ראש העיר שפרעם על היריות ברקע: "זה חג, אנשים נהנים ויורים"
(צילום: יאיר קראוס)

מוחמד חלאדי בן 26 ואביו בן ה-61 עומר נורו למוות היום (רביעי) בשפרעם, פחות מיממה לאחר רצח אמיר סואעד, בן 32 מהעיר. המשטרה פתחה בחקירה ועדכנה כי הרקע לירי הוא "סכסוך בין עבריינים". לפי הערכה ראשונית, הרצח הכפול הבוקר הוא נקמה על רצח סואעד. מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 110 בני אדם, חמישה מהם ב-14 השעות האחרונות.
הבוקר התראיין ל-ynet ראש העיר שפרעם עורסאן יאסין, ברקע האלימות הגואה בחברה הערבית ומספר הנרצחים מתחילת השנה שממשיך לטפס למימדים חריגים. הוא קרא לטפל בתופעה המטרידה, אך ציין כי הוא "לא מאמין בשביתות והפגנות. אני רוצה שהמדינה תטפל, והמדינה שלנו יכולה. אני בינתיים רואה רק דיבורים מבן גביר, אני לא רואה כלום". במהלך הריאיון נשמעו קולות ירי לאוויר בעיר, ועל אף קריאותיו שניות קודם לכן, הוא לא התייחס אליהן ברצינות.
2 צפייה בגלריה
אורסן יאסן ראש עיריית שפרעם
אורסן יאסן ראש עיריית שפרעם
ראש העיר שפרעם, וזירת הרצח בעיר היום
2 צפייה בגלריה
עומר ומוחמד חלאדי
עומר ומוחמד חלאדי
עומר ומוחמד חלאדי
"זה חג (חג הקורבן, י"ק), הלוואי שהימים שלנו יהיו כולם חגיגיים. אתה יודע אנשים נהנים, חוגגים ויורים. הם גם חיילים אתה יודע? הם חיילים, יש להם נשק חוקי, והם יורים וחוגגים. מה יש? הלוואי והימים שלנו ככה יהיו", אמר. כשנשאל שוב אם זה בסדר שיורים בנשק חי בעירו המשיך באותו קו: "נשק חי? הם יורים באוויר, מה יש? זה ככה צריך להיות, יריות באוויר".
עוד קודם לכן התראיין לאולפן ynet ונשאל במשדר הבוקר האם ההנהגה הערבית לא יכולה לעשות דבר בנידון. "מה היא יכולה לעשות? היו עושים אצלנו רעש עם קטנועים ותושבים התלוננו. אני התקשרתי בעבר למפקד התחנה שלנו, אני אומר לו 'אדוני הקטנוע מפריע לאנשים לישון', הוא אומר לי 'יאסין מה אני אעשה', מה אני יכול לעשות? החוק לא מאפשר לי לפעול".
(צילום: אביהו שפירא, משי בן עמי)

הדיווח על הירי בשפרעם היום התקבל בשעה 11:44 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל, על "גבר שנפצע באירוע אלימות בשפרעם". בהודעה צוין כי "חובשים ופרמדיקים של מד"א מדווחים על גבר ללא סימני חיים וקובעים את מותו. מהמקום פונה פצוע נוסף".
פרמדיק מד"א, עדנאן אבו רומי, שהגיע לזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו". בהמשך, בבית החולים רמב"ם נקבע מותו של הפצוע הנוסף - אביו של הנפגע שמותו נקבע בזירה.
אמש כאמור, ותוך שעה בלבד, נרצחו שלושה בני אדם בשפרעם, רהט וכפר כנא, רגע לפני חג הקורבן, שנחשב לחג החשוב ביותר בלוח השנה האיסלאמי. חג הקורבן (עיד אל אדחא) חל היום ויימשך עד שבת. הנרצח בכפר כנא הוא אשרף אבו נסאר, כבן 30. ברהט נורה למוות חסן אבו לטיף, נער בן 17 בלבד. כתוצאה מהרציחות, מספר הקורבנות בחברה הערבית מתחילת השנה עלה כעת ל-110. מבין הנרצחים, 98 נורו למוות, כשבמשטרה מתקשים למצוא פתרון לתופעת הנשק הבלתי-חוקי בחברה הערבית.
רעולי פנים ירו הלילה גם לעבר רכב שבו נסעו שני בניו של ראש המועצה המקומית טובא זנגריה, עו"ד ויסאם עומר. לא היו נפגעים באירוע והמשטרה פתחה בחקירה.