ניצב סופר מודיע למשפחת הקורבן ולשוטר הפצוע על כתב האישום
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר שבית משפט השלום האריך פעם נוספת את מעצרו של נסים סח (44), הקבלן מעראבה שנחשד ברצח המתנדב חוסאם סגייר בנהריה, ביקר היום (ראשון) מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, את משפחתו של סגייר ואת השוטר הפצוע אמיר אבו ריש. סופר עדכן אותם על הגשת הצהרת התובע שלפיה הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום בימים הקרובים נגד הדורס - ולהאשימו ברצח, לצד עבירות נוספות כמו הפקרה ושיבוש חקירה.
ראש צוות החקירה מתייחס להתקדמות בחקירה
(צילום: דוברות המשטרה)

3 צפייה בגלריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
מפכ''ל המשפטרה רב-ניצב קובי שבתאי בזירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת הדריסה בנהריה
(צילום: גיל נחושתן)
סופר אמר למשפחתו של סגייר כי "בשבילי הוא היה שוטר לכל דבר". הוא סופר פירט על החשדות העומדים נגד סח, בהם רצח באדישות, הפקרה אחרי פגיעה תוך חבלה חמורה ושיבוש מהלכי משפט, ואמר כי הוא מקווה שבית המשפט יחמיר בעונש - כך שמקרה כזה לא יחזור. "לפחות אני יודע שהוא ישלם מחיר", אמר סופר. "אני מקווה שהמחיר יהיה כזה גבוה שאף אחד לא יחשוב אולי בטעות לנסות לברוח, להתחמק או להפקיר".
סנגוריו של סח, עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, אמרו כי הוא מכחיש את הטענה שהתכוון לפגוע בשוטרים - וכי מדובר בתאונת דרכים שכן השניים לא היו בשדה הראייה שלו.
האירוע, נזכיר, התרחש ב-21 בספטמבר, במהלך חג הסוכות, כשהמתנדב סגייר נקרא עם השוטר אבו ריש לאתר עבודות תשתית לא רחוק מחוף הים שהשכנים התלוננו על הרעש שהגיע ממנו. השוטרים הבחינו בפועלים מכפר ליד ג'נין שנחשדו כשוהים בלתי חוקיים, וביקשו לבדוק את המסמכים שנשאו עליהם. זמן קצר לאחר מכן הגיע סח לזירה ואחרי דין ודברים עם השוטרים דרס את השניים ונמלט. סגייר ואבו ריש פונו לבית החולים, שם מת המתנדב מפצעיו.
3 צפייה בגלריה
חוסאם סגייר
חוסאם סגייר
המתנדב חוסאם סגייר
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
זירת דריסת השוטרים ליד חוף הדקל בנהריה
(צילום: גיל נחושתן)
כוחות משטרה גדולים הוזעקו לאזור תוך פריסת מחסומים, וכעבור זמן קצר עצרו את החשוד עם רכבו סמוך לשלומי. היחידה המרכזית במחוז חוף פתחה בחקירה מאומצת ומשולבת עם חוקרי הזיהוי הפלילי, בוחני התנועה במרחב אשר במהלכה הופעלו כלים חקירתיים, פורנזיים וטכנולוגיים רבים ונאספו מגוון ראיות במטרה לגבש תשתית ראייתית במטרה להעמיד את סח לדין. בהצהרת התובע לבית המשפט, עולה כי בכוונת הפרקליטות לבקש את הארכת מעצרו של סח עד תום ההליכים המשפטיים נגדו וחילוט הרכב באמצעותו דרס את השניים.
עו"ד תמי אולמןעו"ד תמי אולמן
עורכי הדין אולמן וסרוג'י אמרו בתגובה כי "אין מקום להגיש על עבירת רצח באדישות. למרשנו לא הייתה כל כוונה לבצע את המעשה, הוא נקלע לסיטואציה בלתי סבירה, כאשר הוא לא ראה את המנוח בשדה הראייה של הרכב".