מוזגובוי בבית המשפט, הבוקר
(צילום: שמיר אלבז)

אלכסנדר מוזגובוי מפרדס חנה (30) ניסה לחטוף נערה בת 16, בזמן שצעדה בשעת ערב ביישוב לפני כשלושה שבועות. כך נטען בכתב האישום שהגישה הבוקר (ראשון) פרקליטות מחוז חיפה, ובו יוחסו למוזגובוי עבירות של ניסיון חטיפה ותקיפה סתם של קטינה.
על פי כתב האישום, הנערה צעדה לבדה באחד מרחובות היישוב, אז הבחין בה הנאשם והחליט לחטוף אותה. הוא עצר את רכבו בקרבת מקום, יצא ממנו וארב לה. כעבור זמן קצר, כשהתקרבה הנערה לעברו, הגיח מוזגובוי מאחוריה ולפת אותה בחוזקה. הוא ניסה לחסום את פיה על מנת שלא תזעק לעזרה, והיא ניסתה להשתחרר מאחיזתו ללא הצלחה.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי בבית המשפט
אלכסנדר מוזגובוי בבית המשפט
"נאשם בעל עבר מורכב". מוזגובוי, הבוקר
(צילום: נחום סגל)
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי בבית המשפט
אלכסנדר מוזגובוי בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)
מוזגובוי גרר את הנערה לעבר תא המטען של רכבו - שהיה פתוח באותה העת - תוך שהיא מתחננת שיניח לה ואף מציעה לו את הטלפון הנייד שברשותה. בשלב מסוים, בעוד הנערה המשיכה להיאבק בנאשם וניסתה להימלט, חלף לידם רכב בנסיעה איטית. מוזגובוי ניסה להציג מצג שווא לפיו הוא ביקש לסייע לנערה, וכשהרכב חלף - המשיך בתוכניתו.
כעבור זמן מה, ולמשמע צעקותיה של הנערה, התקרבו למקום בני זוג שצעדו ברחוב. מוזגובוי, שהבחין בשניים, שחרר את אחיזתו בנערה ואמר לה לברוח - והיא נמלטה לעברם.
לאחר מעצרו טען מוזגובוי כי ניסה לעורר מודעות לפשיעה המשתוללת, חוסר הביטחון ברחובות והצורך ביצירת ביטחון לציבור. החוקרים לא הביעו אמון בגרסה זו.
בנוסף, במסגרת פעולות החקירה שבוצעו נתפס מכשיר הטלפון הנייד שלו, ונמצאו בו סרטוני וידאו שאותם צילם - המתעדים נשים אקראיות הולכות ברחוב.
תיעוד מסלול הנסיעה של מוזגובוי

שחזור ניסיון החטיפה

בבקשה להארכת מעצרו של מוזגובוי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, טענה התביעה כי הנאשם הודה במעשה ושיחזר אותו. בנוסף, הפרקליטות טענה כי יש בידיה את נתיב הגעתו של הנאשם אל הזירה ואף את נתיב הימלטותו ממנה - עקב פענוח של מצלמות האבטחה. עוד נטען כי DNA של הנאשם ושל הנערה זוהה בתוך תא המטען של המכונית.
סנגורו של מוזגובוי, עורך הדין אייל בסרגליק, אמר בדיון כי "מדובר בנאשם בעל סיפור חיים קשה ובעיות פסיכיאטריות - נבקש חוות דעת לגבי מסוכנותו ובדיקה פסיכיאטרית מטעם ההגנה". לדבריו, "לצורך גיבוש חלופת מעצר, נבקש שנציג של עמותת 'אכפת' (המספקת דיור למחוסרי קורת גג) ייכנס לבית המעצר כדי לראיין אותו".
בהחלטתו כתב השופט אברהם אליקים כי בהתחשב ברקע הפסיכיאטרי של מוזגובוי ועל רקע בקשת סנגורו, "אתיר למומחה מטעמו לבדוק את הנאשם. בנוסף, אאפשר לשירות המבחן להכין תסקיר מעצר בעניינו". אליקים הוסיף כי יאפשר את כניסתו של נציג מטעם העמותה לבית המעצר, למען פגישה עם מוזגובוי, והאריך את מעצרו של האחרון עד 8 באוגוסט.
לאחר הגשת כתב האישום, עו"ד בסרגליק מסר בהודעה משותפת עם דניאל הרמן ממשרדו כי "האישום מגלה נסיבות תמוהות של עבירה שלכאורה בוצעה, שלא ברור מניעה או מצבו הנפשי של הנאשם". עוד נמסר: "טרם עיינו בחומר החקירה, בשחזור שהודלף - שאיננו שחזור - ובשאר הראיות. כבר בשלב זה אפשר לומר כי בניגוד לנטען על ידי המשטרה, אין כל חבלה של ממש כלפי המתלוננת. זאת, מכיוון שהתיק הוגדר כ'תקיפה סתם'". לדבריהם, "ההדלפות המכוערות שהודלפו לתקשורת ערב הדיון אינן חלק מהמיוחס למוזגובוי, והן נועדו להשחיר את פניו. ננהל את התיק באולם בית המשפט".