כאמור, אזעקות רבות נשמעו בצהריים ביישובים רבים בגליל המערבי. המטחים החלו כ-20 דקות לאחר אזעקה ראשונה בשלומי ובבצת, שלאחריה מסר צה"ל כי רקטה אחת יורטה על ידי כיפת ברזל. במד"א עדכנו על פצוע קל מרסיסים, בעקבות נפילה סמוך לרכב בפסוטה, ופצוע נוסף בן 19, שגם מצבו מוגדר קל, מפגיעת רסיסים בשטח פתוח. בנוסף, ידוע על לפחות נפילה אחת באזור היישוב שלומי. במטח שוגרו 34 רקטות. 25 מהן יורטו, 5 נוספות התפוצצו בשטח ישראל - וגורלן של 4 נוספות עדיין לא התברר.
תיעוד מהשיגורים שנצפו מלבנון

4 צפייה בגלריה
 עשן בגליל לאחר האזעקה
 עשן בגליל לאחר האזעקה
עשן בגליל לאחר האזעקה
( צלם: ברכאת גדבאן)
4 צפייה בגלריה
שובלי עשן בגליל לאחר האזעקות שנשמעו באזור
שובלי עשן בגליל לאחר האזעקות שנשמעו באזור
שובלי עשן בגליל לאחר האזעקות שנשמעו באזור
(צילום: סיון חילאי)
ראש העיר נהריה, רונן מרלי תיאר כי "התושבים עדיין במרחבים מוגנים ואנחנו ממתינים להודעה של צה"ל שאפשר לצאת. הוריתי גם על פתיחת מקלטים ציבוריים ופינינו את כל המתרחצים מחופי הים". במקביל, מרלי ציין כי "כרגע שקט בנהריה".
עידן גיא, יו"ר קיבוץ אדמית שעל גבול לבנון, אמר כי שיגורי הרקטות "נפלו עלינו כרעם ביום בהיר. זה אמצע החג, כולנו מבלים, יש הרבה אורחים, ופתאום שומעים אזעקות ומיד אחרי זה מטחים קשים. אזעקות עולות ויורדות ותוך כדי פיצוצים". גיא הוסיף: "אני משבח את הצוותים - תוך שניות נדרשנו להיכנס לחדרים ממוגנים וכולם צייתו ועדיין ממתינים".
ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, אמר כי "מבחינתי זו הכרזת מלחמה על מדינת ישראל. מאז 2006 לא עברנו כזו התקפת טילים נפשעת".
גם בכרמיאל פותחים את המקלטים הציבוריים, וראש העיר משה קונינסקי מסר: "בשעה האחרונה אנו עדים למטחי טילים בגבול הצפוני. נכון לעכשיו אין הנחיות ספציפיות שנכונות לכרמיאל, אך לנוכח המצב, הנחיתי על פתיחת המקלטים הציבוריים. אני קורא לציבור לגלות ערנות ולהיות קשובים להנחיות פיקוד העורף".
בנוסף, בעקבות המצב הביטחוני הודיעה קרן קיימת לישראל על סגירת פארק אדמית, פארק גורן ויער חניתה למטיילים. נמסר כי אין להגיע לאתרים אלו.