2 צפייה בגלריה
תחנת הבעש"ט, תל אביב
תחנת הבעש"ט, תל אביב
(צילום: מוטי קמחי )
חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) סיימה את שלב ההרצה האחרון של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, ובכיר בחברה העריך בשיחה עם ynet כי תוך שבועיים הקו יוכל לעבור לידיה של "תבל מטרו", חברת הבת של אגד שתפעיל בפועל את הקו לאחר פתיחתו. העברת המקל תלויה באישור משרד התחבורה.
לאחר שהקו יעבור לחברה המפעילה, היא תצטרך גם כן לערוך ניסויים בקו ולהפעילו ברציפות במשך 45 ימים (לא כולל שבתות) ללא בעיות בטיחות לפני שתוכל להגיש בקשה למשרד התחבורה להפעילו באופן מסחרי.
לדברי הבכיר, בחודש וחצי האחרונים נערכו בקו נסיעות מבחן של יותר מ-200 אלף קילומטרים. אמש (ראשון) נת"ע אף הריצה ניסוי בהצלחה שבו פעלו 36 קרונות ביום אחד. ל-ynet נודע כי ישנם עוד מספר יעדים שבהם נת"ע צריכה לעמוד לפני העברת המקל, בהם תוספת לכוח אדם בתחנות.
שלב ההרצה האחרון שנערך בידי נת"ע, השישי במספר, החל באמצע חודש ינואר. יממה לפני התחלת השלב, עודכנה מערכת האיתות הסופית במסילה, שנועדה לפתור את התקלות החוזרות של בלימות פתע שצצו ברכבת בחודשים שלפני כן ודחו את פתיחתה.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה, תחנת שנקר בפתח תקווה
הרכבת הקלה, תחנת שנקר בפתח תקווה
הקו האדום יחל את נסיעתו מהתחנה המרכזית בפתח תקווה. נסיעת הרצה בפ"ת, בדצמבר
(צילום: שאול גולן)
הקו, שצפוי לשרת כ-70 מיליון נוסעים בשנה, יחל את נסיעתו מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, דרך בית החולים בילינסון בעיר, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן. הוא ימשיך סמוך לתחנת סבידור מרכז של רכבת ישראל, יעבור בדרך בגין וסמוך למרכז עזריאלי, משם ימשיך לדרום הקריה, נווה צדק, שדרות ירושלים ביפו, ומסלולו יסתיים בדרום העיר בת ים.
לאורך המסילה יוקמו 34 תחנות, מהן עשר תת-קרקעיות כ-12 מטרים מתחת לפני האדמה. כל זאת כאשר המרחק בין התחנות יעמוד על כ-500 מטרים.
הקו האדום של הרכבת הקלה הוא הראשון מבין שלושה קווים שייפתחו עד שנת 2027. בחודש דצמבר האחרון, העריכו ב"כנס המטרו" של נת"ע כי צפי פתיחת כל שלושת קווי המטרו של ישראל הוא עשור מאוחר יותר, בשנת 2037.