הנשיא הרצוג ורעייתו מקבלים את מנת החיסון השלישית
(צילום: לע"מ)

מבצע מתן החיסון השלישי נגד קורונה יימשך הבוקר, לאחר ששלשום התחסנו נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו מיכל. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שהתחסן גם הוא במנה השלישית, אמר אמש כי מבצע החיסון לבני ה-60 ומעלה במנה השלישית הוא "צעד חשוב שאנו נוקטים במדינת ישראל, שנועד להגן על האוכלוסייה המבוגרת מפני הידבקות בנגיף בקורונה ומפני מחלה קשה. אני קורא למי שמשתייך לקבוצת גיל זו ללכת ולהתחסן".
מתן החיסון השלישי נגד קורונה לפרופ' נחמן אש

4 צפייה בגלריה
מנת חיסון שלישית נגד קורונה בקופת חולים מאוחדת באשדוד
מנת חיסון שלישית נגד קורונה בקופת חולים מאוחדת באשדוד
חיסון נגד קורונה
(צילום: רועי עידן)
פרופ' אש הוסיף: "על-פי מספר פרסומים, ישנם אזרחים הבוחרים לבצע בדיקה סרולוגית בכדי לגלות את רמת הנוגדנים בגופם, ובהתאם לכך מחליטים האם להתחסן. אני רוצה להדגיש: אין בכך צורך. בדיקה כזו עלולה ליצור בלבול. אין הצדקה רפואית בהתניית ההחלטה האם להתחסן בתוצאת בדיקה סרולוגית. אני חוזר וקורא לציבור כולו: חיסון ראשון, שני או שלישי - צאו להתחסן. החיסון נמצא ככלי היעיל ביותר למלחמתנו במגפה ולהורדת נתוני התחלואה. באמצעות אחוז התחסנות גבוה בציבור, נוכל לשמור על שגרת חיינו, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולחגוג את החגים ביחד".

אזרחים יוצאים להתחסן: "זה מציל ממוות"

בינתיים, אזרחים רבים צפויים לצאת ולהתחסן. כך למשל, עזרא חכם (70) מקריית ביאליק, אב לשניים וסב לארבעה נכדים, מתכוון לתאם הבוקר תור לחיסון שלישי במהלך השבוע לו ולרעייתו ורד.
בשיחה עם ynet, הסביר אמש כי "כשדיברו לפני שבוע ושבועיים על אופציה של חיסון שלישי, עדיין לא היה קונצנזוס בין כל הרופאים והפרופסורים לגבי אישור לחיסון השלישי. מרגע שהחליטו ברוב קולות בוועדת המומחים שאפשר לתת את החיסון - היה לנו ברור שנתחסן".
4 צפייה בגלריה
ורד ועזרא חכם
ורד ועזרא חכם
"היה ברור לנו שנתחסן". ורד ועזרא חכם
"התחלואה עולה, רמת הנוגדנים יורדת", הוא הוסיף. "אם הזריקה השלישית תיתן רמת נוגדנים גבוהה יותר, אז אין שום סיכוי בעולם שלא נתחסן. אנחנו רוצים לשמור גם על המשפחה, גם על הנכדים, ולהתחסן גם על מנת למנוע תחלואה. אני חושב שחשוב שכולם יתחסנו, שלא יחששו, זה מציל חיים. חד-משמעית".
גם מוטי מילכמן (73), אב לארבעה ילדים וסב ל-10 נכדים מיקנעם, יתחסן בחיסון השלישי היום ב-13:20, "לא הייתה לי כלל התלבטות. אני לא מאלה שמפחדים מהחיסון. את החיסון הראשון קיבלתי כבר בחודש ינואר, בין הראשונים. לא היה לי חשש אז ואין לי חשש כעת לקבל את החיסון השלישי ולהיות בין הראשונים".
עוד הוסיף מילכמן: "החיסון מגן ממוות של אנשים, והמטרה שלי היא להמשיך לחיות. אני נשוי 52 שנה לאשתי ואני רוצה להמשיך לחיות איתה עוד 52 שנה. הלוואי. אם יהיו עוד חיסונים בדרך שיוכלו להאריך את השנים - אז אני שם". עם זאת, הוא אמר כי הוא מתקשה להבין את מתנגדי החיסונים: "הם לא מבינים שזה מציל חיים? זה נותן להם אפשרות גם לא להדביק אחרים, גם לפגוש את המשפחה וגם להיות אנשים חופשיים".
4 צפייה בגלריה
מוטי מילכמן
מוטי מילכמן
"החיסון מציל חיים". מוטי מילכמן
כמו כן, בהנחיית משרד הבריאות, מגן דוד אדום יחל היום במבצע חיסונים נרחב בכל בתי האבות בישראל. "מד"א יפעיל את מבצע החיסון השלישי הנרחב בבתי האבות והדיור המוגן בארץ, הכולל את הסגל והדיירים", נמסר מהארגון. המנכ"ל אלי בין הוסיף כי "כארגון ההצלה הלאומי של ישראל שהיה הראשון לעמוד בחזית המאבק בקורונה - אנו גאים לקחת את המשימה הלאומית שהטיל עלינו משרד הבריאות ולבצע גם את החיסון השלישי לאוכלוסיית הגיל השלישי בבתי האבות זו משימה לאומית חשובה במעלה ואני בטוח כי נצליח במהירות, יעילות ומקצועיות להגיע לכל דיירי בתי האבות ברחבי הארץ ולסייע כארגון ההצלה הלאומי למגר את המגפה ולהוביל את הקורונה לקיצה בישראל".
בתוך כך, מקופת החולים מכבי נמסר כי כ-25 אלף חברים כבר קבעו תור לחיסון השלישי: "קרוב לשמונה אחוזים מקהל היעד המתאים לחיסון שלישי כבר קבע תור. במהלך סוף השבוע כבר התחסנו למעלה מ-3,000 חברי מכבי במנה שלישית".
כמו כן, במשרד הבריאות ביקשו להבהיר כי אין שינוי בהכרה של מי שחוסן או החלים בחו"ל. "המגיעים לישראל והנם מחוסנים או מחלימים מחו"ל, נדרשים לביצוע בדיקה סרולוגית. תוצאה חיובית מקנה הכרה כמחוסן או מחלים בישראל וקבלת פטור מבידוד מלא", נמסר.

