לשכת ראש הממשלה מסרה אחר הצהריים (יום ד'), בשם "גורם ביטחוני בכיר", כי חמאס ממשיך להתעקש על סעיף שימנע מצה"ל לחזור להילחם לאחר שלב א' במתווה לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש, "דבר שאינו מקובל על ישראל".
לדברי הגורם, "ישנם פערים נוספים שעדיין לא נסגרו. ישראל תמשיך במשא ומתן תוך כדי המשך הלחץ הצבאי והמדיני כדי להביא לשחרור כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד".
גלנט בעוטף: "חמאס שחוק, נגיע למטרות מתוך עמדה חזקה"
(צילום: שחר יורמן)

2 צפייה בגלריה
 איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר
 איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר
הנייה וסינוואר. חמאס מתעקש על הפסקת הלחימה בשלב א'
(צילומים: AP)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
הבהיר כי סיום המלחמה יקרה "רק לאחר השגת כל המטרות". נתניהו
(צילום: GIL COHEN-MAGEN/Pool via REUTERS)
עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר וממובילות מאבק משפחות החטופים, התייחסה לדברי הגורם: "שוב נתניהו מסתתר מאחורי 'גורם' בכיר. שוב נתניהו תוקע מקלות בגלגלי העסקה ושוב הוא מסרב להציל חיים של מי שהוא הפקיר. תשעה חודשים לתוך המחדל וההפקרה, חייבים לסיים את המלחמה כחלק מעסקה שתחזיר את כולם הביתה. ביבי, די עם התדרוכים והטרפודים. נגמר לנו הזמן. אם אתה לא רוצה ולא מסוגל להביא עסקה - לך הביתה. שחרר אותנו מהעול ופנה את מקומך למי שכן".
ראש הממשלה בנימין נתניהו טען אתמול, בהתייחסו לדיווח ב"ניו יורק טיימס" על מלאי החימושים שאוזל והמפקדים הבכירים שמעוניינים בהפסקת הלחימה ברצועה, כי "אנחנו נסיים את המלחמה רק לאחר השגת כל מטרותיה - ולצה"ל יש את כל האמצעים להשיגן".
נתניהו יצא נגד "גורמים עלומי שם" שתדרכו את העיתון האמריקני. "אני לא יודע מי הם אותם גורמים עלומי שם, אבל אני כאן כדי להבהיר חד-משמעית שזה לא יקרה", אמר. "אנחנו לא נכנעים לרוחות תבוסה לא ב'ניו יורק טיימס' ולא בשום מקום אחר. אנחנו חדורים ברוח הניצחון".
בדיווח נטען כי בכירי צה"ל סבורים שהפסקת אש תהיה הדרך הטובה ביותר לשחרר את 120 החטופים שנותרו בשבי, חיים ומתים. לפי העיתון, שציטט גורמים ביטחוניים בכירים בעבר ובהווה, בכירי הצבא מעריכים גם כי כוחותיהם צריכים זמן התאוששות במקרה שתפרוץ מלחמה עם חיזבאללה, והפסקת אש עם חמאס עשויה להקל גם על השגת הסכם בצפון. חיזבאללה, נזכיר, מתעקש להמשיך בלחימה כל עוד נמשכת הלחימה ברצועה.
עוד נכתב בדיווח, שעליו היה חתום גם כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, כי בכירי צה"ל רוצים בהפסקת אש ברצועה גם אם זו תשאיר "בינתיים" את חמאס בשלטון - ועמדתם משקפת התרחבות בקרע בינם לבין נתניהו, שמסרב בכל תוקף לסיום המלחמה.
שר הביטחון יואב גלנט, שביקר היום בשטחי הכינוס בעוטף, אמר לחיילים: "היכולת המבצעית והיכולת הלוגיסטית הן שמאפשרות לנו להגיע ולממש את מטרות המלחמה, ואנחנו ברצועת עזה הולכים ומתקרבים לנושא הזה. חמאס שחוק, נמצא במצב קשה ואנחנו נגיע למטרות שלנו מתוך עמדה חזקה מאוד והעניין הזה הולך ומתקרב".
בצה"ל אומרים שיש תופעת "פייק" בימים האחרונים לפיה צה"ל לא רוצה לנצח. "אנחנו מתקרבים להכרעה צבאית של חטיבת רפיח בחמאס עם הרס המנהרות ותשתיות ייצור אבל הטיפול בציר פילדלפי ייקח יותר זמן ממה שחשבו בצה"ל. הייתה ציפייה בחמאס שרפיח תהיה מלכודת לגיטימציה. צה"ל לא נפל למלכודת הזו".
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס שלשום למגעים לעסקת חטופים ולסוגיית "היום שאחרי" בעזה, ואמר כי "ההצעה שביידן הניח היא בת השגה - וראינו את העולם מתאחד יחד ותומך בה. כל העולם תמך בה, חוץ מחמאס שחזר עם הסכמה אבל הוסיף 'אם'. הוא אפילו חזר בו מדברים שהסכים להם בעבר. אני עדיין מאמין שזה בר השגה".
לדבריו, "הדרך המהירה ביותר לסיים את הקונפליקט היא להחזיר את החטופים, אבל רק לאדם אחד שכנראה קבור מתחת לאדמה בעזה יש את היכולת להחליט כן או לא. אני לא יודע לענות האם ייתן את התשובה החיובית שהעולם מחכה לה ודורש אותה".