הקלטות מהכלא חושפות לכאורה פרטים חדשים על הקשר ההדוק בעבר בין איש עסקים יהודי-צרפתי שהורשע ב"הונאת המאה" ומואשם בהזמנת שלושה מעשי רצח - לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. באתר הצרפתי "MediaPart" פורסמו פרטים משיחות מהכלא שניהל ארנו מימרן, ובהן הזכיר גם את נתניהו. בתגובה שפרסם אמש (שני), לאחר צאת יום כיפור, אמר ראש הממשלה כי הפרטים שפורסמו הם "שקרים הזויים".
4 צפייה בגלריה
ארנו מימרן בנימין נתניהו
ארנו מימרן בנימין נתניהו
הכתבה באתר הצרפתי
מימרן, בן 51 המחזיק גם באזרחות ישראלית ומרצה מ-2016 עונש מאסר בכלא הצרפתי, נאשם בין היתר בהזמנת חיסולו של סמי סוויד, שותפו לעוקץ בפרשת הונאות המע"מ על מכסות פחמן דו-חמצני. בעקבות אותה הונאה נידון מימרן למאסר שאותו הוא מרצה כעת. למימרן, שכופר באישומים, מיוחס גם רצח המיליארדר קלוד דריי, אביה של אשתו הראשונה.

האזנות מבית הסוהר

בשנת 2015 טען מימרן בריאיון כי בידיו הצהרה בנקאית על סכום כסף שהעביר לנתניהו בשנת 2001, "מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי של בנימין נתניהו". הוא הצהיר כי תרם כמיליון דולר לנתניהו. לאחר מכן שינה את גרסתו וטען כי תרם 40 אלף דולר לקרן ציבורית. בעיתונות פורסמו צילומים של מימרן ונתניהו מבלים בחופשה.
נתניהו הגיב לפרסומים אז ואמר כי "ההר הוליד עכברון. מדובר על תרומה חוקית לקרן שהקמתי לפעילות ציבורית לטובת מדינת ישראל כשהייתי אזרח פרטי בשנת 2001. זה ברור שזה חלק מרדיפה פוליטית שיטתית".
4 צפייה בגלריה
ארנו מימרן
ארנו מימרן
ארנו מימרן
(צילום: AFP)
בעת היותו בכלא נתן בית המשפט אישור להאזין לשיחותיו של מימרן, עקב האישומים החדשים ברצח נגדו. חלק מאותן הקלטות הגיעו לידי "Mediapart", ובאתר נכתב כי הן לא רק שאישרו את שנכתב בעבר על הקשר בין מימרן לנתניהו, אלא גם חשפו פרטים חדשים על מערכת היחסים. בנוסף נכתב כי מימרן חגג עם נתניהו במועדון בתל אביב ב-2009, אחרי ניצחונו בבחירות.

מיאמי, מונקו, סן טרופה, קורשבל

בהקלטה מ-17 ביוני 2020 מימרן שוחח עם חברתו ומנה את כל המקומות שבהם לדבריו שילם על מסעות בנימין ושרה נתניהו - מיאמי, מונקו, סן טרופה שבריביירה הצרפתית, דוביל שבנורמנדי ואתר הסקי הצרפתי קורשבל, לצד שהות במלון פלאזה אתנה בפריז כאשר הזוג לא שהה בביתו של מימרן ברובע ה-16 בבירה. "שילמתי על הכול, הוא לא שילם", אמר לחברתו.
בנוסף טען מימרן כי שילם 2,600 יורו כתשלום נוסף לפלאזה. לפי דבריו בשיחה, חלק מסכום זה נבע מארוחות הבוקר שאכל הזוג נתניהו במלון, שבו שהו השניים רק שלושה ימים. מימרן הסביר. "היא (שרה נתניהו) מאוד אוהבת לשתות מיץ תפוזים. בבוקר, למשל, היא שותה מיץ תפוזים. ואז היא הזמינה שוב, אבל בכל פעם היא הזמינה ארוחת בוקר. היא לא הזמינה רק מיץ תפוזים. פשוט לא אכפת לה".
4 צפייה בגלריה
כתבה קודמת על הקשר בין מימרן לנתניהו
כתבה קודמת על הקשר בין מימרן לנתניהו
כתבה קודמת על הקשר בין מימרן לנתניהו
מהכלא מימרן שוחח גם על התשוקה של נתניהו לדג בסגנון קולבר בבראסרי של פוקו בפריז, לסיגרים ולשעוני מותג האופנה האיטלקי היוקרתי פנריי. "קניתי אחד לעצמי. הוא אהב את זה. אז קניתי לו פנריי. הוא אוהב מתנות. פוליטיקאים הם טפילים".
מימרן תיאר גם כיצד הוא ניצל בעצמו את נתניהו והשתמש בארוחות הערב איתו כדי לחזק את עסקיו שלו. "כשהייתי צריך לעבוד עם מישהו הזמנתי אותו לאכול עם ביבי. יזמתי ארוחה בכל ערב במונקו, וכל ערב הזמנתי אדם שרציתי להיות איתו בקשר. כל אנשי הפיננסים, כל היהודים שרציתי לעבוד איתו. בינגו! הם ראו אותי בשיאי".
"כשהוא היה איתי בפריז לקחתי אותו לאן שרציתי, הוא עשה מה שרציתי", אמר מימרן בהקלטה - והוסיף: "כשהוא מקבל מזומן ממך, זהו, זה נגמר, כבר אין גבולות. אתה יכול לבקש ממנו כל דבר". מימרן דיבר על סכומים ספציפיים, לעתים 10,000 יורו, לפעמים 20 אלף יורו. "הוא יודע שיקבל את הכסף שלו. מה שזה לא היה, הוא אמר לי כן".

