דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה חיילים בגדוד 196, עוצבת "בני-אור" (460) שנפלו הבוקר (שישי) בקרב בג'באליה שבצפון רצועת עזה. סרן ברק ישראל סגן, בן 22 מפתח תקווה, מפקד מחלקה בקורס מפקדי טנקים, סמל עידו בן צבי, בן 21 משמרת, חניך בקורס, וסמל הלל אליהו עובדיה, בן 22 מירושלים, חניך בקורס נהרגו מפיצוץ מטען חבלה. מתחילת המלחמה נהרגו בקרבות 765 חיילי צה"ל.
1 צפייה בגלריה
סרן ברק ישראל סגן, סמל הלל אליהו, סמל עידו בן צבי  ז"ל
סרן ברק ישראל סגן, סמל הלל אליהו, סמל עידו בן צבי  ז"ל
סרן ברק ישראל סגן, סמל הלל אליהו וסמל עידו בן צבי נהרגו בקרב בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)
האירוע התרחש סמוך לשעה 05:00 בבוקר, אז טנק המרכבה סימן 4 של הלוחמים נפגע קשות, ככל הנראה ממטען חבלה רב עוצמה. בתקרית נפצע חייל נוסף.
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ספד לסגן, תושב העיר, ואמר כי "בצער רב התבשרנו בשעות האחרונות על נפילתו של הגיבור סרן ברק ישראל סגן. זה אובדן קשה נוסף של גיבור, בן העיר, שהקריב את חייו למענינו ולמען ביטחון ישראל". הוא הוסיף: "אנו תקווה שנהיה ראויים לאובדן של ברק ושל הגיבורים הרבים שחרפו את נפשם בכל החזיתות".
הכוח עסק בפעולה נגד מוקד חמאס מתחדש במחנה הפליטים שבמרכז העיר, בו תמרנה לפני כמה חודשים אוגדה 98. צק"ח (צוות קרב חטיבתי) 460 הוא חלק משלוש חטיבות שפועלות בג'באליה מזה כחודש, לאור התחדשות פעילות חמאס בעיר שבצפון הרצועה.
למרות שמרבית תושבי ג'באליה עזבו בסופו של דבר את האזור שצה"ל מכתר, נותרו במרחב עוד כמה אלפי עזתים, ולכן הפשיטה צפויה ככל הנראה להימשך לפי ההערכות עוד מספר שבועות.
בתוך כך, ביממה האחרונה מכתרים כוחות גבעתי ו-460 את בית החולים כמאל עדואן במחנה הפליטים של ג'באליה, וכורזים לאנשים שבפנים לצאת החוצה. עד כה עזבו את בית החולים תחת בדיקה יותר מ-600 פלסטינים. בצבא מעריכים כי פעילי חמאס מתבצרים במתקן הרפואי.
מתחילת המבצע בג'באליה לפני כחודש צה"ל הצליח לפנות, לפי נתוניו, כ-45 אלף עזתים מהאזור המכותר בעיר. עוד עולה מהנתונים כי הכוחות שבו 300 חשודים בטרור באמצעות נקזי הבידוק שפרסו סביב ג'באליה, וביממה האחרונה בלבד, לפי צה"ל, חיסלו הכוחות כ-50 מחבלים מתוך מאות שנהרגו באזור בחודש האחרון.