עשרות אלפים הפגינו ברחוב קפלן בתל אביב בדרישה לבחירות ולהחזרת החטופים, בהפגנה שבה נכחו גם בני משפחות חטופים. במהלך ההפגנה הובערה מדורה בצומת עזריאלי והתפתחו עימותים מול השוטרים.
ההפגנה ברחוב קפלן
(צילום: עידו ארז)

מכת"זית הובאה למקום אבל לא הופעלה, ופרשים החלו אחרי כמה שעות של הפגנה לפנות בכוח את המפגינים. לפחות שישה מהמפגינים נעצרו.
השוטרים, בראשות סנ"צ אבי עופר, נכנסו כמה פעמים למרכז הצומת - ואז החלו העימותים. הפינוי נעשה בכוח רב, כולל ריתוק מפגינים באמצעות ברך על הפנים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה להחזרת החטופים ונגד הממשלה בקפלן
הפגנה להחזרת החטופים ונגד הממשלה בקפלן
ההפגנה בקפלן
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב
הפגנה נגד הממשלה ברחוב קפלן בתל אביב
(צילום: עידו ארז)
"אלו מעצרים מיותרים", אמרה עו"ד גבי לסקי. "במקום שהמשטרה תהיה עסוקה בפשיעה, היא עסוקה במעצר מפגינים שבאים לתמוך במשפחות החטופים. כל העימותים החלו רק בגלל שהמשטרה לא בחוכמה רבה נכנסה לתוך המפגינים. הרי בכל מקרה הצומת חסום".
אחת מהנוכחים בהפגנה הייתה עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן. היא תקפה את יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, שהביע התנגדות לעסקה: "גדעון סער, שמעתי שאתה אומר שלהחזיר את הבן שלי ושאר החטופים זה תבוסה. בושה, אין לך שום דבר להציע לציבור הישראלי, אל תנסה לקושש קולות על חשבונו על ידי התבטאויות כאלה ואחרות, אני מבטיחה לך שאם תמשיך אנחנו כולנו נרדוף אותך".
בהפגנה השתתפה גם אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר. לפניה היא אמרה: "זהו היום ה- 239 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. נשיא ארה"ב ביידן הציג את ההצעה הישראלית לעסקה. 'אסור שנאבד את הרגע הזה, הוא אמר, ואנחנו חוזרים על דבריו: אסור שנאבד את הרגע הזה. אסור להחמיץ את ההזדמנות הזו. אנחנו קוראים לציבור: צאו לרחובות לתמוך בעסקה. צאו לרחובות, ואל תחזרו עד שהם חוזרים".