1 צפייה בגלריה
האמא והפעוטות שהיו בגן
האמא והפעוטות שהיו בגן
האמא והפעוטות שהיו בגן
(צילום: שילת סעדון)
פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (רביעי) כתבי אישום חמורים בגין התעללות בילדים על-ידי צוות פעוטון ביישוב חבר שבגלבוע. על פי כתב האישום, מנהלת הפעוטון כרמית קון (50) וסייעת אחת, יערית פנחס (40), נהגו להפעיל כלפי הילדים שהיו תחת השגחתן אלימות פיזית, שכללה משיכה בשיער, בעיטות, משיכות בידיים, הטחות על מזרון, והושבה בכוח על כיסא.
לנאשמת פנחס מיוחסים תשעה אישומים בעבירות של תקיפת קטין או חסר-ישע, ולנאשמת קון מיוחס אישום אחד בעבירה של התעללות בקטין על ידי אחראי. כמו כן, מיוחסים שני אישומים נוספים בעבירות של תקיפת קטין או חסר-ישע. מעצרן של המטפלות הוארך עד ליום שני, אז יתקיים דיון בהארכת מעצר עד תום ההליכים.
בפעוטון טופלו 23 תינוקות ופעוטות בגילים שלושה חודשים עד שלוש. מאז חשיפת הפרשה בשבוע שעבר, הורי הפעוטות התארגנו ודרשו מהרשויות לפעול במלוא העוצמה נגד החשודות, והיום הם מתכוונים לדרוש שהן יישארו במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדן.
ע', אם לתאומים בפעוטון, סיפרה על ההתעללות שחוו ילדיה, והביעה תקווה שהסייעות יורשעו ושבית המשפט לא ייתן יד להסדר טיעון. "נתתי לצוות הפעוטון את התאומים שלי, שנולדו אחרי הריון קשה. הם הדבר הכי קדוש והכי יקר לי. האמנתי שהסייעות ישמרו עליהם באותו האופן בו הן שומרות על הילדים שלהן, אך לצערי התבדיתי", העידה.
המשטרה על פענוח המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך, האם תיארה כיצד במשך שישה חודשים ילדיה בני הפחות משנתיים ספגו מכות, נזנחו בלול לשעות ארוכות, ונמנע מהם אוכל. "הדבר הכי עצוב", אמרה ע', "שפסיכולוגים הסבירו לנו כי התגובות של הילדים מעידות על כך שהם התרגלו ליחס הזה". מאז שהפרשה נחשפה בתקשורת, ילדיה של ע' נמצאים בבית ולא נמסרו לפעוטון אחר. "קשה מאוד למצוא אנשים טובים", הודתה, "ממה שאני יודעת גם רוב הילדים האחרים נמצאים מאז בבית".
ע' סיפרה שלהורים נודע לראשונה על ההתעללות בזכות סייעת זמנית, שלאחר תקופת עבודה קצרה חשפה בפני אחת האימהות את מה שהתרחש בפעוטון. האם מיהרה לדווח על ההתעללות, וחוקרים מטעם משטרת עפולה גבו עדויות והצליחו לאסוף את מצלמות המעקב מהגן ולהפיק מהן תיעוד של מעשי אלימות רבים נגד הפעוטות. "החוקרים השקיעו מאמצים רבים כדי לאסוף כמה שיותר ראיות בתיק", שיבחה ע'.
מהמשטרה נמסר כי היא "רואה בחומרה התעללות בקטינים או בחסרי ישע, ובפרט על ידי מי שהופקד להיות אחראי לשלומם של אלה שאין ביכולתם להגן על עצמם, או לדווח על מה שקורה להם. המשטרה פועלת נמרצות כדי למצות את הדין עם האחראים".