אלוף משנה במילואים גולן ואך נפצע היום (ג') באורח בינוני-קשה מקריסת פיר מנהרה במרכז רצועת עזה. הוא פונה לבית החולים ומשפחתו עודכנה. כעת מצבו יציב, ומשפחתו הבהירה: "הכול תקין, גולן מרגיש טוב". אחיו הוא תא"ל יהודה ואך, מפקד אוגדה 252 שאחראי על גזרת פרוזדור נצרים - ובכך גם על הפעולה שבה נפצע אחיו.
גולן ואך מקבל את המדליה מארדואן
(צילום: נשיאות טורקיה)

מופיע במיאמי
(צילום: ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית IAC)

לפי צה"ל, אל"ם במיל' ואך נפצע במהלך פעילות מבצעית לחקר והשמדת תת-קרקע במרכז הרצועה. "פיר המנהרה קרס, והוא נלכד בתוכו", נמסר. "הקצין חולץ מהפיר ופונה להמשך טיפול בבית החולים".
אל"ם במיל' ואך, שפיקד על יחידת המילואים של חילוץ והצלה בפיקוד העורף, ידוע כמי שעמד בראש מבצעי חילוץ רבים של צה"ל באסונות בחו"ל. בחודש אפריל 2023 הוא אף קיבל מדליית כבוד בארמון הנשיאות בטורקיה, מלא אחר מאשר הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. ואך זכה להוקרה זו אחרי שפיקד על משלחת החילוץ וההצלה הישראלית שפעלה בדרום טורקיה אחרי רעידת האדמה הקטלנית שהכתה בה ובסוריה. ארדואן הצטלם עם ואך בעודו לבוש במדי צה"ל, חודשים ספורים לפני שפרצה המלחמה והחריפה שוב את היחסים עם טורקיה.
1 צפייה בגלריה
רג'פ טאיפ ארדואן וגולן ואך
רג'פ טאיפ ארדואן וגולן ואך
ואך מקבל מדליה מארדואן, באפריל 2023
(צילום: ארמון נשיא טורקיה)
משלחת החילוץ הישראלית בראש ואך הייתה מהראשונות שהגיעו להגיש סיוע לטורקיה, ואף הצליחה לחלץ 19 בני אדם בעודם בחיים מבין ההריסות. במהלך ביקורו בטורקיה שוחח ואך עם אחת המשפחות שחולצו על ידי הצוותים הישראלים.
במקרה זכור אחר, בדצמבר 2021, ואך - שעמד בראש משלחת החילוץ של צה"ל לאסון קריסת הבניין בסרפסייד שליד מיאמי - הופיע עם מפוחית וגיטרה באירוע הפתיחה החגיגי של הוועידה השנתית של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית IAC במיאמי.