2 צפייה בגלריה
סלמאן זרקא בבית החולים איכילוב
סלמאן זרקא בבית החולים איכילוב
פרופ' זרקא באיכילוב היום
(צילום: אדיר ינקו)
פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא הגיע היום (שלישי) לביקור בבית החולים איכילוב בתל אביב על רקע המשבר בין בית החולים למשרד הבריאות. כך נודע ל-ynet. הפגישה, שכונתה על-ידי גורמים שמעורים בפרטים "פגישת פיוס", התקיימה לאחר שראש מערך ההרדמה בבית החולים, פרופ' עידית מטות, כתבה במוצאי שבת האחרון פוסט שנוי במחלוקת בדף הפייסבוק של איכילוב שבו מתחה ביקורת חריפה על מדיניות הבידודים וספירת החולים הקשים בבתי החולים. ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה.
מטות, נזכיר, טענה שנתוני התחלואה מטעים ודרשה להקל משמעותית במדיניות למאבק באומיקרון, ותקפה גם את מדיניות הבידוד. "טירוף הבידודים כדאי שיעבור הערכה מחדש", כתבה הבכירה באיכילוב. "בוודאי עבור הא-סימפטומטים. בוודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה. אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה". בסיום דבריה אף הוסיפה כי "מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר - שחררו לחופשי ופשוט תעשו דבר אחד - שימו מסכות".
פרופ' רוני גמזו בשבוע שעבר באולפן ynet
(צילום: שחר גולדשטיין, משי בן עמי)

2 צפייה בגלריה
פרופסור עידית מטות
פרופסור עידית מטות
טענה נגד מדיניות הבידודים - וספגה ביקורת קשה. פרופ' מטות
(צילום: יובל חן)
מטות טענה כי מה שמנהל את מקבלי ההחלטות בקורונה זה "חרדה ותחושת פחד", וטענה שלאומיקרון יש "יכולת נזק מזערית". היא כתבה כי "המספרים שמראים לנו של חולי קורונה בבתי החולים, קלים (ברובם הגדול) וקשים כאחד, יש להם קורונה אבל ברובם הגדול אינם מאושפזים בגלל קורונה", ואמרה שמדובר ביולדות, רוכבי קורקינט שנפצעו, מטופלים עם זיהום בדרכי השתן וכדומה. "מדווח לכם על שני מטופלים קשים אצלנו בטיפול נמרץ אבל האמת היא שהם לא מאושפזים בגלל קורונה, אחד אחרי תאונת דרכים קשה והשני בגלל דימום למוח".
משרד הבריאות, נזכיר, פרסם תגובה חריפה לפוסט של מטות - וטען כי "תאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות". במשרד ציינו גם כי השימוש בעמוד הרשמי של בית החולים הממשלתי להבעת עמדה אישית הוא פסול ואסור. לפי המשרד, "בעוד מערכת הבריאות משקיעה מאמץ אדיר לשמירה על בריאות הציבור והצלת חיים, מתעוררים גורמים קולניים, לרבות רופאים, שמייצרים שיח חסר אחריות שמטרתו לכרסם באמון הציבור. גם במאבק בזן האומיקרון, משרד הבריאות נוהג במקצועיות ובשיקול דעת על מנת לשמור על בריאות הציבור, לצד השמירה על המשק, החינוך, התרבות וככל הניתן על שגרת חיים לצד הקורונה".
משרד הבריאות הוסיף כי "הצעתה של פרופ' מטות שלא לאמת חלק נרחב מן הנדבקים ובכך לאפשר התפשטות מהירה ונרחבת יותר של המחלה, אינה מקובלת על משרד הבריאות. המדיניות שמציעה פרופ׳ מטות עלולה להביא לפגיעה קשה בקבוצות שבסיכון, לעלייה במספר החולים הקשים ולתמותה. לצערנו, התנהלותה של פרופ' מטות, והשפה שבה בחרה להביע את הביקורת שלה, מעלים חשש שתאוות פרסום גוברת לעיתים על אחריות. אנשי מערכת הבריאות בישראל פועלים ללא לאות מול גל התחלואה הקשה, בשיקול דעת ובאחריות, במאמץ לשמור על בריאות הציבור ועל פעילות המשק. מי שלא רוצה לסייע - שלא יפריע".
גם מנכ"ל בית החולים איכילוב, הפרויקטור לשעבר פרופ' רוני גמזו, יצא נגד מדיניות משרד הבריאות בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet. "רוב האנשים שמשתעלים ויש להם נזלת – אין להם אומיקרון ואין להם קורונה", אמר גמזו. "הם צריכים להיבדק ואם הם שליליים שימשיכו את החיים שלהם. אנחנו באובססיה". מנגד, פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, צייץ בעקבות דבריה: "כיוון שהכל נראה פנטסטי באיכילוב אשמח לקבל סיוע של כמה רופאים. ממש חסר לנו".