לראשונה אי פעם: חברת אל על טסה בטיסה ישירה לפיליפינים. זה קרה אתמול בשעה 14:00, אז המריאה טיסת אל על במטוס דרימליינר 787-9 בשם "ירושלים של זהב" מתל אביב למנילה, והחזירה 260 אזרחים פיליפינים לביתם – כולם סטודנטים לחקלאות שסיימו את שנת ההכשרה שלהם בחקלאות בישראל.
2 צפייה בגלריה
נחיתת מטוס אל על במנילה
נחיתת מטוס אל על במנילה
מטוס "ירושלים של זהב". נחת במנילה
המטוס נחת הבוקר במנילה לאחר 11 וחצי שעות טיסה. טיסה נוספת של אל על תמריא למנילה ב-20 באוקטובר ועליה יהיו 260 סטודנטים נוספים מהפיליפינים.
מי שאירגן את הטיסה הוא ירון תמיר, מנכ"ל חברת "אגרוסטאדיס" שמארגנת השתלמויות והתמחויות בחקלאות לסטודנטים זרים בישראל. "הסטודנטים מהפיליפינים היו אמורים לחזור לארצם בטיסות המשך, אך עד היום התבטלו להם כבר 10 טיסות כאלה בגלל הקורונה. כל פעם לקחנו מקומות על טיסות בטורקיש אייליינס או אתיופיאן איירליינס אך הן התבטלו, ולכן החלטנו בשיתוף אל על להטיס אותם ישירות", סיפר תמיר.
"אל על מאוד רצתה את הטיסה הזאת ועבדנו עליה קשה מאוד. כבר חודש וחצי אנחנו יושבים עליה. אני גאה מאוד ושמח שזה נסגר עם אל על, ולא עם חברות זרות שהציעו לנו את השירותים שלהן".
2 צפייה בגלריה
נחיתת מטוס אל על במנילה
נחיתת מטוס אל על במנילה
"עד היום התבטלו להם כבר 10 טיסות". הסטודנטים מהפיליפינים
הסטודנטים הפיליפינים שחזרו לארצם הם כולם סטודנטים לווטרינריה או לחקלאות, והם הוכשרו בשנה האחרונה בישראל במגוון רחב של משקים בתחום בעלי חיים וחקלאות צמחית.
לפני 3 שבועות נחתה בנתב"ג טיסה מיוחדת של וייטנאם איירליינס ועליה 280 סטודנטים וייטנאמים שהגיעו להשתלמות של שנה בחקלאות. זאת הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה שמטוס ווייטנאמי נחת בישראל.