הפגנת הנגנים בכיכר הבימה
(צילום: עמית הובר, שני שחר- נגן על התרבות)

ראש העיר תל אביב יפו רון חולדאי פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר התרבות חילי טרופר, בדרישה שיאשרו באופן מיידי את החזרת מופעי התרבות באוויר הפתוח. חולדאי אמר כי גיבש מתווה שיאפשר לקיים הופעות באצטדיונים ואמפיתיאטרונים בשטח פתוח, תוך הקפדה על ריחוק חברתי, עטיית מסכות וחלוקה לקפסולות.
מאז פרוץ המשבר הופסקו אירועי התרבות, בעיקר אלו המתקיימים בחללים סגורים כדוגמת הצגות תיאטרון, הופעות מחול וקונצרטים. בתחילת השבוע הפגינו בכיכר הבימה 150 נגנים מתזמורות מרחבי הארץ נגד מדיניות הממשלה, באירוע שנפתח עם "מארש האבל" מאת המלחין פליקס מנדלסון-ברתולדי.
"תרבות איננה מותרות", כתב חולדאי לשרים. "היא חיונית והכרחית לקיומה של החברה ולהבטחת קיומם בכבוד של העובדים בענף. משכך, יש להבטיח שגרת תרבות, תוך שמירה קפדנית על הנחיות בריאות הציבור. אני סבור כי הפעלת אירועי התרבות במתכונת שהוצעה מהווה פתרון הולם המאזן בין הצרכים השונים".
2 צפייה בגלריה
 תרשים של הפיילוט
 תרשים של הפיילוט
תרשים של הפיילוט
2 צפייה בגלריה
חולדאי בבוקר שלאחר הניצחון
חולדאי בבוקר שלאחר הניצחון
"פתרון הולם המאזן בין הצרכים השונים". חולדאי
(צילום: מוטי קמחי)
המתווה שהציע חולדאי ניתן ליישום על ידי עיריית תל אביב באופן מיידי. הוא כולל הופעות באצטדיונים ובאמפיתיאטרונים פתוחים בנויים, כך שניתן יהיה לשלוט בהושבת הקהל על כסאות מסומנים בהתאם לכללי התו הסגול. בנוסף, כך הודיעה העירייה, הצופים יחולקו לקפסולות דרך שערים נפרדים כאשר בכל קפסולה ישבו 20 איש ובין הקפסולות יישמר מרחק של שני מטרים.
בעירייה ציינו כי כניסת הקהל תעשה לאחר שמדדו להם חום, בצורה מדורגת, כאשר בזמן ההופעה יידרש הקהל להמשיך ולעטות מסכות. בעירייה דרשו לקבל אישור לבצע פיילוט במתכונת ניסיונית של הופעה באצטדיון בלומפילד בהשתתפות קהל ובהתאם להיקף שיאושר.