המשטרה עצרה היום (ראשון) בדירת מסתור בעכו תושב טמרה בן 29 החשוד במעורבות ברצח רואה החשבון אחמד דיאב, שנפצע באורח קשה מירי במשרדו ב-6 ביוני - וכעבור כמה שבועות נקבע מותו בבית החולים.
תיעוד ממעצר החשודים ברצח אחמד דיאב בטמרה
(צילום: משטרת מחוז צפון)

כאמור, דיאב, תושב טמרה, נורה בתחילת החודש בעיר השוכנת בגליל התחתון - והתחתן רק כשבועיים לפני התקרית. ביום האירוע החלה חקירה סמויה ביחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) מרחב גליל לבירור נסיבות המקרה, וביום רביעי האחרון עם הפיכת החקירה לגלויה, נעצר החשוד הראשון במעורבות ברצח, תושב אעבלין בן 20.
השופט זיאד סאלח ציין בהחלטתו: "בחומר החקירה קיים בסיס לחשד כי החשוד כאן היה מעורב בחלק מהעבירות המיוחסות לו. כיוון שמעשה הרצח ומעשה הסחיטה שלובים זה בזה, אז יש בדבר כדי להשליך על כל העבירות המיוחסות לחשוד. מיותר לציין כי מדובר בעבירות חמורות. אוסיף כי מדובר בתיק חקירה מורכב מאוד וגם רגיש מאוד". היום, כשלושה שבועות לאחר הירי, עצרה המשטרה את החשוד השני.
2 צפייה בגלריה
אחמד דיאב
אחמד דיאב
אחמד דיאב
2 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר החשודים ברצח אחמד דיאב בטמרה
תיעוד ממעצר החשודים ברצח אחמד דיאב בטמרה
תיעוד מהמעצר
(צילום: משטרת מחוז צפון)
לפי החשד, הרקע לירי הוא סחיטת דמי חסות. מעצרו של החשוד מאעבלין הוארך עד ליום שלישי הקרוב, ובהמשך היום יובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בעכו החשוד מטמרה. בהמשך צפויים מעצרים נוספים.
תושבים מטמרה סיפרו כי אירוע הירי היה "רצח אכזרי ובדם קר". הם ציינו כי הם שמחים שנעצרו חשודים במעורבות באירוע, והוסיפו: "הם צריכים להישאר בכלא לכל החיים".