201 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, שלושה חולים נפטרו אתמול

מנתוני משרד הבריאות שעודכנו אמש עלה כי 201 חולים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ, לעומת 168 בעדכון שלפני כניסת השבת. מדובר במספר החולים קשה הגבוה ביותר מאז אמצע אפריל. עלייה נרשמה גם במספר המונשמים ומספרם עומד כעת על 31.
שלשום אובחנו בישראל 2,435 חיוביים לנגיף ואתמול אובחנו עוד 1,589. למעשה, בסוף השבוע אובחנו 4,024 חיוביים לנגיף. בסך הכול בוצעו שלשום כ-103 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים, פרט לבדיקות הסקר, עמד על 2.49%. אתמול פוענחו עד שעות הערב כ-51 אלף בדיקות ושיעור החיוביים ללא בדיקות סקר עמד על 3.27% - נתון גבוה משמעותית מזה של החודשים האחרונים.
4 צפייה בגלריה
אורוגוואי מונטבידאו בדיקת קורונה
אורוגוואי מונטבידאו בדיקת קורונה
עלייה במספר החולים במצב קשה. בדיקת קורונה, ארכיון
(צילום: AP)
אתמול נפטרו בישראל שלושה חולי קורונה ושלשום נפטר חולה אחד. בשבוע החולף נפטרו בישראל 17 חולי קורונה ומתחילת החודש הלכו לעולמם 47 חולים, לעומת שמונה נפטרים בחודש יוני.
בישראל מעל 18 אלף חולים פעילים, 1,309 מהם מתגוררים בתל אביב, 1,105 בנתניה, 664 בראשון לציון, 631 בפתח תקווה, 620 בחולון, 525 בבת ים, 466 ברמת גן, 454 בחיפה, 407 בירושלים, 399 בבאר שבע, 366 בחדרה, 346 באשדוד, 313 ברחובות, 286 בפרדס חנה כרכור, 277 בהרצליה ו-270 בעפולה. לפי משרד הבריאות שבעה יישובים מוגדרים כאדומים: בת ים, עפולה, חצור הגלילית, סכנין, חריש, בת חפר וקריית מלאכי.
פורסם לראשונה: 23:15, 31.07.21