משטרת רוסיה עצרה ביום שני את ג'וש קרטו (45), נהג מרוצים ישראלי-קנדי, שמבוקש על-ידי ארצות הברית בגין הונאה כספית גדולה שקשורה בסחר לא חוקי של מניות ברשת - בהיקף של 233 מיליון דולר. קרטו נעצר בסנט פטרסבורג לצד שני אחיו דיוויד וג'ונתן, ולצד חשודים נוספים. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי בארה"ב ובקנדה דורשים את הסגרתם, אך בין המדינות אין הסכם הסגרה.
1 צפייה בגלריה
 ג'וש קרטו
 ג'וש קרטו
ג'וש קרטו
(מתוך אינסטגרם)
הוא הואשם בסחר לא חוקי באופציות בינאריות מישראל, ובעבירות הונאה שביצע בין השנים 2018-2013. במקביל, בקנדה האשימו אותו בתוכנית הונאה של אופציות בינאריות, על פי הודעה של ועדת ניירות הערך של אונטריו מספטמבר 2020. מעצרו הוארך עד ליום שבת.
קרטו הוא נהג בקבוצת המרוצים פרארי צ'אלנג', וברשותו אוסף של מכוניות יוקרה, כולל רולס קויס ודגמי פרארי שונים. לפי שירות בתי המשפט של סנט פטרסבורג הוא נעצר בנמל התעופה הבינלאומי פולקובו, וככל הנראה יואשם במסגרת חוק ההונאה של רוסיה בעבירות שהעונש עליהן הוא עד 10 שנות מאסר.
דובר הקונסוליה הישראלית בסנט פטרסבורג מסר כי "הקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג מודעת למצב. אנו מחוייבים להעניק את הסיוע הקונסולרי הנדרש לעציר הישראלי, ג'וש קרטו, תוך ציות מלא לחוק הרוסי ולהסכמים בינלאומיים רלוונטיים".