2 צפייה בגלריה
שארם א-שייח
שארם א-שייח
סיני
(צילום: AP)
השרה לאיכות הסביבה של מצרים יסמין פואד הודיעה אתמול (יום רביעי) על סגירת אחד מחופי דהב, אזור מתויר ופופולרי בדרום סיני שאליו גם מגיעים ישראלים, לאחר שתיירת מאלכסנדריה הותקפה על ידי כריש - וידה השמאלית נקטעה.
לפי הדיווח ב"דיילי מייל", התיירת ננשכה על ידי הכריש בזמן ששחתה בים עם חברה - ונופשים שהיו באזור טעו תחילה לחשוב שמדובר בדג טונה. היא נמשתה מהמים מחוסרת הכרה, וניתן לה סיוע רפואי מיידי. היא אושפזה בהמשך בבית החולים, ומצבה מוגדר כעת יציב ותחת מעקב.
2 צפייה בגלריה
כריש טיגריסי
כריש טיגריסי
כריש טיגריסי. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
תיעוד התקיפה ביוני האחרון

במשרד לא ציינו את המיקום המדויק של התקרית, אך אישרו כאמור את הידיעה. בנוסף, פואד הנחתה על הקמת ועדה דחופה להערכת המצב ולקביעת הגורמים לתקיפה. תיעוד דרמטי מהאירוע הראה את רגעי החילוץ של התיירת והבהלתה לאמבולנס - בעוד הנופשים המבוהלים נמלטים מהאזור.
ביוני האחרון נהרג תייר רוסי מתקיפת כריש מסוג טיגריסי בים האדום, בחוף רחצה בעיר הנופש הורגאדה. זוגתו, שהייתה איתו במים, הספיקה לברוח וניצלה. מקומיים שהיו בחוף לכדו את הכריש, הנחשב לזן קטלני, לאחר מכן.
בקיץ שעבר, בסוף שבוע אחד, נהרגו שתי תיירות מתקיפת כרישים בחופי הורגאדה: שתי ההרוגות שנפשו במצרים הן אוסטרית בת 68 ורומנייה בסוף שנות ה-40 לחייה.
מתקפות כרישים במצרים נדירות יחסית, אך בים סוף יש 44 מיני כרישים, חלקם קטלניים. הנפוץ שבהם הוא כריש שונית אפור. אורכו 1.5 מטר, הוא בעל 14 שיניים חדות במיוחד ושוחה במים רדודים.