גורם שתודרך על תכוניותיה של ישראל אמר הבוקר (יום שבת) לוושינגטון פוסט כי "ישראל תכננה את המתקפה שלה מצד אחד מתוך כוונה לצמצם את מספר הנפגעים - ומצד שני מתוך רצון לשמור על תוצאותיה, ברמה שתאפשר לאיראן להכחיש נזק גדול ולהכיל את המצב".
לטענת הגורם, "זו הייתה גרסה בקנה מידה גדול יותר של התגובה שישראל שיגרה באפריל, אז ישראל פגעה במרכז איראן וגורמים איראנים טענו שלא גרמה נזק".
ההשואה האיראנית: "התקיפה שלנו מול התקיפה הישראלית"

תנועה רגילה בשדה התעופה מהראבאד באיראן

איראניים לועגים לתקיפה הישראלית בטהרן

נזכיר כי אחרי התגובה הישראלית על המתקפה האיראנית באפריל, שהשר איתמר בן גביר אף כינה "דרדלה" ועורר זעם בישראל, לא הובילה לתגובה מצד איראן - ובכך "החשבון הסתיים", עד שנפתח מחדש עם חיסול איסמעיל הנייה בטהרן.
כעת, על אף שבישראל מעריכים שתהיה תגובה מסוימת מאיראן לתקיפה הלילה - שהייתה נרחבת משמעותית מזו שהתרחשה באפריל - נראה שלפי שעה בטהרן מנסים להנמיך את הלהבות. רק שעות אחרי התקיפה הודה צבא איראן כי שניים מחייליו נהרגו כתוצאה מהתקיפות, שהתמקדו במחוזות טהרן וכן במחוזות חוזסטאן ואילאם שבמערב המדינה. קודם לכן, באיראן הקפידו לטעון כי נגרם "נזק מינימלי" בגלי התקיפות, ושרובן יורטו.
בסקיי ניוז בערבית דווח כי איראן הודיעה לישראל, באמצעות צד שלישי, כי לא תגיב לתקיפה. מנגד, לפי אתר "נור ניוז", המזוהה עם משמרות המהפכה של איראן, "המדיניות של טהרן בנוגע לתקיפה הישראלית היא להגיב ללא חיפזון. אי אפשר להתעלם מהתוקפנות הישראלית".
מפה
בינתיים, כלי התקשורת המקומיים הקפידו לשדר הבוקר תמונות של שגרה מהערים השונות ברחבי איראן, וגם מנמל התעופה הבינלאומי מהראבאד שבטהרן - שדווח כי הותקף. ברשתות האיראניות הקפידו ללעוג למתקפה הישראלית, הפיצו סרטונים של תושבים שבזים לה וגם סרטון שמשווה בין המתקפה האיראנית על ישראל לעומת המתקפה הישראלית באיראן.
בעוד הבכירים האיראנים הקפידו לשמור על שתיקה הבוקר, סגן הנשיא מוחמד רזא עארף הסתפק בלכתוב ברשתות החברתיות כי "עוצמתה של איראן משפילה את אויבי המולדת".
חרף הלעג האיראני, גורמים ישראלים אמרו כי "באיראן מנסים לפרסם שהפיצוצים זה מהצלחת ההגנה האווירית שלהם. שקר. הם כישלון מוחלט, אפס יירוטים". לפי הערכות הישראליות, טהרן צפויה להגיב לתקיפה - אם כי עדיין לא ברור כיצד. גורם ישראלי המעורה בפרטים אמר כי "המודיעין שהביא אמ"ן באירוע הזה הוא מדע בדיוני מעבר לכל דמיון, בצורה קיצונית. הפגיעה הייתה בצורה מדויקת במפעלים שמייצרים טילי קרקע-קרקע, כדי שהפגיעה באיראן תהיה משמעותית במיוחד. זה מודיעין 16 ספרות מדויק (נ"צ מלא) על המפעל שאין לו תחליף, ופגיעה מדויקת של חיל האוויר, לא ליד ולא בערך".
לטענת הגורם, "תקפנו את רוב יכולות ייצור טילי הקרקע-קרקע, המטרה הייתה למנוע מאיראן להמשיך לייצר אותם. זה כאילו מישהו היה מוריד את פס ייצור הטילים של רפאל".
בהקשר של ההיערכות לתגובה מאיראן, ראוי לציין שארה"ב הזהירה אותה מפני "השלכות" של פעולה כזו, וגם הבהירה כי נערה מראש להגן על ישראל מפני אפשרות שטהרן תגיב. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, מצידו, הבהיר כי לישראל עוד יש "בנק מטרות" גדול באיראן, ושלא תהסס לפגוע בה אם טהרן תבחר לתקוף.
הבחירה לפגוע קודם במערך ההגנה האווירית באיראן, ולפי דיווחים גם בסוריה ובעיראק, אפשרה למעשה חופש פעולה למטוסים ולכלי הטיס של חיל האוויר בשמי איראן. הידיעה הזו, שישראל יכולה לפגוע באיראן שוב מבלי שיהיו לה הגנות, תגרום לטהרן כנראה לחשוב פעמיים לפני שתתקוף.