לואיס הר (70), ששוחרר במבצע ההרואי של צה"ל אחרי 129 ימים בשבי, הגיע הערב (רביעי) לפסטיבל מופעי האביב של עיריית רחובות בסימן אחדות והוקרה ללוחמי צה"ל, והופיע בריקוד מיוחד למען החטופים.
לואיס הר: "ביחד ננצח, ונחזיר את החטופים"
(צילום: ליאור שרון)

רגע לפני העלייה לבמה אמר הר ל-ynet: "כלפי חוץ הכל בסדר, בפנים זה עניין של כמה שנים. אני חושב שכולנו בטראומה ושכל העם יצטרך המון זמן להתרפא. אני אישית במעקב בשיבא תל השומר מהרגע הראשון".
במהלך הריאיון מכונת העשן שהייתה על הבמה הופעלה, והר קפץ קלות. לדבריו, "כל דבר יכול להחזיר אותנו לשם, ויש דברים שבהם הגוף נתפס, אבל אני מיד קולט מה קרה וממשיכים. זה אינסטינקט ואפילו אם זה מחזיר אותי למשהו משם, אני קולט שהכל בסדר. מה שמטריד אותי זה מה יהיה בעתיד - אנחנו לא אותם אנשים שהיינו לפני 7 באוקטובר".
כבר יותר מ-200 ימים שבהם נמצאים אהוביו ומכריו בשבי חמאס ברצועת עזה, אך לואיס מבקש לא לפנות לממשלה באופן חד. "אני לא אומר שום דבר לממשלה, אני לא איש פוליטי. אבל הם צריכים להחליט את ההחלטות החשובות ואני רוצה שהם יחזירו את החטופים הביתה, זה הכי חשוב ובכל מחיר", הסביר.
1 צפייה בגלריה
לואיס הר שחזר משבי חמאס רוקד בפסטיבל מופעי האביב ברחובות
לואיס הר שחזר משבי חמאס רוקד בפסטיבל מופעי האביב ברחובות
"בראש שחזרתי את הריקודים שלי". הר במופע ברחובות
(צילום: קובי קואנקס)
הר התייחס גם לסרטון שפרסם היום חמאס של החטוף הירש גולדברג-פולין, שבו לראשונה נראה אות חיים ממנו מאז שנחטף, וצינן מעט את ההתלהבות. לפי הר, "כל מה שחמאס מפרסם - לא חייבים להאמין. הם משחקים איתנו. עד שלא נראה את כולם פה, לא נדע".
בהמשך הוסיף הר כי "זה שהצילו אותנו (אותו ואת פרננדו מרמן, ר"ר) זה נס. הכל שם התאים, כל התנאים התאימו. פחדנו שהם יעשו דבר כזה, פחדנו על החיים של החיילים - שמישהו יפצע או יהרג כשהוא מציל אותנו. אני לא יודע אם הייתי יכול לסלוח לעצמי. העדפתי שידברו ויעשו עסקה. מצד שני, אני שמח שעשו את שעשו ואני פה".
הר, שרוקד מזה כמה עשורים, השתתף באירוע הערב וסיפר על אהבתו לריקוד: "חזרתי לרקוד כבר מהשבוע השני של השחרור, ועשינו אפילו ריקוד למען שחרור כל החטופים". לדבריו, "לרקוד בשבי לא היה אפשרי, הם לא רואים בעין יפה גבר שרוקד. הם רצו שאני אעשה תנועות של חיילים פעם אחת. עשיתי חימום והם התחילו לצעוק עליי ועשו תרגילי כוח. אמרתי 'אוקיי', ולא זזתי יותר".
בגופו אולי הר לא רקד במהלך שהותו בשבי, אך בראשו הוא מספר שדווקא כן. "בראש אני שחזרתי את הריקודים שלי, זה היה מיוחד". לאחר שעלה לבמה אמר הר: " יש לנו עם מיוחד וביחד ננצח ונחזיר את כל החטופים הביתה".
ראש העיר רחובות מתן דיל אמר ל-ynet כי "אנחנו כבר עשור מקיימים את מופע 'רוקדים אביב', אבל הערב הוא מיוחד מכולם. זכינו שלואיס הר החליט לרקוד פה איתנו - לרקוד, לשמוח ולחיות, וזה לא מכהה את הרצון שכולם ישובו הביתה. אבל בערב הזה בפסח אנחנו רוצים מעט לשמוח, וכמו תמיד במדינה שלנו הכל שזור אחד בשני".