2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מזכיר הממשלה שלום שלמה
(צילום: EPA)
ראש הממשלה נפתלי בנט טרם החליט אם לקדם את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות, אך דבר אחד כבר ידוע - מזכיר הממשלה שלום שלמה לא ישתתף ולא יתערב בדיונים שיהיו בנושא.
ההחלטה התקבלה על-ידי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עורכת הדין שלומית ברנע-פרגו, בעקבות פנייה של התנועה לאיכות השלטון שהתריעה על כך. "על מנת למנוע כל טענה כלפיו וחשש אפשרי לניגוד עניינים בנושא הקמת ועדת חקירה בעניין רכש הצוללות, ולמען הזהירות, מזכיר הממשלה לא ייטול חלק בדיונים הקשורים בהקמת הוועדה", אמרה ברנע-פרגו בתשובה לפנייה.
התנועה פנתה בנושא כבר לפני שלושה שבועות, וביקשה להורות לשלמה שלא לעסוק בהצעת ההחלטה שהונחה על שולחן הממשלה בשל קשריו לכאורה עם החשוד המרכזי מיקי גנור ומחשש לניגוד עניינים. התנועה ביקשה כי שלמה ימשוך ידו מכל מעורבות ששהיא בהליך הקמת ועדת החקירה בשל שורת פרסומים על מעורבותו האישית בפרשה.
2 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
טרם התבטא פומבית על ועדת החקירה. בנט
(צילום: רויטרס)
על פי פרסומים קודמים, שלמה, שייעץ בעבר ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וכיום מכהן בתפקיד מזכיר הממשלה, ייעץ בעבר גם לחשוד המרכזי בפרשת הצוללות מיקי גנור, ואף קיבל ממנו אלפי אירו. בנוסף עלה הקשר של שלמה עם השר לשעבר מודי זנדברג, הנאשם כעת בקבלת שוחד מגנור. בעקבות חקירתו של גנור שלמה אף זומן בעבר לתת עדות במשרדי להב 433 במסגרת החקירה.
"המטרה של המאבק הציבורי להקים ועדת חקירה הייתה - ועודנה - פיזור הערפל והחשדות הכבדים האופפים את פרשה זו, הנוגעת לקודש הקודשים של ביטחון מדינת ישראל, ואשר מדירה שינה מעיני ישראלים רבים", ציינה התנועה לאיכות השלטון בפנייתה ליועמ"ש.
חדשות - פרשת הצוללות

"משכך, ולאור הקרבה הנראית לעין להקמת ועדת החקירה, מובנת מאליה החשיבות שבשמירה מוחלטת על טוהר ההליך, ועל ניהולו באופן שלא יעלה חשש לניגוד עניינים כזה או אחר, ולו אף למראית עינו הפקוחה של הציבור", ציינו בתנועה. "אשר על כן, נתכבד לבקש כי תורה למזכיר הממשלה, מר שלום שלמה, למשוך ידו מכל מעורבות שהיא בהליך הקמת ועדת החקירה, וזאת בכדי לשמור על טוהרו המוחלט של ההליך, ובכדי להגשים את התכליות החשובות שלשמן היא תוקם, לכשתוקם. כל החלטה, צעד או אף מראית עין של מעורבות בעלי תפקידים בעלי זיקה כלשהי לפרשה, עלולות לחתור תחת תכלית הוועדה, ותחת אמון הציבור בה עוד טרם הקמתה".
בשבועות האחרונים הגיש שר הביטחון בני גנץ את הצעת ההחלטה להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר פרשת הצוללות וכלי השיט לאחר עבודת מטה בין משרדי הממשלה השונים. כעת ההצעה מונחת לפתחו של ראש הממשלה נפתלי בנט שטרם התבטא פומבית בנושא.