ממצאי דו"ח הביניים של תחקיר אסון התרסקות מסוק הינשוף בעזה לפני כ-10 ימים מראים כי הסיבה להתרסקות היא תנאי ראות קשים ושטח נחיתה בעייתי בעזה.
בדו"ח נכתב: "מממצאי הדו"ח עולה כי בשעה 00:21 הוזנק הצוות להמראה לפינוי פצוע קשה ממנחת במרחב רפיח. הצוות החל בנחיתה בשטח מאוים, בתנאי ראות מאתגרים של לילה, אבק ובמנחת מורכב. תנאים אלו הובילו בסבירות גבוהה את צוות המסוק להתמצאות מרחבית שגויה בתהליך הסופי של הנחיתה, וכתוצאה מכך לפגיעת המסוק בקרקע. כפי שעולה מהדו"ח, התנאים המאתגרים בלילה חשוך בשילוב אבק, הובילו לאובדן קשר עין עם הקרקע, שהביא בהסתברות גבוהה להתמצאות מרחבית שגויה".
עוד נכתב כי "בנוסף עולה כי האירוע לא נגרם כתוצאה מאש אויב, ונשללה השפעת מרכיבים טכניים חריגים על התרחשות האירוע. כמו כן, הצוות נמצא כשיר למשימה".
המסוק התרסק בליל ה-11 בספטמבר במהלך הנחיתה, במסגרת טיסה מבצעית לפינוי פצוע קשה ממרחב רפיח שברצועת עזה. כתוצאה מההתרסקות נהרגו רב-סמל מתקדם (מיל') דניאל אלוש ז"ל ורב-סמל מתקדם (מיל') תום איש שלום ז"ל, לוחמי יחידה 669 (היחידה הטקטית לחילוץ מיוחד) ונפצעו שבעה אנשי צוות נוספים. למסוק נגרם נזק כבד.
מרגע התרסקות המסוק, הוכרז אירוע רב נפגעים והכוחות הקרקעיים בפיקודו של מח"ט גבעתי חתרו למגע, הובילו וביצעו פעולות חילוץ, אשר נמשכו כשעה ועשר דקות, בסופן פונו הפצועים לבית החולים סורוקה באמצעות מסוקי סער של חיל האוויר. על פי הדו"ח, בפעולתם הכוחות הקרקעיים מנעו תוצאות קשות יותר באירוע.
מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, קיבל את ממצאי התחקיר ואת המלצות צוות החקירה להמשך תהליך החקירה ויישום הלקחים העולים מדו"ח הביניים באופן מיידי, בכל הקשור לשיפור בטיחותם של מנחתי הפינוי וצמצום התנאים המקשים. לדבריו, "מדובר בתאונה מבצעית קטלנית במלחמה, בה נפלו שני לוחמי יחידה 669, רס"ם (מיל') דניאל אלוש ז"ל ורס"ם (מיל') תום איש שלום ז"ל, אשר הגיעו לחלץ פצוע שמצבו מחייב פינוי דחוף משטח הרצועה. פעילויות אלה הצילו מאות לוחמים במהלך המלחמה. חיל האוויר יפיק את הלקחים במהרה וימשיך לפעול בנחישות".
ממצאי הדו"ח הוצגו למשפחות השכולות ולפצועים.