מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש בריאיון לאולפן ynet, הבוקר
(צילום: גיל יוחנן, משה מזרחי)

קבינט הקורונה שידון בצעדים הבאים שיינקטו כדי לבלום את העלייה בתחלואה יתכנס מחר (חמישי) מ-13:00 בצהריים. גורמים בממשלה מעריכים כי אין מנוס מהחלת מגבלות - והכנת הציבור אליהן. עם זאת, המגבלות הקרובות לא צפויות להיות בדומה לאלו שהתקבלו בממשלה הקודמת כמו מניעת התקהלויות וביטול אירועים, אלא הרחבת רשימת המדינות האסורות לטיסה, בידוד של שבוע לכולם, החלת "תו ירוק" חלקי וצעדים דומים נוספים. כך או כך, גם אם תתקבל ההחלטה - היא תתפרסם עם תאריך שייקבע מראש ולא תיכנס מיידית לתוקף.
2 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
"שום דבר לא ימנע מהישראלים לטוס". נתב"ג השבוע
(צילום: שמוליק דודפור )
כינוס השרים התעכב מאחר שמשרדי הבריאות והאוצר עדיין נמצאים בדיונים על המשמעויות הכלכליות של החלת "התו הירוק", וככל הנראה מה שצפוי שיאושר בישיבה הקרובה זה אישור התו ומתווה חדש לנתב"ג. נכון לעכשיו, משרד הבריאות דורש שבעה ימי בידוד לכל הנוחתים - בין אם מחוסנים או חוזרים ממדינות ירוקות. במשרד שקלו להרחיב את ה"תו הירוק" לכל חלל סגור כולל כאלו שיש בהם פחות מ-100 בני אדם - אבל הבוקר אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש בריאיון לאולפן ynet כי אין כוונה לבצע הרחבה שכזו.

גל תחלואה רביעי - כתבות נוספות

משרד הבריאות טרם השלים את ההיערכות שלו להנגשת בדיקות מהירות לילדים ולישראלים שטרם חוסנו. אחת האפשרויות שעלו על הפרק היא חובת המימון על בדיקות מהירות לבני ובנות 12 ומעלה, בהנחה שזה מה שיאיץ את קצב החיסונים בקבוצת הגיל המדוברת. גורם במשרד הבריאות העריך היום כי שום דבר לא ימנע מישראלים לטוס לחו"ל, אפילו לא חובת בידוד. "עצם זה שישראלים משלמים מאות שקלים לבדיקות קורונה רק כדי לקצר בידוד של 24 שעות - אומר ששום דבר לא ימנע מהם לטוס", אמר.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ועדת השרים מתכנסת בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות. בדיון תובא בפני הקבינט תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ".
2 צפייה בגלריה
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
בדיקות הקורונה בנמל התעופה
(צילום: אבי חי)
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' אש אמר הבוקר כי התו השמח, שנכנס היום לתוקפו, לא יספיק לבלימת התחלואה. "צריך ללכת לתו הירוק, זה ברור", קרא בריאיון לאולפן ynet. אש אמר כי ככל הידוע לו, ישיבת קבינט הקורונה מתוכננת למחר בבוקר, ואנשי משרד הבריאות יציגו את המלצותיהם לשרים. "יש כמה אופציות שבסופו של דבר אמורות להפחית כניסה מנתב"ג. בימים האחרונים רואים 150 מאומתים להיום בבדיקות של החוזרים מחו"ל ואת המספרים האלה אנחנו רוצים להוריד".
מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי הוא לא רוצה לחכות לעלייה במספר החולים במצב קשה, שהתייצב הבוקר על 61 - אלא לפעול כבר מעכשיו. "השאלה היא אם הולכים למעקב אחרי מספר חולים קשים ומחכים עם הצעדים עד שמספר החולים קשה עולה או שמסתכלים יותר על מקדם ההדבקה. העמדה המקצועית שלי היא לעשות צעדים מידיים. אנחנו חושבים שלא נכון לחכות כי יהיה קשה יותר לעצור כשנגיע למספרים יותר גדולים".
פורסם לראשונה: 12:32, 21.07.21