השריפה שפרצה בבניין מגורים באשדוד

שריפה פרצה הערב (רביעי) בבניין מגורים באשדוד. שני גברים בני 30 ו-32 נפצעו באורח קשה ובינוני. צוותי כיבוי והצלה מתחנת אשדוד הוקפצו למקום וכיבו את האש. חוקר שריפות החל בחקירת האירוע.
הפצוע קשה נפל מהחלון בניסיון להימלט מהאש. לפי מד"א וכבאות והצלה, אזרחים הושיטו סולם כדי לחלץ את יושבי הדירה מהחלון עוד לפני שהגיעו הצוותים, אך הוא התקשה לתפוס בו, נפל - ונחבל בראשו ובכל חלקי גופו. הפצוע בינוני קפץ מהחלון, והוא סובל מפגיעה בגפיים ומשאיפת עשן. בשריפה נפגע אדם נוסף משאיפת עשן, ומצבו קל.
הדיווח על השריפה התקבל בשעה 22:49 במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש. השריפה פרצה בבניין בן שלוש קומות ברחוב הרב הרצוג בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את שלושת הפצועים לבית החולים אסותא בעיר.
1 צפייה בגלריה
שריפה בבניין מגורים באשדוד
שריפה בבניין מגורים באשדוד
השריפה בבניין המגורים באשדוד
"כשהגענו למקום ראינו אש ולהבות חזקות בוקעים מחלון הקומה השלישית בבניין", סיפרו אליהו אדרי ואליעזר שטיסל, חובשים מיחידת האופנועים של מד"א. "ראינו שני גברים עומדים בסמוך לחלון הדירה, וכעבור מספר רגעים אחד הגברים קפץ לחצר. הגבר השני יצא מהחלון ונתלה עליו כשאזרחים שהיו במקום ניסו להגיע אליו עם סולם, אבל הוא נפל ונחבל בראשו ובכל חלקי גופו. מיד הענקנו לשני הפצועים טיפול רפואי ראשוני בשטח והם פונו במצב קשה ובינוני לבית החולים אסותא. פצוע שלישי שסבל משאיפת עשן קלה טופל באמבולנס חמצן ופונה גם כן לבית החולים כשמצבו יציב".
מפקד המשמרת של צוותי הכבאות מתחנת אשדוד, רב רשף מוטי ביטון, מסר: "כאשר הגענו למקום זיהינו בניין בן שלוש קומות ועשן סמיך שמשתחרר מחלונות הדירות. חדרנו מיד לבניין והתחלנו בסריקות לאיתור לכודים. במקביל ביצענו תחקור של דיירים במקום שמסרו ששני אזרחים קפצו מחלון הדירה ומטופלים על ידי כוחות הרפואה במקום. לאחר מספר סריקות שללנו לכודים נוספים ופעלנו לכיבוי השריפה עד לכיבוי סופי. יש לציין שמדובר בבניין ישן וחסר אמצעי הגנה מאש, דבר שסיכן את כלל דיירי הבניין. נזק כבד נגרם לדירה ולבניין".
לזירה הגיע גם מפקד תחנת אשדוד, טפסר משנה אריאל אבן דנן. מהכבאות נמסר בנוסף כי הדירה שבה פרצה השריפה הוכרזה על ידי מהנדס העיר כמסוכנת בעקבות חשש לקריסת התקרה.