במסר ראשון בקולו מאז שהודיע על החלטתו לפרוש מהמרוץ, אמר הלילה (בין שני לשלישי) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "נמשיך לעבוד קשה מאוד כדי לסיים את המלחמה בעזה. אעבוד עם הישראלים והפלסטינים להשיב את כל החטופים הביתה. אני חושב שאנחנו קרובים לעשות את זה".
מאוחר יותר, הודיע הבית הלבן כי ביידן ישוב ביום שלישי אחר הצהריים לוושינגטון, בתום הבידוד בביתו, וגורם אמריקני אמר כי הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי בבית הלבן.
המסר של ביידן
(צילום: מתוך NBC)

1 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן , סגנית הנשיא קמלה האריס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן , סגנית הנשיא קמלה האריס
ביידן קורא לצוות הקמפיין לתמוך בהאריס. "אעשה כל שתצטרך"
(צילום: AP /Matt Kelley)
בוועידה טלפונית עם צוות הקמפיין שלו, בזמן שסגניתו קמלה האריס ביקרה במטה הקמפיין, קרא ביידן לצוות העובדים "לאמץ" אותה. "אני יודע שהחדשות של אתמול היו מפתיעות, אבל זה היה הדבר הנכון לעשות. אני חושב שקיבלנו את ההחלטה הנכונה. השם העליון בכרטיס הבחירה השתנה, אבל המשימה שלנו נותרה כשהייתה. ודרך אגב, אני לא הולך לשום מקום, אני הולך להיות איתכם שם בחוץ ולהשתתף בקמפיין עם קמלה. אני אעבוד כמו משוגע גם כנשיא מכהן, אבל גם כקמפיינר. מה שאנחנו עדיין צריכים לעשות זה להציל את הדמוקרטיה שלנו. טראמפ הוא עדיין סכנה לאומה".
"האריס מוכנה להוביל את המפלגה, ואעשה כל מה שהיא תצטרך", הוסיף ביידן, הודה לצוות ואמר כי הוא מתכוון לנצל עד תום את הזמן שנותר לו בתפקיד. "נותרו לי שישה חודשים לכהונה, אני נחוש לעשות כמה שיותר - גם מבחינת מדיניות חוץ וגם מבחינת מדיניות פנים. אז תנו לי להיות ברור, אנחנו עדיין במאמץ הזה ביחד. אני לא הולך לשום מקום".
אחר כך נשאה האריס נאום בחירות, ואמרה כי בכוונתה להרוויח ביושר את המינוי ולנצח במרוץ לנשיאות. ״לפני שהגעתי לוושינגטון הייתי תובעת בבתי משפט בקליפורניה. בתפקידים האלה תבעתי פושעים מכל הסוגים. מטורפים שהתעללו בנשים, זייפנים שעבדו על צרכנים, רמאים ששברו את הכללים למען הרווח שלהם. אז תקשיבו לי כשאני אומרת: אני מכיר את הטיפוס של דונלד טראמפ״.
מעט לפני הפרסום על כך שהבטיחה מעשית את המועמדות הדמוקרטית - עם תמיכת רוב הצירים בוועידה בחודש הבא - האריס התייחסה לקמפיין הבחירות ואמרה: "אני יודעת שזו הייתה רכבת הרים, וכולנו מוצפים בהרבה רגשות מעורבים אני רק חייבת לומר, אני אוהבת את ג'ו ביידן ואני יודעת שכולנו אוהבים אותו ויש לנו כל כך הרבה סיבות טובות לאהוב את ג'ו ביידן".
זמן קצר לאחר מכן, הודיע העוזר של האריס כי היא תיפגש השבוע בבית הלבן עם ראש הממשלה נתניהו בזמן ביקורו בארה"ב. כמו כן, הוא ציין שסגנית הנשיא לא תוכל לנהל את הנאום של נתניהו בפני שני בתי הקונגרס מחר בעקבות נסיעתה לאינדיאנפוליס באותו יום, לאירוע שנקבע מראש.
היועץ של האריס אמר כי היא מתכננת לחזור בשיחה עם נתניהו על מחויבותה לביטחון ישראל ולזכותה להגן על עצמה, אך גם "תעביר את השקפתה שהגיע הזמן שהמלחמה תסתיים באופן שבו ישראל תהיה בטוחה, כל החטופים ישתחררו, סבלם של האזרחים הפלסטינים בעזה יסתיים, והעם הפלסטיני יוכל ליהנות מזכותו לכבוד, חופש והגדרה עצמית".
בשיחה סגנית הנשיא גם מתכננת לדון במשא ומתן המתמשך על הסכם הפסקת אש. אתר "פוליטיקו" דיווח מפי אחת המקורבות ללשכת האריס כי היא מאמינה שארצות הברית צריכה להיות "קשוחה" יותר כלפי נתניהו. היא קראה להיות "כוחנית יותר בחיפוש אחר שלום ארוך טווח ופתרון שתי מדינות".