עוד יום של לחימה בגזרת הצפון, לאחר חיסול שני פעילי רדואן בבקעת הלבנון: 55 רקטות נורו הבוקר (שבת) לעבר ישראל במסגרת מטחים ליישובי הגליל. שריפות פרצו בכמה מוקדים בגליל העליון בעקבות פגיעות ישירות בשני המטחים המרכזיים ששוגרו משעות הבוקר – ושישה צוותי כיבוי פועלים להשתלטות על האש בשטח פתוח באזור עמיעד. במסגרת הירי הופעלו התרעות גם באזור הכינרת, ובתיעוד מהמקום נצפו שורה של פטריות עשן בעקבות התפוצצות רקטות במרחב.
תיעוד: נפילות בכינרת
(צילום: שורה שירה)

כבר בסביבות השעה 06:00 בבוקר הופעלו אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות ביישובים שתולה וגורנות הגליל שבגליל המערבי. לאחר מכן עדכן צה"ל כי "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, אין נפגעים". עוד נמסר כי "התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט". כמו כן, הצבא עדכן כי האזעקה במושב שתולה הופעלה בעקבות זיהוי שווא.
כעבור כשעה וחצי הופעלה התרעות נוספות במושב דוב"ב ובקיבוץ יפתח שבגליל העליון. זמן קצר לאחר מכן הודיע צה"ל כי האזעקות הופעלו בשל זיהוי שווא. בסביבות השעה 08:00 הופעלו התרעות בצפת, בחוקוק, בכחל, במלכיה ובדישון. לאחר מכן נשמע רצף של אזעקות בצפת ובשורת יישובים נוספים בגליל העליון, בהם חצור הגלילית, מחניים, ראש פינה, עמיעד וכורזים.
2 צפייה בגלריה
שריפות בקיבוץ עמיעד בעקבות נפילות רקטות שנורו מלבנון
שריפות בקיבוץ עמיעד בעקבות נפילות רקטות שנורו מלבנון
שריפה בקיבוץ עמיעד בעקבות הירי מלבנון
2 צפייה בגלריה
יירוטים מעל קיבוץ עמיעד
יירוטים מעל קיבוץ עמיעד
יירוטים מעל קיבוץ עמיעד
כשעה אחר כך דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, על שיגור של שני מטחים לעבר יישובי הגליל העליון. צפת קראה לתושביה להישאר במרחבים מוגנים, ומסרה: "אנו עדיין בתוך האירוע ויש להיות קשובים ולהישמע להנחיות. מתבצעים יירוטים רבים במרחב. קיים חשש לנפילת טילים וחלקי מיירטים".
לאחר מכן עדכנה המשטרה כי היא מטפלת בכמה זירות נפילה של פריטי אמל"ח בשטחים פתוחים בצפון. "בשלב זה אין דיווח על נזק ונפגעים, אך פרצו כמה דליקות שמטופלת על ידי כוחות הכיבוי", נמסר מהמשטרה. "שוטרים וחבלני המשטרה מבודדים את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. יש להישמע להנחיות השוטרים הפרוסים בצירים הסמוכים לשריפות, בשלב זה אין חסימות צירים ראשיים".
תיעוד: תקיפת חיל האוויר בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל )

בסביבות השעה 09:30 עדכן דובר צה"ל כי במטח האחרון לעבר הגליל העליון זוהו כ-35 שיגורים שחצו משטח לבנון. "חלקם יורטו ומרביתם נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים", נמסר. בנוגע להתרעות שהופעלו לפני כן, הוסיף: "זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. צה"ל תקף את המשגרים שמהם בוצעו שיגורים לעבר מרחב הגליל הבוקר ולעבר הגליל העליון במהלך הלילה".
עוד מסר דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנה צבאי במרחב כפר רומאן שבדרום לבנון. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי בכמה מרחבים בדרום המדינה. במקביל דיווחה רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, כי כטב"ם ישראלי תקף בעיירה מיס אל-ג'בל.
זמן קצר לאחר מכן, באזור השעה 10:00, הופעלה התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במושב אביבים שבגליל העליון. דובר צה"ל עדכן בהמשך כי ההתרעה הופעלה בשל זיהוי שווא.
למרות הירי: ישראלים רוחצים בחופי הכינרת
(צילום: חגי פלג - תיירות עין גב, אייל כהן - איגוד ערים כינרת, משפחת ואחנון)

מורן ואחנון (32), תושבת חולון, הגיעה עם סבתה, אימה, שלושת ילדיה ואחיה לבלות בחוף לבנון. "לא פחדנו בכלל למרות הדיווחים על יירוטים באזור הכינרת", סיפרה, "הגענו ביום חמישי ונחזור הביתה במוצאי שבת. החוף פחות מלא מבדרך כלל. לא ראינו כלום בשמיים ביום שישי, רק דיווחים בתקשורת. הכול נעים ורגוע, אנחנו מרגישים בטוחים בדיוק כמו בבית בחולון. חזרנו לארץ בחודש יולי, אחרי שנה במקסיקו, ובקיץ לא הספקנו להגיע. אני ממליצה בחום להגיע לכינרת, לא ראינו אף משפחה שעוזבת את החוף בגלל הדיווחים, להיפך – אנשים רק מגיעים אליו".
כאמור, יום הלחימה בצפון מתרחש על רגע חיסול צה"ל שני פעילי כוח רדואן של חיזבאללה בתקיפה בעומק לבנון, שעות אחרי פגיעה ישירה של כטב"ם ליד ראש פינה. בנוסף, כלי תקשורת בלבנון דיווחו במהלך הלילה על תקיפות ישראליות בכפר שובא, בוואדי שבעא ובכונין שבדרום לבנון. בתוך כך, משרד הבריאות של לבנון עדכן כי 13 בני אדם נפצעו בתקיפה הישראלית בכפר רומאן.