בני משפחתו של עידן שתיוי (28) מפתח תקווה, שנחטף בדיוק לפני שנה ממסיבת הנובה בחניון רעים, עודכנו כי יקירם נרצח בטבח ב-7 באוקטובר ושגופתו מוחזקת מאז בשבי חמאס בעזה. אלי, אביו של עידן, אמר הבוקר (שני) במשדר המיוחד ב-ynet: "לא אפסיק להיאבק עד שהגופה תחזור".
הריאיון עם אלי שתיוי
(צילום: ליאור שרון, ירון שרון)

עידן הגיע לפסטיבל בעוטף כדי לתעד את חבריו שניגנו והעבירו סדנאות באירוע. הוא לא הספיק להיכנס למתחם, וכשהחלה מתקפת מחבלי חמאס עידן סייע לבחור ובחורה שאותם פגש ביציאה מן האתר להימלט. הבחירה הגורלית הובילה בסופו של דבר לחטיפתו לעזה. מאז הטבח ההערכה הייתה שעידן נמצא בחיים. אמש עודכנו בני המשפחה שלפי מידע מודיעיני הוא נרצח כבר ביום הטבח.
האב אלי, שבמשך כל השנה השתתף בעצרות רבות ובאירועים שונים להעלאת המודעות לחטיפת בנו, הצטרף בחודש שעבר לנסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצרת הכללית של האו"ם. בנחיתת ראש הממשלה ופמלייתו בניו יורק, תועד שתיוי האב עומד מאחוריהם של נתניהו ורעייתו. לפני שלושה ימים הספיק האב לכתוב בחשבון הפייסבוק שלו: "עידן שתיוי ילד אהוב שלי. תחזור, תחזור כבר".
2 צפייה בגלריה
עידן שתיוי ז"ל
עידן שתיוי ז"ל
עידן שתיוי
2 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו עם אלי שתיוי בנחיתה בניו יורק, ארה"ב
בנימין ושרה נתניהו עם אלי שתיוי בנחיתה בניו יורק, ארה"ב
האב אלי שתיוי (משמאל) מאחורי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בניו יורק
(צילום: עומר מירון, לע"מ)
"זאת הייתה שנה קשה, מ-7 באוקטובר עד 7 באוקטובר", אמר הבוקר האב. "אבל אנחנו לא נפסיק להיאבק עד שהגופה תחזור ועד שכולם יחזרו. כל הנרצחים לקבורה והחיים לשיקום. עד הרגע הזה קשה לי להאמין שזה מה שקרה ועדיין יש איזושהי תקווה. זאת גם תקווה כללית כנראה לאחדות בעם ולאחדות בממשלה, כי אנחנו נמצאים במלחמת קיום ועדיין אנשים נלחמים זה בזה. אם הבן שלי הלך, אז לפחות שהעם יתאחד".
על הרגעים שבהם קיבל את הבשורה המרה, סיפר שתיוי: "התקשרו אליי בתשע בערב ואמרו לי להגיע תוך חצי שעה לבית של גרושתי. רצתי בשמחה כי חשבתי שרוצים להודיע לי ששחררו את עידן. נכנסתי ואמרתי 'אנחנו הולכים לקבל בשורה טובה'. ככה אני במשך שנה, כל הזמן בתקוות ואכזבות. תקווה של שעה-שעתיים ואכזבה מיידית. אבל אני לא אוותר עד שאראה את עידן".
מתאם השבויים והנעדרים גל הירש אמר בכנס באוניברסיטת רייכמן שבה למד עידן: "אמש הודענו למשפחתו של עידן שתיוי על הירצחו ב-7 באוקטובר 2023. הוא חלל חטוף וגופתו מוחזקת בידי חמאס. עידן היה זמן ממושך נעדר, עד שעלינו על עקבותיו בעבודה מאומצת. לקח גם זמן ממושך עד שידענו לקבוע באופן מוסמך מה עלה בגורלו. אני מביע תנחומים מעומק הלב למשפחתו. נפעל להשבתו הביתה לקבר ישראל".