אחרי ראש הממשלה, בכיר נוסף בקבינט ניהול המלחמה אומר כי אין כל כוונה לנצור את האש בעזה: יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, סייר היום (חמישי) ביישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. "אין שום כוונה לעצור את הלחימה עד שנשיב את חטופינו ונשנה את המציאות בדרום וגם בצפון", אמר גנץ על רקע מאמרו של נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות", שלפיו "השלב העצים" בקרבות בעזה צפוי להסתיים בקרוב ובהתאמה לכך תצומצם הפעילות של צה"ל ברצועה.
השר גנץ בביקור במועצה האזורית חוף אשקלון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אתמול בהצהרה בנושא כי "אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף. היא תימשך עד לחיסול חמאס - עד לניצחון. מי שחושב שנעצור לא מחובר למציאות. לא נפסיק את הלחימה עד להשגת כל המטרות שהצבנו: חיסול חמאס, שחרור חטופינו והסרת האיום מעזה. כל מחבלי החמאס, מהראשון עד האחרון, הם בני מוות. יש להם רק שתי אפשרויות: להיכנע או למות".
השר גנץ אמר בתום ביקורו במועצה האזורית חוף אשקלון: "נפגשתי פה עם תושבים, כיתות כוננות, ראש המועצה איתמר רביבו. פגשתי מפקדים בגזרה ושמעתי מהם דיווחים על מה שקורה בתוך השטח. הפעולה בעזה נמשכת והפגיעה בחמאס הולכת ומעמיקה, והיא תימשך בעומק השטח ובשלבים שונים.
"הסירוב של חמאס לשחרר חטופים מהשבי אחרי למעלה מ-70 ימים קשישים חולים ונשים, תוך סיכון חייהם, הוא עוד הוכחה שחייבים להסיר את איום חמאס. זו הוכחה שחמאס גרוע כדאעש ודין ראשיו מוות. כדי להסיר את האיום הזה, אנחנו נמשיך להילחם עד שנשיג את מטרותינו. ייקח כמה זמן שייקח, ייקח כמה מאמץ שיידרש, אנחנו נילחם, אנחנו ננצח".
הכותרת
איך חמאס מימן את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר?
25:12
1 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
השר גנץ בביקור במועצה האזורית חוף אשקלון
(צילום: דוברות השר)
גנץ נשאל כיצד תושבים בעוטף יכולים לחזור לבתיהם בזמן שירי הרקטות ליישובים ולמרכז הארץ נמשך. הוא השיב: "אנחנו ממשיכים במאמץ להשיב את כל החטופים ובחיים, ומהר ככל שרק ניתן, ונמצה כל אפשרות לעניין הזה צבאית ומדינית. יש עדיין ירי לעורף הישראלי בטווחים שונים, אמנים בכמויות שונות, אבל אי אפשר להגיד שאין ירי כזה. זו מציאות שאנחנו ממשיכים לפעול בה כדי לשנות אותה ואני משוכנע שבסופו של יום אנחנו גם נצליח".
בהתייחס למשא ומתן לשחרור חטופים שנמצאים בשבי חמאס, אמר גנץ: "אנחנו נצטרך לקבל החלטות בקבינט המלחמה כשהן יבשילו והמציאות תאפשר את זה. אנחנו פועלים לפגוע בחמאס ולמוטט את שלטונו ויכולותיו הצבאיות, ובה בעת להשבת החטופים. אנחנו רואים קדימות נדרשת להשבת החטופים, וכמו שאמרנו באינספור הזדמנויות כבר, ואנחנו מתכוונים לזה, נמצה כל אפשרות להשבת חטופים".

"לפתח ניהול אזרחי שייתמך מבחוץ"

על סוגיית "היום שאחרי" בעזה, אמר השר גנץ: "אני חושב ש'היום שאחרי' הוא מושג שצריך לטפל בו. אני חושב שנצטרך להימצא בתהליך שישנה את המציאות לאורך זמן, וזה ייקח הרבה מאוד שנים. האינטרסים שלנו הם קודם כל אינטרסים ביטחוניים. אנחנו נשמור על שליטה ביטחונית אפקטיבית, הגנתית והתקפית, ככל שיידרש.
"נצטרך לפתח איזשהו ניהול אזרחי שייתמך מבחוץ, ואחר כך לקחת את זה קדימה. כל הניסיונות שמישהו יכול לשרטט אותן של מה שיקרה וכו' זה נראה לי רחוק. הדיבור על רשות פלסטינית לא רלוונטי עכשיו. צריך להמשיך במאמץ המלחמתי שלנו, צריך לקדם יכולות אזרחיות שיאפשרו לטפל באנשים האלה (בעזה. נ"פ) מבלי שחיילי צה"ל יעשו את זה, ואחר כך לראות מה יכול להתפתח".