שניים מהמחבלים שחטפו את יפה אדר בת ה-85 בבוקר המתקפה ב-7 באוקטובר, תושבי הרצועה שלפי הדיווחים מעזה לא משתייכים לחמאס, ככל הנראה נהרגו בתקיפות האוויריות של צה"ל. נכדתה אוריאן אדר שמחה על הבשורה, אך אמרה שהדבר מעלה תהיות: "זה מציף שאלות - מי שומר עליה? אם הם לא מזוהים עם חמאס, עם מי מדברים על עסקה כשהיא נמצאת שם?".
חטיפתה של יפה אדר בת ה-85 לעזה

אוריאן אדר אמרה הבוקר (יום א') ל-ynet: "אנחנו לא ממש יודעים מה להגיד. יכול להיות שהיא לא נחטפה על ידי חמאס, אז מי יודע איפה היא? ואם הצליחו להגיע לשובים שלה, למה לא מגיעים אליה? זה מעלה שאלות שאין עליהן תשובות, הכל מעורבב יחד. אני לא במצב של הרגשה של שמחה או נקמה, אנחנו לא שם. אנחנו רוצים אותם פה, אחר כך יהיה זמן לנקמה. כרגע אנחנו פשוט רוצים אותם בבית".
אדר סיפרה על חוסר הוודאות: "אנחנו לא יודעים כלום. גם את זה שהם נהרגו גילינו דרך התקשורת. הייתי רוצה שרגע לפני שזה יוצא לתקשורת, שיידעו אותנו שזה מה שקרה. היינו רוצים לדעת את זה מגורם רשמי, אבל זה לא העניין - העניין הוא שהדבר מעלה שאלות שאין לנו תשובות עליהן. זה הדבר הכי קשה מבחינתי - שאנחנו לא יודעים כלום".
1 צפייה בגלריה
יפה אדר
יפה אדר
אדר עם המחבלים, בבוקר המתקפה. "למה לא מגיעים אליה?"
( צילום: AP Photo/Hatem Ali)
ברשתות החברתיות בעזה הספידו את שני המחבלים שחטפו את יפה אדר, אבל עד כה לא נמסרה הודעה רשמית ולפיה השניים, אזרחים לא חמושים ששמותיהם הם אבו-עלאא ועיסאם, אכן חוסלו.
בבוקר המתקפה פרסמה אדווה אדר, נכדתה של יפה, תמונה של סבתה החטופה לצד מחבלים חמושים וכתבה בפוסט בפייסבוק: "זאת סבתא שלי! נחטפת באין מפריע לרצועת עזה. קוראים לה יפה אדר, היא בת 85! סבתא שלי, שהקימה את הקיבוץ בשתי ידייה, שהאמינה בציונות, שאהבה את המדינה הזו שהפקירה אותה, חטופה, כנראה זרוקה איפשהו, סובלת מכאבים קשים, בלי תרופות, בלי אוכל ובלי מים. מתה מפחד, לבד".