לאה סעידיאן: "רוצה להגיד תודה רבה על כל התמיכה והאהבה שהוא מקבל"
(צילום: ליהי קרופניק)

אחותו של איציק סעידיאן, הלוחם שהצית את עצמו במשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, התייחסה הערב (יום רביעי) להחמרה במצבו - שבועיים וחצי אחרי ששב להכרה - וביקשה מהציבור להתפלל לרפואתו של יצחק חיים בן לידה. "מצבו קצת החמיר אחרי בדיקות מעמיקות שנערכו לאחרונה", אמרה אחותו לאה. "הגוף שלו עייף וחלש. ביקשנו מכל המבקרים שאנחנו מעדיפים שלא יגיעו בשבועיים הקרובים. אנחנו חוששים כי הוא עייף, מאוד מותש וזקוק למנוחה".
סעידיאן עובר כעת סדרת בדיקות כדי להבין את מצבו. על אף ששב להכרה, מצבו נותר קשה בשל חשש לזיהומים עקב הכוויות שבגופו - והוא מצוי בסכנת חיים. האחות לאה סיפרה כי אחרי שבאחרונה אחיה איציק שב להכרה ותקשר עם בני משפחתו, היום הדבר לא קרה. "מרגישים שגופו חלש", היא אמרה. "בגלל שמצבו החמיר נתנו לו שוב אנטיביוטיקה והוא צריך לישון הרבה".
אחיו של איציק סעידיאן: "הוא ממש דיבר איתי"
(צילום: משי בן עמי, שחר גולדשטיין)

הימים האחרונים היו עמוסים עבור סעידיאן, שכן מאז ששב להכרה רבים מבקשים לבקרו ולדרוש בשלומו. "הגיעו לכאן אלפים", סיפרה לאה. "אמנם אחוז קטן מהם נכנס לחדרו אבל זה התיש אותו מאוד. אני רוצה להגיד תודה רבה על כל התמיכה והאהבה שאנחנו מקבלים מעם ישראל; זה לא דבר מובן מאליו' ובעזרת השם כשהוא יקום וייצא אלינו - נעשה חגיגה גדולה וכולם יבואו. עד אז אנחנו חייבים לכבד את בקשתם של מנהלי מחקת הכוויות, פרופ' דרור חרץ ופרופ' יוסי חייק, להימנע מביקורים כי הם דואגים לאיציק. אני בטוחה שכולם דואגים ומבינים אותנו".
1 צפייה בגלריה
האח אבי, האם לידה והאחות לאה ליד חדרו של סעידיאן, השבוע
האח אבי, האם לידה והאחות לאה ליד חדרו של סעידיאן, השבוע
איציק סעידיאן ובני משפחתו
(צילום: טל שחר)
גם בני המשפחה שלא משים ממיטת יקירם ייאלצו להפחית את תדירות הביקורים בחדרו. "אנחנו צריכים להפחית בדרישות שלנו ממנו לדבר", אמרה לאה. "רק לבוא, לראות אותו כמה דקות - ולצאת. הרופאים ביקשו גם מאיתנו שלא להיכנס יותר מדי לשיחות מעמיקות איתו כדי לא להעמיס עליו".
רופאיו של סעידיאן העבירו אותו למיטת עמידה מיוחדת שנרכשה עבורו על-ידי משרד הביטחון ופרופסור יוסי חייק, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ומרכז הכוויות הלאומי, הסביר כי "ללא המיטה, לא ניתן יהיה להמשיך ולקדם את מצבו של סעידיאן אל עבר אפשרויות שיקום עתידיות".
אתמול ביקר שר הביטחון בני גנץ את סעידיאן, כשהוא מלווה בזיו שילון ובראש מחוז ירושלים באגף השיקום תמר גליל ובמג"ד של סעידיאן מצוק איתן אל"מ ארז אלקבץ. לביקור התלוו גם רופאים מבית והזמר דוד דאור ששר שיר אותו כתב לסעידיאן. "איציק ערני, מתקשר, מדבר", אמר אתמול גנץ. "זה היה מאוד מרגש, ממש אפשר לראות את ההתקדמות". שילון אמר כי "הדרך של המשפחה ושל איציק עוד ארוכה והטיפול פה בשיבא הוא מסור".
סעידיאן הוכר כמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות מלחמת צוק איתן והשתתפותו בקרב הקשה בסג'עייה שבו נהרגו שבעה מחבריו, וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. מאז אותו אירוע הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר. פציעתו הובילה נכי צה"ל רבים להפגין תחת הסיסמה "כולנו איציק סעידיאן", במחאה על היחס שמקבלים מאגף השיקום של משרד הביטחון.