תיעוד מהצתת בית משפחת יושבייב בשייח ג'ראח
(צילום: משטרת ישראל)

ארבעה תושבי שייח ג'ראח במזרח ירושלים הואשמו היום (שני) בהצתה מכוונת של בית משפחת יושבייב בשכונה ממניע גזעני. כך מתואר בכתב אישום שהוגש נגד הארבעה לבית המשפט המחוזי בעיר. ההצתה, שבה לא היו נפגעים, העלתה בחודש שעבר את המתיחות בשכונה לשיא - ובמהלכה החליט ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) להקים "לשכה" פרלמנטרית מאולתרת.
כתב האישום מייחס למועתז חג' מחמוד (20), בלאל ג'עברי (19), ג'מאל חוסייני (23) ונער נוסף, כל אחד לפי חלקו, עבירות של הצתה, יצור נזק, נשיאת נשק, היזק בזדון ממניע גזעני, מעשה טרור של ניסיון הצתה, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור ועוד.
1 צפייה בגלריה
תיעוד ההצתה של בית משפחת יושבייב בשייח גראח
תיעוד ההצתה של בית משפחת יושבייב בשייח גראח
מתוך תיעוד ההצתה של בית משפחת יושבייב
(צילום: הקרן לאדמות ישראל)
לפי כתב האישום, לפני כחודש הכינו שלושה מהמעורבים בקבוקי תבערה ויידו אותם לעבר בית משפחת יושבייב בשכונה. כתוצאה ממעשיהם הבית הוצת ונשרף כליל. גם בנובמבר ניסו השלושה להצית את הבית של המשפחה. בדצמבר הציתו שניים מהנאשמים את רכבו של יושבייב שנשרף כליל.
עוד צוין בכתב האישום כי בינואר השנה יידה אחד מהמעורבים יחד עם אדם אחר בקבוקי תבערה לעבר ביתו של יושבייב. כתוצאה מכך נגרם פיח שריפה על קיר הבית החיצוני. השקע החיצוני והכבל של התאורה בגינה נשרפו.
בנוסף, חלק מהנאשמים השתתפו בהפרות סדר ובעימותים בין יהודים לערבים בחודשים האחרונים בשייח ג'ראח. במהלך ההתפרעויות יידו הנאשמים אבנים לעבר יהודים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון ועוברי אורח יהודים.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים.