אלפים, בהם חברים ובני משפחה, ליוו הבוקר (ראשון) למנוחות בבית העלמין בעלי את סרן הראל אטינגר ז"ל, מפקד צוות ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו, שנפל בשבוע שעבר בקרב ההרואי של לוחמי היחידה בדרום לבנון.
הלווייתו של סרן הראל אטינגר בבית העלמין בעלי
(צילום: אלכס גמבורג )

אחותו, אפרת, ספדה: "איך אפשר לגמד חיים לדף, איך אפשר לכתוב דברים עליך? נפשי קשורה בנפשך, מבחינתי אתה גג שבוע-שבועיים חוזר, אני מחכה שתבוא אליי. כל פעם התפעלתי ממך כשהיית מתקשר מאיזה חור עם החיילים ואמרת לי 'שלחי לי מתכונים' ושולח תמונה של איזו מטבוחה שהספקת. כשהיינו ילדים שמעת שירים על הארץ הזו על הגיבורים שנלחמו עליה, היינו צוחקים עליך אבל זה היה בליבך. בכל פעם שרציתי להציע לך משהו, אמרת 'התחתנתי עם הצבא'".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של סרן הראל אטינגר בבית העלמין בעלי
הלוויתו של סרן הראל אטינגר בבית העלמין בעלי
תמר ואפרת. "אבא בטח זרח לכבודך"
(צילום: אלכס גמבורג )
3 צפייה בגלריה
סגן הראל אטינגר ז"ל
סגן הראל אטינגר ז"ל
סרן הראל אטינגר ז"ל
אביו של סרן אטינגר, הרב אחיעד אטינגר, נרצח בפיגוע בצומת אריאל במרץ 2019. הרב אחיעד ירה לעבר המחבל לאחר שעצר את מכוניתו ויצא ממנה, ובכך הציל המון אזרחים שהיו באותה עת בצומת. "המסירות והדביקות במטרה היו סוד הקסם שלך ושל אבא", אמרה אפרת. "איזו נחת יש לכם שם למעלה, בטח אבא זרח לכבודך ואתם משלימים פערים, אתה מספר לאבא איזו משפחה יש לנו ואיך גדלנו".
תמר, אימו של סרן אטינגר, נפרדה מבנה. "הראל ילד אהוב שלי, טהור, עניו וגיבור. הקדוש ברוך הוא בחר את אבא והראל, הוא בחר גם בנו כי הוא יודע שיש לנו את היכולת. הוא נתן, נותן וייתן לנו כוח, שמחה וחיים. אני מחזירה לך את הנשמה הטהורה שהענקת לאחיעד ולי לפני 23 שנה, אני מחזירה לך את הילד שלך שהפקדת בידיי", אמרה. "השתדלתי לגדלו באהבה ובשמחה ככל שידעתי, אבל אני מבקשת ממך ריבונו של עולם גאולה, רחמים וחסד, שנזכה לראות את רחמיך".
מפקד אגוז, סגן-אלוף ע', פנה למשפחתו של סרן אטינגר: "אנו עומדים כאן היום המומים, מתקשים להשלים עם האובדן הכבד. הראל נלחם בקרב גיבורים בדרום לבנון והגן על המולדת, על חייליו ועל חבריו בגופו. הראל הצטרפת לאביך שהסתער גם הוא על מחבלים לפני חמש שנים וחצי לא רחוק מכאן".
3 צפייה בגלריה
הרב אחיעד אטינגר, פצוע אנוש מהפיגוע
הרב אחיעד אטינגר, פצוע אנוש מהפיגוע
הרב אחיעד אטינגר, שנרצח בפיגוע ב-2019
(צילום: נדב גולדשטיין, TPS)
על הקרב ההרואי של לוחמי היחידה, סיפר סא"ל ע': "כששמעת שיש אירוע של לחימה בקשר, חתרת למגע והובלת בראש את אנשיך. כשהבנת שיש סכנה לחבריך לנשק הגעת אליי ואמרת לי 'אני יוצא לאיגוף, להשמיד את המחבלים ולהציל את החברים'. לא היססת לרגע, לחמת כגיבור, סיכנת את חייך מתוך רעות אמיתית ומסירות להגנה על המולדת. באיגוף שברת את מערך המחבלים ומנעת מהם הישגים ונפגעים נוספים. נמשיך את דרכך המהווה השראה לכולנו".
עידו, חברו לצוות של סרן אטינגר, ספד לו: "אחי היקר מהרגע הראשון שנפגשנו ידעתי שיש אדם מיוחד לפניי. בפעם הראשונה בחיי הבנתי איך אפשר להיות הכי טוב וראשון ובאותה נשימה להיות צנוע ועניו. סיימת קורס קצינים תוך כדי המלחמה ומהרגע הראשון החיילים שלך העריצו אותך. תמיד גירד לך שאתה לא נלחם בקו הראשון - אמרת לי 'אחי אני כל כך מאושר שסוף-סוף אני עושה משהו' - ויצאת לקרב".