"מצאתי את האיש שיממן אותך"

בהקלטה מ-10 באוגוסט 2020 טען מימרן כי "נתן מיליון לנתניהו" באמצעות האוליגרך הגאורגי-יהודי בדרי פטרקצישווילי, שמת ב-2008 - ושאמו טענה אחר כך כי חוסל. "אמרתי לביבי - מצאתי את האיש שיממן אותך", שחזר מימרן, שלא תיאר בשיחה כיצד הועבר התשלום ולא הציג הוכחות שהסכום בכלל הועבר. אבל הוא כן מסר את הפרט הזה: "הוא ביקש ממני 50 אלף דולר, הוא שילם על החופשה, ובסוף אמר שהיא הייתה טובה, ושלא נשאר כלום".
לפי "Mediapart", אין מחלוקת על כך שמימרן היה בקשר עם פטרקצישווילי. חבר ותיק של מימרן, שתושאל אשתקד כחלק מחקירת הרציחות, אמר לשופטים כי פטרקצישווילי "היה אחד הרוסים שהיו בקשר עם מימרן". לדבריו, "שיחקנו פוקר עם בדרי, והוא כל הזמן הפסיד. הרוסים הזמינו אותנו לספינות שלהם. זה היה משוגע". אותו עד אמר כי מימרן "חלם לחיות עם גנגסטרים". מימרן עצמו הודה במהלך תשאול שהכיר את פטרקצישווילי ופגש אותו, במיוחד בקזינו באי סן מרטן שבקריביים.
4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת
מאיר חביב עם בני הזוג נתניהו. הכחיש את הטענות: "אלו שקרים"
(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)
בדוח משטרתי ממרץ 2021 נחשפה גם שיחה שמימרן ניהל בנובמבר 2020, ובה "הסביר כי הייתה לו רשת ענפה של קשרים שכוללת את חבר הפרלמנט מאיר חביב ואת נתניהו. הוא התגאה בעובדה שהצליח, באמצעות קשריו, לחבל בעסקת טלקומוניקציה בישראל" של אחד מ"אויביו" בצרפת. "הוא אמר כי לא יהסס להשתמש בשירותים של גנגסטרים בכירים כדי ללחוץ על אויביו", ציינו החוקרים.
ב"Mediapart" נכתב שבלשכת ראש הממשלה נתניהו סירבו לענות לשאלות שהפנו אליהם בנושא. אחרי צאת יום הכיפורים נמסרה תגובה מנתניהו, שלא התייחס לכך שהידיעה פורסמה לראשונה בצרפת: "רק התקשורת הישראלית יכולה לצטט שקרים הזויים של עבריין מורשע, שיושב בכלא, רק כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו".
חבר הפרלמנט חביב, שגם נגדו הועלו טענות בנוגע לקשריו לכאורה עם מימרן, הגיב: "מדובר בשקרים".
פורסם לראשונה: 14:58, 24.09.23