הצליחה לנצח את הסרטן, אבל אז הגיעה השבת השחורה: רשימת החטופים שככל הנראה נמצאים בידי חמאס ברצועת עזה כוללת בין היתר את קרינה אנגל-ברט (51), בן זוגה רונן אנגל (55) ושתי בנותיהם מיקה (18) ויובל (11). החטיפה של בני המשפחה אירעה אחרי שאם המשפחה החלימה ממחלת הסרטן.
2 צפייה בגלריה
קרינה אנגל ברט ומשפחתה נחטפו מקיבוץ ניר עוז לעזה
קרינה אנגל ברט ומשפחתה נחטפו מקיבוץ ניר עוז לעזה
קרינה עם שתי בנותיה
2 צפייה בגלריה
קרינה אנגל ברט ומשפחתה נחטפו מקיבוץ ניר עוז לעזה
קרינה אנגל ברט ומשפחתה נחטפו מקיבוץ ניר עוז לעזה
האב רונן עם שתי הבנות
ארבעת בני המשפחה נחטפו מביתם בקיבוץ ניר עוז. "קרינה החלימה ממחלת הסרטן אחרי שנתיים קשות", סיפרה אחותה פאולה פרישטא. "עכשיו התחיל לצמוח לה מחדש השיער והייתה הרגשה של אופטימיות. אחותי היא אישה חזקה שהילדים שלה זה הכול בשבילה. היא לביאה אמיתית וכמו שאני מכירה אותה היא עדיין חזקה, גם היום".
האחות, שמתגוררת במושב שנמצא במרחק של חצי שעה נסיעה מקיבוץ ניר עוז, סיפרה עוד כי עם תחילת האזעקות הן התכתבו ביניהן בקבוצה המשפחתית. "כשהתחילו להגיע עוד ועוד דיווחים התקשרתי אליה, והיא ענתה ואמרה 'פאולה, הם פה' וניתקה. מאז לא שמעתי ממנה. המשכתי לשלוח לה הודעות עד אחר הצהריים, כתבתי לה שתיתן לי סימן, התחננתי שתכתוב לי שהם בסדר".
במהלך השבת הטלפונים של בני המשפחה אוכנו בעזה. "הבנו שלא היו סימני אלימות בבית, הוא לא שרוף ואפילו הכלב שלהם נמצא בבית חי", סיפרה האחות. לקרינה יש גם אזרחות ארגנטינית ובהתאם לכך מנסה המשפחה לקבל סיוע משגרירות ארגנטינה בישראל ומאמצעי התקשורת במדינה הדרום אמריקנית.
"חשוב לנו שיידעו שלקחו אותם ואנחנו מחכים שיחזרו", אמרה האחות פאולה. "השבוע האחרון הוא סיוט מתמשך, היינו בארבעה ניחומי אבלים של ילדים מהמושב. השיבה של המשפחה שלי זה מקור התקווה היחיד בימים כאלו".