שרים תקפו את ראש השב"כ בנוגע לאיומים על ראש הממשלה - אבל כשהשר לביטחון לאומי הראה ציוץ המראה כביכול איום שכזה, ענה ראש השב"כ באומרו כי זהו בוט איראני, ולא אזרח ישראלי. בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בדיחת שואה, והתנגד לעמדת ראש המוסד.
בישיבה השרים קיבלו סקירה מצוות המשא ומתן לעסקת חטופים. ראש המוסד דדי ברנע אמר לשרים כי בשלו התנאים לעסקה, אך צריכים עוד חבל בעניין חזרת התושבים לצפון עזה. "זה שובר שוויון", טען ראש המוסד. השר גדי איזנקוט תמך בראש המוסד ואמר שאם צריך להתגמש כדי להגיע לעסקה אז צריך להתגמש. נתניהו התנגד ואמר שמול חמאס צריך להציג עמידה איתנה.
מלשכת ראש הממשלה נמסר בהקשר זה כי רוב שרי הקבינט התנגדו להצעת צוות המשא ומתן לאפשר את חזרת הפלסטינים לצפון הרצועה ללא בקרה. גם שר הביטחון יואב גלנט סבר שצריך להיות זהירים בסוגיה הזו. הצבא מתנגד אף הוא לחזרת תושבים ללא בקרה.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
בן גביר. דרש להגביר את האבטחה על נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי, אוליבייה פיטוסי)
בישיבה אתמול תקפו השרים איתמר בן גביר ודודי אמסלם את ראש השב"כ רונן בר, והאשימו אותו כי הארגון שבראשותו אינו מעניק אבטחה מספקת לראש הממשלה בנימין נתניהו.
אמסלם, שהחל לדבר על הנושא אף שלא היה בסדר היום, צעק ודיבר על האיומים הגוברים נגד נתניהו ומשפחתו. הוא השווה את האיומים נגד נתניהו לפעילת הליכוד שעצרו אותה באשקלון בגין שליחת מכתב עם קליע לבנט. בנוסף טען אמסלם שהמאיימים נגד נתניהו הם אנשי צבא ומערכת הביטחון לשעבר, והסיכון לפיכך גבוה יותר. הוא האשים את ראש השב"כ רונן בר בכך שאז הוא פעל, ועכשיו הוא לא עושה כלום. נתניהו ניסה להשתיק אותו: "דודי די , דודי די מספיק עם זה".
ראש השב"כ הדגיש כי אבטחת ראש הממשלה היא ברמה הגבוהה ביותר, ושלמרות האיומים האירוע בסוף השבוע (שבו הגיע אדם לקיסריה עם עשרות צמיגים) התנהל תוך שמירה מלאה על ביטחונו וחופש תנועתו של ראש הממשלה. הוא נענה שזה לא מספיק, ולצד זאת ביקש דוגמאות לאיומים על נתניהו. בן גביר הציג לראש השב"כ ציוץ בטוויטר, ועל כך אמר בר כי מדובר בכלל בבוט איראני.
2 צפייה בגלריה
 ראש השב"כ רונן בר
 ראש השב"כ רונן בר
ראש השב"כ בר. אמר לבן גביר: זה בוט איראני, לא אזרח ישראלי
(צילום: יאיר שגיא)
בהמשך הדיון בן גביר דיבר על זה שחסרים מקומות כליאה לאסירים. אחד השרים אמר לו בהמשך להערה של ראש השב"כ שאם ימצאו את הבוט האיראני לפחות לא יצטרכו למצוא לו מקום בכלא.
שר החוץ ישראל כ"ץ דיבר על הלחץ הגובר על ישראל וסיפר על פגישה דחופה במלון עם שרת החוץ של גרמניה אנלינה ברבוק, שהשמיעה ביקורת על המצב בעזה, סיפרה על שינוי הטון בציבור הגרמני ואמרה שהיא חוששת שיעמידו אותה לדין על פשעי מלחמה בגלל תמיכתה בישראל.
השר כ״ץ אמר שחשב להזכיר לה את הקשר בין גרמניה ופשעי מלחמה נגד היהודים, אבל החליט שלא. אחד השרים העיר: "חבל שלא אמרת לה". נתניהו שאל אותו: "למה אתה הלכת אליה למלון והיא לא באה אליך?". השר כ"ץ השיב שהיא כבר הייתה במשרד החוץ כמה פעמים, אבל זאת הייתה פגישה דחופה בבוקר, לפני שהלכה לכרם שלום.
דברי סמוטריץ' לפני שנה, שהובילו ללעג של נתניהו
(מתוך טוויטר)

או אז נתניהו סיפר בדיחה: "בטיסת אל על לברלין תייר גרמני שאל - איפה הצ'יקן שלי? I WANT MY CHICKEN. הדייל ענה לו - I WANT MY GRANDMOTHER". בשלב הזה נתניהו פנה לשר בצלאל סמוטריץ' ואמר לו: I want my גרנדמייזר. כל השרים פרצו בצחוק. זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נתניהו לעג לסמוטריץ' על כך. גם בישיבת ממשלה במאי הוא אמר לו: "זה כמו גרנדמייזר".
במהלך הדיון השתלח אמסלם גם ביכולות של צה"ל והרמטכ"ל: "אתם שבויים בקונספציה ולא מתקדמים לשום מקום". גנץ יצא להגנת הרמטכ"ל ואמר: "הצבא מבצע מה שהדרג המדיני מנחה אותו. צריך להגדיר לצבא משימות והוא יבצע".