3 צפייה בגלריה
הזירה ברמלה
הזירה ברמלה
הנרצחת סוהילה ג'רושי וזירת הרצח ברמלה
(באדיבות המשטרה)
רצח שני של אישה בחברה הערבית, בתוך יומיים: המשטרה הודיעה אמש (שבת) כי פתחה בחקירה בחשד לרצח סוהילה ג'רושי, בת 36 מרמלה. לפי המשטרה, האישה פונתה לבית החולים אסף הרופא במצב אנוש, לאחר שנורתה. הרופאים בבית החולים ניסו להציל את חייה, אך מותה נקבע שם לאחר פעולות החייאה. היא נפגעה משלושה קליעים לפחות.
ג'רושי נורתה בזמן שנסעה ברכבה בשכונת ג'וואריש. המשטרה קיבלה דיווח על המקרה רק מבית החולים, ואיש מהאזרחים ששמעו את הירי לא דיווח על כך. במשטרה הוסיפו כי כוחות נשלחו לבצע סריקות ברמלה אחר "מבצע העבירה", לצד איסוף ממצאים בזירה, לבחינת הרקע והנסיבות. החוקרים מנסים לברר למי היה אינטרס לפגוע בה. כמו כן מנסים לברר אם הייתה לבד ברכב או שהיה איתה נוסע נוסף.
3 צפייה בגלריה
הזירה ברמלה
הזירה ברמלה
הזירה ברמלה
(באדיבות המשטרה)
מדובר כאמור ברצח שני בתוך שתי יממות בחברה הערבית, אחרי שבלילה שבין חמישי לשישי נרצחה בנוף הגליל רסמיה ברבור, בת 28 שהייתה בחודש החמישי להריונה - על ידי בעלה. מדובר גם ברצח השביעי השנה, תוך 22 יום בלבד. חמשת הקורבנות האחרים היו גברים.
ברצח בנוף הגליל חשוד כאמור בעלה של הקורבן, מחמוד רסלאן בן ה-30. במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, סמוך לשעה 01:30 לפנות בוקר, התקשר רסלאן למשטרה והודיע שרצח את אשתו. שוטרים שהגיעו לזירה עצרו אותו, ובית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו עד 30 בינואר. הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. חקירה ראשונית העלתה כי הבעל דקר את אשתו למוות, ושכנים ששמעו צעקות מהדירה הזעיקו את כוחות ההצלה. צוות של מגן דוד אדום קבע מוות בזירה.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנוף הגליל
זירת הרצח בנוף הגליל
רסמיה ברבור וזירת הרצח
(צילום: נחום סגל)
זירת הרצח בנוף הגליל
(צילום: אסף מגל)

"הם התחתנו לפני חמש שנים, לא היה חסר להם שום דבר", סיפרו קרובי משפחתה ההמומים של רסמיה. "בימים האחרונים רסלאן התנהג בצורה מוזרה והיה עצבני, לא היה ברור למה". לדבריהם, בנם של הזוג, פעוט בן שלוש, ישן בזמן הרצח בחדר אחר - והתעורר מהצעקות. "כשבאו לקחת אותו מהבית, כל הבגדים שלו היו מלאים בדם", אמרו. "הוא היה במצב נפשי קשה ולא הצליח לדבר. הוא רק אמר 'אבא צעק על אמא'". ברבור הייתה כאמור בחודש החמישי להריונה.
בני משפחתה של ברבור סיפרו על אישה "ישרה ומכובדת", ש"איש לא דיבר עליה מילה רעה". אחת מחברותיה אמרה שלא הבחינה בסימני מצוקה כלשהם. "כנראה שלא רצתה לחשוף את מצבה", אמרה. "היא חיכתה לילד השני שלה והכינה לו דברים מיוחדים. לצערי, הוא נרצח יחד איתה. זה רצח כפול".
פורסם לראשונה: 22:11, 22.01.22