תיעוד: הקטטה בקריית שמונה שקדמה לרצח יואל להנגהל

יואל להנגהל, תלמיד ישיבה בן 18 מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו לפני פחות משנה, נדקר למוות הלילה (בין חמישי לשישי) במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. המשטרה עצרה נער בן 15, תושב חצור הגלילית, בחשד שדקר אותו. בפתח הכתבה - תיעוד הקטטה ההמונית שקדמה לרצח, וכללה סכינים, בעיטות, דחיפות ואגרופים.
4 צפייה בגלריה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
נרצח נהריה קטטה יואל להנגהל תלמיד ישיבה
נרצח במסיבת יום הולדת בנהריה. יואל להנגהל ז"ל
להנגהל, שהיה אמור להתגייס לצה"ל בקרוב, נפצע באורח קשה בעקבות הדקירה במסיבה שהתרחשה סמוך לכיכר ההסתדרות בעיר, ופונה לבית החולים זיו בצפת, שם כאמור נקבע מותו הבוקר. מחקירה ראשונית עולה כי החשוד דקר את המנוח במהלך קטטה שפרצה במסיבה, שבה היו מעורבים יותר מ-20 צעירים, בהם גם קטינים. חקירת הרצח הוטלה על חוקרי היחידה המרכזית במרחב כנרת, והחוקרים מנסים עדיין להבין מה הוביל לקטטה, כשברור להם כי חלק גדול מהמעורבים היו בגילופין. המשטרה צפויה לבצע מעצרים נוספים.
"המשפחה עלתה לישראל לפני כ-10 חודשים מהודו ביחד עם קבוצה גדולה של בני המנשה, ועברו יחד לחיות בנוף הגליל", סיפר מאיר פלטואל, שמתאם בין קהילת בני המנשה לעיריית נוף הגליל. "יואל הוא תלמיד בישיבה במעלות, בחור רציני וערכי שהיה אמור להתגייס בקרוב. היו לו תוכניות להיות לוחם בצבא. הוא בחור עם הרבה מוטיבציה ורצון לתרום למדינה שמאוד אהב את המדינה, בחור ציוני".
4 צפייה בגלריה
הסוכה שיואל בנה אתמול עם אביו
הסוכה שיואל בנה אתמול עם אביו
"רק אתמול הוא עוד בנה את הסוכה עם אביו". הסוכה שבנה יואל
(צילום: מאיר פלטואל)
4 צפייה בגלריה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגהל בחג החנוכה
יואל להנגל בחג החנוכה
(באישור המשפחה)
על המסיבה בקריית שמונה שבה נדקר המנוח, סיפר פלטואל: "המשפחה ידעה שהוא נסע לבקר חבר שלו שגר בקריית שמונה, חבר מהקהילה שעלה לישראל לפני כמה שנים מהודו. יואל היה אמור לחזור הביתה לשבת, ובבוקר סמוך לשעה שבע חבר שלו התקשר וסיפר שהייתה קטטה בערב ויואל פצוע והוא בבית חולים. המשפחה עוד לא הספיקה לצאת לבית חולים בצפת ובינתיים הודיעו להם שהוא נפטר.
"זו טרגדיה נוראית, רק אתמול יואל עוד בנה את הסוכה עם אביו ליד הבית בנוף הגליל, והמשפחה תכננה לבלות איתו ולאכול יחד בסוכה בכל מהלך ימי החג. הוא הילד הבולט במשפחה, ממש הפרח של הבית, בחור חכם ורציני עם שאיפות מאוד גדולות".
אמש נרצח גם עלאא אלסח, צעיר בן 29, מירי שבוצע לעברו על ידי אלמונים ברחוב הגיא בלוד. הוא נפצע באורח אנוש כתוצאה מהירי ובהמשך הלילה מת מפצעיו בבית החולים אסף הרופא בצריפין. המשטרה פתחה בחקירה. הרקע עדיין לא ברור. זה היה הרצח השמיני בלוד מתחילת השנה, והשביעי בשלושת החודשים האחרונים.
4 צפייה בגלריה
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח. גם הוא נפצע אנוש אמש בלוד, ובהמשך מת מפצעיו
(צילום: דוברות המשטרה)
שלשום נורה למוות וסים כיאל, צעיר בן 18, מירי שבוצע מתוך רכב נוסע לעבר קבוצת אנשים בנהריה. שני צעירים נוספים, ממשפחתו המורחבת של הנרצח, נפצעו באורח בינוני. מחקירה ראשונית עלה כי נפגעי הירי, כולם תושבי ג'דיידה-מכר שמוכרים למשטרה, עמדו בפארק ציבורי ברחוב שז"ר בנהריה, ואז הגיח לעברם רכב - שממנו לפחות שני בני אדם ירו לעברם. לא נפגעו עוברי אורח. הרקע לירי הוא נקמת דם בשל סכסוך בין שתי משפחות.