המשטרה הודיעה אחר הצהריים (יום ו') כי עצרה צעירה שהשליכה חול על השר איתמר בן גביר בחוף בתל אביב. לפי המשטרה הצעירה בת ה-27 נמלטה לאחר מכן לתוך הים והשוטרים רדפו אחריה ולכדו אותה. נמסר כי היא חשודה בעבירה של תקיפת עובד ציבור, והועברה לחקירה. הצעירה מכחישה שהשליכה חול על בן גביר.
2 צפייה בגלריה
נעצרה מפגינה שהייתה בחוף ים תל אביב כשבן גביר הגיע אליו וזרקה עליו חול
נעצרה מפגינה שהייתה בחוף ים תל אביב כשבן גביר הגיע אליו וזרקה עליו חול
תיעוד מהעימות בחוף הים בתל אביב
תיעוד העימות בחוף הים

בתיעוד מהעימות בחוף גאולה נראה מפגין שצועק לעבר השר לביטחון לאומי "רוצח!" ו"טרוריסט", בעוד בן גביר שנושא על כתפו ילד מנופף לעבר המפגין לשלום ואף עושה לו סימן של נשיקה בפה. האיש שהתעמת עם בן גביר, בעוד זה מוקף בתומכים ובאבטחים, נשמע צועק: "רוצח! רוצח של חטופות. אתה מנוול. החטופות בעזה מתות בגללך. הן מתות בגלל שאתה רוצח אותן. איך אתה מעז לטייל בים עם הילדים בחוף".
שרון, אמה של הצעירה, טענה כי מעצרה היה "הנחיה מלמעלה", וקראה: "אם למישהו שם בכל זאת יש לב ושכל, בבקשה תשחררו את הבת שלי". לדבריה, "משטרת הדיקטטורה החליטה, ללא הצדקה, לסכן את חיי הבת שלי, שחולה במחלה כרונית - ומשאירה אותה במעצר מסכן חיים מבחינתה. אין לה שום עבר פלילי, אפס מסוכנות".
בשיחה עם ynet הוסיפה: "הבת שלי יצאה אזוקה ידיים ורגליים לנווה תרצה. היא חולה במחלה כרונית. יש סכנה שמחוסר שינה וחוסר בהשגחה רפואית יקרה לה משהו רע". היא הדגישה: "זה מצב ממש מסכן חיים - ואמרנו למשטרה את זה. היא לא מסוכנת לאף אחד, הילדה הייתה במעמקים, ממש תפסו אותה והוציאו אותה מהים כשבן גביר על החוף. לא ברור מה העניין הזה. זה ברור שעצם ההחלטה למעצר התקבלה לפני שחקרו אותה וזה לא נורמלי שאין עם מי לדבר.
2 צפייה בגלריה
האישה שזרקה חול על בן גביר נעצרה
האישה שזרקה חול על בן גביר נעצרה
"היא בוכה ומפחדת שיפגעו בה". הצעירה שנעצרה
"היא התקשרה אליי מחוף הים, ואמרה שלוקחים אותה למשטרה", הוסיפה האם. "אחרי שקיבלו החלטה לקחת אותה לנווה תרצה נתנו לי לדבר איתה. היא לא במצב טוב. היא בוכה היא מפחדת שיפגעו בה. מה יעשו לה שם? אם היא תהיה ליד עצורות מסוכנות מה יקרה? היא נורמטיבית לחלוטין, הילדה הכי טובה בעולם".
מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר, התקבל דיווח על חשד לתקיפה של ח"כ השר איתמר בן גביר במהלך שהותו עם משפחתו על קו המים באזור חוף גאולה בת"א. מהדיווח עולה כי חשודה כבת 27, תושבת ת"א, השליכה לעברו חופן חול ונמלטה לתוך המים עד ששוטרים הצליחו לעצור אותה בחשד לתקיפת עובד ציבור.
"החשודה הועברה לחקירה בתחנת לב ת"א. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה עבירה מסוג ׳תקיפת עובד ציבור׳ והיא תפעל למיצוי מלוא הדין עם החשודה".
עו"ד ניר אלפסה המייצג את החשודה מסר כי "היא מכחישה את החשדות נגדה. היא רחצה בים ושיחקה בחול בזמן שהשר סייר - ואפילו לא השתתפה בקריאות של מתרחצים אחרים כנגד השר. מעצרה מוכיח שוב כי המשטרה עוצרת בקלות אזרחים שומרי חוק במקום להילחם נגד פושעים. כל המעצר מהווה מהומה רבה על מאומה".
מטעם השר בן גביר נמסר: "השר בן גביר לקח את ילדיו לחוף הים בתל אביב, במהלך הביקור זרקה אנרכיסטית שעברה במקום, חול על השר. האנרכיסטית נעצרה על ידי המשטרה. השר בן גביר מודה לצוות האבטחה ביחידת ׳מגן׳ והשוטרים במקום אשר פעלו במהירות".
השר עצמו צייץ בהמשך בחשבון שלו ברשת X: "הגעתי היום לכמה שעות עם משפחתי לחוף הים בתל אביב, והתקבלתי בידי הרוחצים בחוף באהדה רבה. קומץ קטן של מפגיני שמאל בחוף החלו לצעוק לעברי ולקרוא לי לעזוב את המקום. זכותם, זהו חופש הביטוי, אבל החוף לא שייך לאבא שלהם. לצד זאת, מודה למשטרה ולמאבטחים שפעלו בנחישות למעצר אישה שזרקה חופן חול לעברי ועבר ילדיי הקטנים. אלימות היא קו אדום".