3 צפייה בגלריה
רם
רם
סרן דני עזרי ז"ל וסרן רם לוינס ז"ל
( באדיבות המשפחה)
סרן דני עזרי ז"ל, שנפצע אנושות על סיפון אוניית חיל הים "מעוז" ב-1998, ונפטר כחודשיים לאחר מכן בבית החולים, גדל במושב שבי ציון. באותו מושב, גדל גם חברו הטוב של עזרי, רם לוינס, שהפך לקצין בשייטת 13. רם נהרג כמה חודשים לפני דני, ב"אסון השייטת" ב-1997 בלבנון, בו נהרגו 11 מלוחמי השייטת. לאחר מותו של דני, התגלה שיר שכתב לחברו הקרוב לאחר מותו.
בשירו, דני כתב: "כוכב נופל, שובל אש אחריו, משאיר תשומת לב וידמים. ואני שהכרתי את אותו הכוכב, יצאתי לחפש אותו. מצאתי רק חלק שחור בחלל, בולט בריקנותו". יחד עם זאת, את השיר סיים בנימה אופטימית יותר: "מאותו הכוכב, כמו ממך שהיית, תמיד יוותר זיכרון".
3 צפייה בגלריה
דני
דני
"חלק שחור בחלל, בולט בריקנותו". סרן דני עזרי ז"ל
( באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
חברי הילדות יחד
חברי הילדות יחד
דני ורם בילדותם. היו קשורים בקשר אמיץ לים
(באדיבות המשפחה)
לפני כשנתיים, במסגרת פרויקט הלחנת שירי נופלים, נתקלה עדי עמרני, אז חיילת וכיום יוצרת צעירה, בשיר שכתב דני, ובחרה להלחין ולהקליט אותו. השיר, שנקרא "תמיד יוותר זיכרון", נכתב כשיר ניחום לבת הזוג של רם. המילים נשארו כמצבת זיכרון לרם, ומבלי שדני יידע, גם לו עצמו ולחברות ביניהם.
לקראת אירועי יום הזיכרון, החליטו חבריו של דני למחזור ועמותת מגדלור של בוגרי קורס חובלים, ביחד עם עמרני ובשיתוף עמותת העטלף של בוגרי שייטת 13, להנציח את דני ורם בקליפ לשיר בביצועה של עמרני.
גיל דיטקובסקי, חבר של דני מקורס חובלים ומיוזמי הפרויקט, סיפר: "בפרויקט היו מעורבים כ- 150 בעלי מקצוע, תורמים, מתנדבים ויזמים מתחומים שונים ומגוונים. השיר יעמוד מעכשיו בעצמו בעולם - דיגיטלי, מרגש, עצוב, שמח, מהורהר, נותן תקווה, מסמל שיתוף פעולה והתגייסות, ובעיקר ישאיר לנו חלק מדני ורם היקרים שגדלו יחדיו ועכשיו נחים לנצח זה לצד זה".
עדי עמרני מסרה: "אני נרגשת לשתף בפרויקט ההנצחה. יש לנו הזדמנות להביט בחיים שלנו, ולבחור מחדש להסתכל על הזכות שהייתה לנו לחוות את האדם שהלך, ולהוקיר תודה על כך. תודה לך דני, על מילים עם משמעות כה מיוחדת, עמוקה וערכית. תודה על הזכות להלחין, לבצע ולקחת חלק בהנצחה ובהנצחתו של סרן רם לוינס ז״ל".
דני ורם היו קשורים בקשר אמיץ לים לכל אורך חייהם, ובמותם נקברו בקברים סמוכים בבית הקברות במושב בו גדלו, בקרבת הים. דני היה בן 23 במותו, ורם בן 22.