סרן אלון סקאג׳יו (22) מסיירת חרוב של חטיבת כפיר נהרג הלילה (בין רביעי לחמישי) בפעילות של כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין. הקצין, שהועלה אחרי מותו לדרגת סרן, שימש כמפקד מחלקת צלפים בסיירת חרוב של חטיבת כפיר - ונהרג מפיצוץ מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן עמוק בקרקע בכניסה למחנה.
מחנה הפליטים ג'נין הבוקר, לאחר פעילות צה"ל

4 צפייה בגלריה
סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
מיהר לחלץ את הפצועים - ונפגע בעצמו. סרן אלון סקאג׳יו
(מתוך אתר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
רכב התאג"ד שעלה על מטען חבלה בג'נין
רכב התאג"ד שעלה על מטען חבלה בג'נין
רכב התאג"ד שנפגע מהמטען הראשון שהתפוצץ
כתוצאה מהפעלת המטען ומטען חבלה נוסף נפצעו עוד 16 לוחמים, אחד מהם באורח קשה. בנוסף נפצעו באורח בינוני קצין צה"ל, פרמדיקית ושלושה לוחמים נוספים. היתר נפצעו באורח קל, בעיקר מעשן, הדף ורסיסים. כל הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים.
מתחקיר ראשוני עולה כי כוחות גדולים נכנסו הלילה לפעולה בג'נין וסביבתה, כחלק ממבצע חטיבתי נוסף לעצירת מבוקשים ואיתור אמצעי לחימה, במסגרת פעולות צה"ל במחנות הפליטים בשומרון בחודשים האחרונים. כוח הנדסי כפול שכלל שופל ודחפור D9 פתח את ציר התנועה לאחד הכוחות מסיירת חרוב שנע מצפון למחנה הפליטים, עם כפות בקרקע, כדי לחשוף מטעני חבלה. אלא ששניים מהמטענים, שהוטמנו באופן חריג בעומק רב מתחת לאדמה - לפחות של מטר וחצי - לא זוהו ולא יוזמו על ידי הכוח ההנדסי הכבד.
לאחר מכן עבר במקום רכב התאג"ד הממוגן מסוג פנתר, שעלה על המטען הראשון שהתפוצץ. הלוחמים ברכב הרפואי דיווחו כי נפגעו, בעיקר באורח קל מחבלות ועשן. חבריהם מהסיירת החישו לעברם מהשיירה כדי לעזור בטיפולם וחילוצם, הגיעו לנקודה ויצאו רגלית כדי לחבור אליהם - ובשלב זה אירע פיצוץ אדיר נוסף, כנראה בהפעלה מרחוק על ידי מחבלים שהכינו את הזירה ותצפתו עליה.
4 צפייה בגלריה
 סרן אלון סאקאג׳יו ז״ל
 סרן אלון סאקאג׳יו ז״ל
"לא ויתר ורצה להגיע רחוק". אלון סקאג׳יו
( מתוך הרשתות)
גם המטען הנוסף שהופעל, לפי הערכות בצה"ל, הוטמן בעומק של לפחות מטר וחצי מתחת לאדמה. כתוצאה מהפיצוץ השני נהרג סרן סקאג׳יו, מפקד מחלקת הצלפים מהסיירת, ולוחמים נוספים נפצעו.
כוחות צה"ל מיהרו לטפל בכלל הנפגעים ולחלצם, ובמקביל המשיכו במשימה עם יתר מאות הלוחמים שהשתתפו במבצע. בזירה נמצאו ממצאים שהעידו על אופנים שונים להפעלת המטענים, בצורה חוטית ואל-חוטית. כל הכוחות יצאו הבוקר מהאזור לאחר השלמת משימותיהם.
בצה"ל מתחקרים את נסיבות התקרית ובודקים כיצד הכוח המחלץ פרק מהרכב, מאחר שקיים נוהל פריקה מסודר במצבים כאלו, שכולל "חצר פריקה" בטוחה כדי להימנע מלהיקלע למלכודת זירת מטענים.
4 צפייה בגלריה
דיווחים פלסטינים: כוחות צה"ל פעלו בג'נין
דיווחים פלסטינים: כוחות צה"ל פעלו בג'נין
מחנה הפליטים בג'נין, היום
באוגדת איו"ש זיהו בחודשים האחרונים עליית מדרגה בהכנה ושימוש במטעני חבלה, שממלכדים את צירי הגישה למחנות הפליטים בשומרון ולמוקדי טרור רבים בגדה. לכן הפעילות במבצעים הליליים הללו מתמקדת באיתור מעבדות חבלה, מעצר מומחים להכנת מטענים והגעה לחומרי הנפץ הגולמיים. יחד עם זאת, בפיקוד המרכז הזהירו כי לא רחוק היום שבו מטענים אלו יופעלו גם נגד מטרות ישראליות בשני צידי הקו הירוק.

"אלון היה בחור מדהים. משכמו ומעלה"

אלון סקאג׳יו היה הילד האמצעי במשפחה, אימו דוריה עובדת עייריה ואביו ארווין קצין משטרה. הוא הותיר אחריו גם אחות גדולה ואח קטן, עמית ואריאל. הלווייתו תיערך מחר בבית העלמין הצבאי בחדרה.
אלון גר בשכונת חדרה הצעירה והתחנך בתיכון חדרה. הוא בוגר מועצת הנוער העירונית, ארגון המד"צים העירוני וחבר הנהלת קלוב התעופה חדרה.
חיים אשכנזי, מאמן כושר קרבי שאימן את אלון לקראת גיוסו, סיפר עליו: "אלון הגיע אליי בכיתה י״ב, התאמן אצלי שנתיים לפני הגיוס ורצה להתחזק. הוא עבד קשה מאוד, לא ויתר ורצה להגיע רחוק. הוא לא ויתר על שום אימון, תמיד הגיע ראשון ורצה לנצח. עם הרבה כוח, אלון שיפר יכולות מקצועיות, סיים דובדבן וקורס קצינים והיה בתפקיד בחרוב. מדובר באבידה גדולה מאוד. אלון, מלח הארץ, תמיד סייע להסביר ולתת אמונה להתגייס לקרבי למתקשים. קשה לתאר ולעכל את האובדן הגדול. אלון היה בחור מדהים משכמו ומעלה".
ראש העיר חדרה, ניר בן חיים, ספד לאלון: "העיר חדרה כואבת ומתאבלת על נפילתו של בן העיר, אלון סקאג׳יו. כשנשאל אלון בפרויקט של מחלקת הנוער בעיר, מה הכי ישראלי בעיניך? התשובה שלו הייתה ברורה - 'לשרת את המדינה'. אלון גדל, התחנך והדריך, ולמרות גילו הצעיר כנער מעורב, אינטליגנט, חברותי ומבריק - השפיע על חניכים, תלמידים ותלמידות. הערכים בהם האמין ובהם דבק הועברו גם להם, כך שיהדהדו עוד שנים רבות".