3 צפייה בגלריה
התור בכניסה לאולם הוועידה
התור בכניסה לאולם הוועידה
התור בכניסה לאולם הוועידה
(צילום: AP)
‏שרת האנרגיה קארין אלהרר, שהגיעה לוועידת האקלים בגלזגו יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לא הצליחה להיכנס הערב (ראשון) למתחם הוועידה בגלל בעיות נגישות - ונותרה בחוץ. לדבריה, היא התבקשה לעלות על שאטל לא נגיש - ולא אושרה כניסתה בכל דרך אחרת. למעשה, בזמן שבנט נאם בפני משתתפי הוועידה, אלהרר נאלצה לעשות את דרכה חזרה למלון.

ועידת האקלים בגלזגו - כתבות נוספות

הקב"ט של ראש הממשלה וגורמים נוספים ניסו לסייע לכניסתה של אלהרר למתחם, אך לא הצליחו בכך היות שהשאטל לא היה נגיש והפקידים הבריטים סירבו לאפשר לה להיכנס בדרך אחרת. בנט שוחח עם השרה אלהרר אחרי שנודע לו על המקרה, ואמר לה שהישארותה מחוץ למתחם בגלל בעיות נגישות לא מקובלת עליו. בהנחייתו, השרה תגיע מחר למתחם הוועידה בשיירת ראש הממשלה.
3 צפייה בגלריה
קארין אלהרר באולפן ynet
קארין אלהרר באולפן ynet
הבריטים לא הנגישו את האזור. שרת האנרגיה אלהרר
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
ועידת האו"ם לשינוי אקלים בגלזגו, סקוטלנד
ועידת האו"ם לשינוי אקלים בגלזגו, סקוטלנד
(צילום: gettyimages)
שרת האנרגיה אמרה ל-ynet כי הבריטים חסמו את הצירים שהובילו לוועידה, וחרף מאמצי המשלחת הישראלית לדבר אל ליבם - כניסתה לא התאפשרה. "אי אפשר היה להיכנס עם הרכב ולא יכולתי לעשות את המרחק הזה באופן עצמאי", אמרה אלהרר. "זאת התנהלות שערוריירתית וזה לא היה צריך לקרות. באתי למטרות מסוימות ולא הצלחתי להשיג אותן היום, אבל תהיינה עוד הזדמנויות".
היא הוסיפה כי הביעה את מורת רוחה מהתקרית אך יודעת שבנט פועל בנושא. "האו"ם קורא לכולם לפעול לפי האמנה הבינלאומית ולהנגיש מקומות - אז ראוי שבאירועים שלו תהיה הנגשה. כולי תקווה שהלקחים מהיום הזה יופקו כדי שמחר קידום אנרגיות ירוקות, הסרת חסמים והתייעלות באנרגיה יהיו הדברים שאתעסק בהם", אמרה אלהרר.
לאחר התקרית התנצל השגריר הבריטי בישראל, ניל וויגן, על השארתה של אלהרר מחוץ לאירוע. "מצער מאוד לשמוע שהשרה אלהרר לא הצליחה להשתתף בוועידת האקלים", כתב וויגן בטוויטר. "אני מתנצל מעומק הלב בפני השרה. אנחנו רוצים לקיים ועידה מסבירת פנים ומונגשת לכולם".