תיעוד הנזק בבית המשפחה לאחר החיפוש המשטרתי

בני משפחת עמאש מג'סר א-זרקא מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה נגד המשטרה, וטענו כי הותקפו באכזריות על-ידי השוטרים שהגיעו לביתם לצורך חיפוש סמים. "במקום לטפל בפושעים הם באים לחפים מפשע. המשטרה לא חיפשה סמים - וכל המטרה שלה הייתה לתקוף ולגרום נזק לבתים. זה מעשה חמור", אמרו במשפחה.
אחד מבני משפחת עמאש, טען שהשוטרים נהגו כלפיו באלימות קשה ואמר כי "תקפו אותי באכזריות. ביקשתי מהם שיגידו לי מה עשיתי אבל הם המשיכו לתת לי מכות. אלו עבריינים ברישיון שמקבלים תמיכה מהשר בן גביר שכשל בתפקידו".
3 צפייה בגלריה
בני משפחת נעמאן עמאש מיישוב ג'סר אזרקא
בני משפחת נעמאן עמאש מיישוב ג'סר אזרקא
בני משפחת נעמאן עמאש מיישוב ג'סר אזרקא
3 צפייה בגלריה
בני משפחת נעמאן עמאש מיישוב ג'סר אזרקא
בני משפחת נעמאן עמאש מיישוב ג'סר אזרקא
"איך יכול להיות שנותנים לאנשים מכות קשות תוך כדי חיפוש". הנזק בבית המשפחה
נעמאן עמאש, בן משפחה נוסף, אמר כי "שוטרים רבים הגיעו לבית לצורך חיפוש סמים על-פי צו לטענתם, אך במקום לחפש סמים הם תקפו את בני המשפחה בצורה אכזרית וגרמו לאנשים חבלות. בנוסף, הם גרמו נזקים לרכוש בבתים". לדבריו, "המשטרה הייתה אצלנו בשכונה שלשום, ונזרק אבן לעבר שוטר שנפגע קל. אנחנו חושבים שבגלל שזה היה ליד הבתים שלנו הם בחרו לנקום בנו, למרות שלא ידענו על המקרה עם האבן בכלל.
"אני משתתף בהפגנות נגד אלימות ופשיעה וזה צעד חשוב לכולנו", הוסיף נעמאן עמאש. "כנראה המשטרה לא מרוצה מזה שאנחנו מפגינים, והיא בוחרת דרכים אלימות כדי להשתיק אותנו. איך יכול להיות שתוך כדי החיפוש בבתים הם נותנים מכות קשות לבני המשפחה. הם יותר גרועים מעבריינים. שיתעסקו בלחפש אמצעי לחימה ולתפוס אותם ולא יפגעו בבתים ובאזרחים".
3 צפייה בגלריה
בני משפחת נעמאן עמאש מיישוב ג'סר אזרקא
בני משפחת נעמאן עמאש מיישוב ג'סר אזרקא
"המשטרה יוצרת אלימות וכעס". בית המשפחה לאחר החיפוש
בת משפחה נוספת, היאם עמאש, אמרה כי "השוטרים דפקו בדלת, פתחנו והם התחילו לצעוק ולתקוף את הבנים שלי בלי לעשות כלום. אנחנו מספיק סובלים מהרציחות, הירי והפשיעה - ובמקום שהמשטרה תטפל בתופעה הם באים אלינו כאילו אנחנו ארגון פשיעה". לדבריה, "אנחנו משפחה נורמטיבית שלא מתעסקת בסמים ולא בנשקים, כולם ישרים. המשטרה רוצה לתפור לנו תיקים בכל מחיר כדי להגיד שהיא עשתה הישג גדול על חשבוננו. כל היישוב מכיר את המשפחה שלנו, ולא יאמינו למשטרה שכשלה בעבודתה".
תושבים נוספים בג'סר א-זרקא סיפרו כי "ההתנהגות של המשטרה אלימה וחייבים לטפל בזה". לדבריהם, "אם לא יטפלו בשוטרים שהשתתפו באירועים האלימים האלה הם ימשיכו בדרך הלא מקובלת שלהם. זה חציית קו אדום - והמשטרה היא זאת שיוצרת אלימות וכעס".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "עם הגעת השוטרים לביצוע צו חיפוש שניתן על-ידי בית משפט, החלו מספר חשודים מיושבי הבית לנסות להכשיל את ביצוע החיפוש באופן אקטיבי. כתוצאה מהתנהלותם החמורה והפסולה של החשודים, נאלצו השוטרים לעצור אותם. לאחר מעצרם ועם סיום החיפוש, החשודים נלקחו לחקירה שנמשכת בימים אלה לצורך מיצוי הדין. בהתאם לצרכי החקירה, שניים מהם יובאו בפני שופט לדיון הארכת מעצרם".