אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט, ענת, חשפה הערב (שבת) בנאום בהפגנה ברחוב בגין בתל אביב הקלטה של בנה כשהוא פונה לראש הממשלה נתניהו בסרטון שצולם בשבי, בדברים שייתכן שהוכתבו לו על ידי שוביו. "נתניהו, אתה חייב, חייב לעשות את ההחלפה הזו בין האסירים בישראל לאסירים פה. אני מאוד רוצה לראות את המשפחה והחברים שלי. זה מאוד חשוב. אני חושב שאתה מסוגל לזה, צריך לרצות, אבל אני סומך עליך. אתה יכול לעשות את זה ומקווה שכמה שיותר בקרוב", נשמע מתן אומר בהקלטה.
ההקלטה של מתן מהשבי, לנתניהו: "צריך לרצות החלפה"

3 צפייה בגלריה
משפחתו של מתן אנגרסט החטוף בעזה
משפחתו של מתן אנגרסט החטוף בעזה
הוריו של מתן אנגרסט עם תמונותיו
(צילום: גיל נחושתן )
האם נאמה בהפגנה לפני שחשפה את הסרטון ואמרה: "עומדים פה לידי שלושת אחיו הקטנים של מתן - עדי, אופיר ורועי. חשבתי שאולי אחרי שנה תוכל לעזור לי לענות לילדיי על כמה שאלות - 'אמא, מתן פצוע? טיפלו בו? מתעללים בו? הוא כל הזמן רעב וצמא?'. מתן וצוות פרץ לחמו בשם הערכים שעליהם גדלו: הצלת חיים, לא מפקירים פצועים בשטח, ⁠אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. אם הערכים הללו היו קיימים בממשלה שלך ביבי, מתן וכולם כבר מזמן היו בבית".
היא הוסיפה: "אבל הם לא. וזאת עובדה מצערת שמצטרפת לעוד עובדות שהפכו למציאות חיינו מאז אותה שבת שחורה. עובדה - רק לפני שבועיים חזרו לישראל שישה ארונות של חטופים שנרצחו ע"י חמאס, ועובדה שגופתה של עדן חזרה במשקל 36 ק"ג בלבד. עובדה שרק שמונה חטופים חולצו חיים על ידי צה"ל. עובדה ש-27 חטופים נרצחו על ידי חמאס או נהרגו תוך כדי פעילות צה"ל, ותוך כדי ניסיונות חילוץ שכשלו. עובדה שאיבדנו חיילים בניסיונות החילוץ הללו. עובדה שבעסקת חילופי השבויים בנובמבר חזרו 80 חטופים חיים. ממשלת ישראל, ואתה, בנימין נתניהו, בראשה, ממשיכה לטעון שלחץ צבאי יביא להחזרת חטופים חיים".
3 צפייה בגלריה
הפגנה למען השבת החטופים בגשר בגין, תל אביב
הפגנה למען השבת החטופים בגשר בגין, תל אביב
ההמונים בהפגנה בתל אביב
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
הפגנה למען השבת החטופים בגשר בגין, תל אביב
הפגנה למען השבת החטופים בגשר בגין, תל אביב
(צילום: פאולינה פטימר)
לדברי האם, "העם תומך בעסקה להשבת החטופים. בכל מחיר. הציבור יודע שלחץ צבאי לא משיב חטופים חיים. במשחק האכזרי שאליו נקלענו מאז טבח שמחת תורה יש עובדות, ויש שקרים. פירטתי עכשיו את העובדות. והנה עוד עובדה: מתן וחבריו יצאו להילחם בשם הערכים שעליהם גדלו, ערכי מדינת ישראל. אלו הערכים שבזכותם מדינת ישראל הוקמה. אלו הערכים שהודות להם המדינה הזו שרדה, בסביבה עוינת – מעטים מול רבים. בלי הערכים הללו, אין מדינת ישראל".
מתן שלי, ששלחתי לצבא בשם הערכים הללו, פונה אליך כעת ממעמקי האדמה - מתוך הגיהינום שבו הוא נמצא כבר כמעט שנה. אני מבקשת שתקשיב לו. אני מבקשת שתשמע אותו. אני מבקשת שתביט על העובדות הרבות, הנחרצות, החד משמעיות, ותחליט את ההחלטה הנכונה. תחזיר לי את הבן שלי בחיים, תפסיק את הלחימה ותחזיר את כולם. תמיד נוכל לחזור לעזה, למחנות המרכז, לרפיח, פילדלפי, מיאמי. מתן נסיך שלי, אני מתגעגעת אליך, לקול שלך, לגעת בך. כל כך רוצה לטפל בך. בבקשה, עוד קצת בשבילי. בשבילנו".
בחודש יולי חשפה אמו של מתן בעצרת בכיכר החטופים כי קיבלה אות חיים מבנה בסרטון שאותר ברצועת עזה. ההקלטה מבוססת על הסרטון שקיבלה. מתן נחטף לעזה כשהוא פצוע קשה ומחוסר הכרה. הוא היה בטנק של איתי חן ודניאל פרץ, שנפלו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועה, ואיתם היה גם תומר ליבוביץ, שנפל גם הוא בקרבות.