כאלף בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בהפגנה בחניון מתחם "אשקלונה" באשקלון בקריאה לקיום בחירות, בסימן הפקרת החטופים ותושבי הדרום. המפגינים הגיעו לעיר בשיירת רכבים, שעליהם דגלי ישראל ושלטים הקוראים: "מצילים את ישראל" ו"מחזירים את המנדט לעם". ההפגנה מתרחשת במסגרת "שבוע המאבק", עליו הכריזו ראשי ארגוני המחאות כחלק מהחרפת המאבק נגד הממשלה.
במהלך ההפגנה, כמה תומכי הממשלה שהגיעו למקום התייצבו מול המוחים וזרקו לעברם ביצים, תוך קריאות גנאי.
מחאה בקריאה לבחירות באשקלון בסימן הפקרת החטופים

3 צפייה בגלריה
תומכי נתניהו תקפו את המפגינים בחניון אשקלונה
תומכי נתניהו תקפו את המפגינים בחניון אשקלונה
מפגינה שהותקפה בביצים באשקלון
(צילום: ניר שיש)
הסופר והתסריטאי בני ברבש נאם במקום, ותקף את ראש הממשלה: "מדינת ישראל עולה בלהבות ונתניהו זורח מאושר כי הצליח לקדם קומבינת השתמטות לאלפי צעירים חרדים, בשעה שנמסר לו על ארבעת לוחמי סיירת גבעתי שנהרגו ממטען תופת. אם חפצי חיים אנחנו, מחובתנו לסלק את נתניהו מחיינו עכשיו. הסדקים מתרחבים, ובקרוב הממשלה תתפורר ותקרוס לגיהינום ממנו הגיחה". לדבריו, "המלחמה הנוכחית מתנהלת ללא תכלית, יעדים או מוצא, ומטרתה היחידה היא לחלץ את ראש הממשלה ממדמנת פשעיו ומחדליו".
מורן מישל, ממובילות מחאת "בחירות עכשיו", אמרה בנאומה כי "הסכנות שממשלת החורבן מעמידה אותנו בפניהן לא דומות לשום דבר שהכרנו, מהלכיה לא לגיטימיים אפילו בעיני חלק מיושביה. לכן מתחילים לעלות מתוכה קולות נגד הטרלול המשיחי חסר הגבולות".
היא קראה לקהל: "אם נפעל עכשיו נכון, בכל הכוח וללא היסוס - בעוד כמה שבועות אנחנו באמת יכולים למצוא את עצמנו במציאות חדשה - עם ממשלה אחרת, עם סדר יום של בנייה ותיקון, עם תוכנית ברורה לשיקום הצפון והדרום ולהחזרת החטופים, עם תמונת עתיד של צמיחה והתחדשות".
3 צפייה בגלריה
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
המחאה בירושלים. מחר תתקיים הפגנה נוספת
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
מחאות נגד הממשלה מול משכן הכנסת, ירושלים
9 נעצרו בהפגנה מול מעון רה"מ בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
בתחילת השבוע הודיעו ארגוני המחאה כי החליטו להחריף את מאבקם בממשלה ולצאת ל"שבוע מאבק", על רקע פרישת השר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מהממשלה, העברת חוק הפטור מגיוס והמשך הלחימה הרב-זירתית. מנכ"ל תנועת "חופשי בארצנו" ערן שוורץ אמר: "המטרה שלנו ברורה - להחזיר את המנדט לעם באופן מיידי וללכת לבחירות, עוד לפני שנה למחדל 7 באוקטובר".
אלפים השתתפו בהפגנה שלשום מול הכנסת בירושלים, שהתפתחה לצעדה לכיוון מעון ראש הממשלה בירושלים. במהלך ההפגנה פרצו המוחים את אחד המחסומים והבעירו מדורות בכביש, ועימותים התפתחו במקום בינם לבין המשטרה.
בתיעודים קשים מהאירועים, נראים השוטרים תופסים למפגין בשיער בעודו מרותק לקרקע, מכים באגרוף מפגינה אחרת ומטיחים מוחים על הכביש - בזמן שמופעלת מכת"זית לעברם. תשעה בני אדם נעצרו במהלך ההפגנה, ושלושה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
מחר צפויה להתקיים הפגנה נוספת סמוך למעון הרשמי בבירה, כמו גם מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה. מארגני המחאה מסרו כי "בימים בהם ראש ממשלת ישראל מנסה להעביר חוק השתמטות וחוק ג'ובים, זוהי חובה אזרחית להתקומם נגד מי שמביא לחורבן בית שלישי". לדבריהם, "זה הזמן למחאה ישירה ונחושה מול מי שמביא במו ידיו את האסונות על מדינת ישראל. נמשיך מדי שבוע במחאה נחושה ואדוקה מול בית ראש הממשלה בירושלים - עד שנעצור את החורבן".