רס"מ (במיל') רני טחן ז"ל, סמל מבצעים בגדוד 8717 באוגדת עזה, היה משוחרר משירות מילואים בעקבות פוסט טראומה שחווה אחרי מבצע צוק איתן ב-2014. למרות זאת, הוא התעקש וגויס למילואים במלחמה הנוכחית.
3 צפייה בגלריה
 רני טחן
 רני טחן
רס"מ (במיל') רני טחן ז"ל. "המלחמה הזו צריכה להיות גם במחיר פגיעה בי"
(צילום: מתוך פייסבוק)
"אני יודע שהמלחמה הזו צריכה להיות גם במחיר האובדן, גם במחיר פגיעה בי או בחבריי. המטרה מקדשת את הכל", כתב רני על המלחמה בדרום. הוא נהרג אמש (שבת) מפגיעת טיל נ"ט ליד בית לאהיה שבצפון הרצועה. הוא הותיר אחריו את אשתו, רז, וארבעה ילדים קטנים.
"רני היה משוחרר משירות מילואים והופתעתי מאוד כשדיברנו לפני כשלושה שבועות וסיפר שחזר ליחידה שלו ושהוא נלחם בעזה", סיפר מתי ילובסקי, חברו של רני לקבוצת הריצה והפיזיותרפיסט שלו. "כשהכרנו סיפר לי שהחליט להמיר את התרופות לטיפול בפוסט טראומה בספורט, והתאמן המון מתוך מטרה להשתתף ב'איש הברזל'. הוא אף פעם לא דיבר על מה שעבר בקרבות ונתן את כל כולו לאימונים".
הלוויתו של רני טחן ז"ל
(צילום: עידו ארז)

בשבת 7 באוקטובר ב-08:00 בבוקר רני הזמין בחשבון הפייסבוק שלו את תושבי הדרום אל ביתו שבשדה נחמיה. "פותח את ביתי למי שרוצה לנקות את הראש מרעש האזעקה והטילים. הלוואי ומדינת ישראל תראה את כל העוצמה שהיא מתהדרת בה ותמחק את הרצועה הארורה הזאת מהאדמה".
בשעה 14:00 הוא כבר היה ברכבו בדרך להצלת התושבים בעוטף עזה. "שאלתי אותך לאןם אתה נוסע, אמרת לי שאתה בדרך לדרום להראות לנבלות האלה עם מי יש להם עסק", שחזר חברו עומר ברוך. "התחננתי אליך שתשמור על עצמך, שעברת מספיק בחיים ושאין צורך לחפש ריגושים. אמרת לי 'אל תדאג אח, הכל יהיה בסדר' ושבקרוב מאוד תחזור. אמרת שיש לך ילדים לגדל ועולם שלם של עשייה לפניך, כמו שעשית עד עכשיו, עד נשימתך האחרונה".
3 צפייה בגלריה
רני טחן, אשתו רז וילדיהם
רני טחן, אשתו רז וילדיהם
רני ז"ל, אשתו וילדיהם
3 צפייה בגלריה
 רני טחן
 רני טחן
רני ז"ל. "תנו לנו לנצח בבקשה, למען ילדינו"
(צילום: מתוך פייסבוק)
חמישה ימים לאחר מכן שיתף רני בפייסבוק שלו רשמים מביקור שערך בקיבוץ בארי הנטוש. "ראיתי ועשיתי דבר או שניים בצבא, אבל שם זה הגיהינום. ככה הוא נראה". הוא סיפר שבחר לחסוך את התיאורים הנוראיים שנשפו צועקת בעקבות מה שראתה וכי על אזרחי המדינה "להאמין בצדקת הדרך" ולהכריע במערכה. "למחוק אותם מעל האדמה, שילדינו יוכלו להסתובב יחפים ומחייכים. שהנשים, הורים, אחים וחברים יוכלו למות בשיבה טובה. תנו לנו לנצח בבקשה, למען ילדינו".
רבים ממכריו של רני ספדו לו ברשתות החברתיות וסיפרו על איש מלא באור שנלחם עבור חיים של שמחה וטוב. "הוא היה איש ברזל ולוחם שהחיים אתגרו. הוא ידע למצוא שמחה בכל דבר", סיפרה חברת ילדותו נעה טיבון. "רני היה אחד האנשים היותר חזקים בגוף ובנפש שהכרתי. אדם שהיה עבורנו להשראה ואבא מדהים לילדיו".
חברו עומר ברוך פרסם תמונה של השניים מהטיול המשותף לפני מספר חודשים ביוון. "הלב לא יודע איך להכיל את כל האבדות העצומות האלה. מי ידע שזה יהיה הטיול האחרון בחייך?".