בארצות הברית סבורים שישראל הקשיבה להם, ולכן לא פתחה בתמרון קרקעי נרחב - ובמצרים מזהירים מפעולות צבאיות בגבול בין הרצועה לסיני: ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי גורמי ביטחון בישראל דנו בפלישה רחבת היקף עם מקביליהם בממשל בידן, ואלו הביעו חשש שהתוכניות חסרות יעדים שניתן להשיג אותם.
כוחות צה"ל בפעילות קרקעית ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

לפי הדיווח, הפשיטות עד כה בשטח הרצועה נראות קטנות וממוקדות יותר ממה שתואר לפני כן, וגורמים אמריקנים אמרו כי הדבר מרמז שישראל הקשיבה לעצה האמריקנית.
ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי מכשול אפשרי שמסבך את הפלישה הוא אותן מנהרות וחללים תת-קרקעיים שבשליטת חמאס, העמוסים בנשק ותחמושת. שם ככל הנראה מוחזקים 230 החטופים.
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
1 צפייה בגלריה
ביקור ג'ו ביידן בישראל
ביקור ג'ו ביידן בישראל
ביידן ונתניהו. בממשל הזהירו שפלישה רחבת היקף חסרת יעדים שניתן להשיג אותן
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
במקביל, מקורות מצריים מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי קהיר העבירה אזהרות חמורות לממשלת ישראל מפני ביצוע פעולות צבאיות קרקעיות בציר פילדלפי, בין רצועת עזה למצרים.
בדיווח נכתב כי הסכמי קמפ דיוויד מונעים מישראל מביצוע פעולות צבאיות באזור הציר, מבלי לקבל תחילה אישור ממצרים. לפי הגורם המצרי, "קהיר הזהירה מראש כי פעולות צבאיות באזור יהוו הפרה של ההסכם, דבר שמצרים לא תאפשר, במיוחד לאור זאת שלא קיבלה בצורה חיובית את רעיון הכניסה הקרקעית, בגלל ההשלכות שלו על הביטחון הלאומי המצרי". המקור ציין כי קהיר העבירה את המסר גם לארצות הברית.
לפי המקור, מצרים גם דחתה את ההתנצלות הישראלית על ירי לעבר אחד ממגדלי השמירה שלה בגבול בשבוע שעבר. לפי מצרים, לא מדובר בטעות אלא בפרובוקציה.