האופוזיציה יזמה היום (שני) דיון 40 חתימות בכנסת בנושא שהגדירה כ"כישלון של הממשלה". בדיונים מעין אלה חייבים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה - שהתעמתו זה מול זה, במה שהפך לקרב צעקות של ממש.
קרב הצעקות בין נתניהו ללפיד במליאה
(צילום: ערוץ כנסת )

1 צפייה בגלריה
לפיד ונתניהו. עלו בפעם השנייה לבימת המליאה כדי לתקוף אחד את השני
לפיד ונתניהו. עלו בפעם השנייה לבימת המליאה כדי לתקוף אחד את השני
לפיד ונתניהו. עלו בפעם השנייה לבימת המליאה כדי לתקוף אחד את השני
(צילום: עמית שאבי)
תחילה נאמו בזה אחר זה ח"כים מהאופוזיציה ומהקואליציה, ולמעט עימותים נקודתיים - שכבר אינם חריגים כל כך - לא התעוררה סערה של ממש. אלא שאז עלה נתניהו לדבר, סקר את מצב המלחמה - ותקף את "מי שמנסים להחליש את הרוח", ואמר: "הם חוזרים על זה בכל דרך אפשרית שצה"ל לא יכול לנצח. הם מגדפים, מנרמלים אלימות. זה רק מיעוט קולני".
חברי הכנסת יוחאי להב-הרצנו ומיקי לוי מיש עתיד הסתובבו עם גבם לעבר רה"מ בזמן נאומו, וח"כ שרן השכל צעקה לעברו: "אתה לא מאפשר לצה"ל לנצח".
בתום דבריו של רה"מ, עלה לפיד לנאום, ועל בימת המליאה תקף: "אדוני ראש הממשלה, הדבר המדהים הוא שלא הבנת. עדיין לא קלטת. לא יישאר ממך כלום. לא יהיה מוזיאון על שמך, לא תהיה ככר, לא תהיה מזרקת בנימין נתניהו. יהיה רק דבר אחד – 7 באוקטובר. כל הניסיונות להעביר את האשמה, כל הניסיונות להפיל את האחריות על מי שכפוף לך. כל ההשמצות על צבא ההגנה לישראל, על השב"כ. זה לא יעזור. זה על שמך. לא תהיה ספריה, לא יהיה גשר, לא שדה תעופה. הדבר היחיד שיישא את שמך, זה 7 באוקטובר".
לפיד הוסיף: "שבועיים לפני 7 באוקטובר עשיתי מסיבת עיתונאים והזהרתי מאסון. אתה ואני ראינו בדיוק אותו חומר מודיעיני, ראינו בדיוק אותן אזהרות, רק אתה לא רצית לשמוע. היית עסוק מדי בנסיון להרוס את המערכת המשפטית. פה בכנסת, במסדרונות הסתובבו אלופי צה"ל, הרמטכ"ל, התחננו שתעצור. לא רצית לשמוע. אמרת פעם אחר פעם, 'אתם מפריזים, האיום לא כזה גדול, הם מורתעים, לא יקרה כלום'. אמרת והעברת להם מיליוני דולרים, במזוודות. אתה המצאת את זה. חשבת שאתה קונה שקט בכסף והתברר שעבדו עליך. אתה זה שיזם הכנסת פועלים זרים מעזה. אתה התחלת את זה, והתברר שהם אספו עלינו מודיעין מהיום הראשון".
המהומה שהתפתחה בין חברי הכנסת במליאה
(צילום: ערוץ כנסת )

נתניהו לא נותר חייב, חזר שוב לבימת המליאה - ואז התלהטו היצרים, במה שהפך לקרב צעקות של ממש בין השניים. "אתה נכנעת לחיזבאללה בהסכם כניעה מביש, אתה נתת להם שטחים של מדינת ישראל", תקף את לפיד. "הקמת ממשלה עם תומכי טרור. אתה, בנט וליברמן הקמתם ממשלה יחד עם הנציגים של האחים המוסלמים. היית מוכן לעשות הכול ונתתם, נכנעתם ונכנעתם. אתה ובנט, אתם הכנסתם פועלים מעזה".
לפיד עלה להגיב לנתניהו, ותקף: "אדוני רה"מ, אתה משקר כמו שאתה נושם. כל מטרתו (נתניהו) מרגע שנכנס הנה, שלא נדבר על הצוללות. שחס וחלילה לא נשאל את השאלות שצריך לשאול. אתם זוכרים מי ייצג את טינסקרופ (מתוך פרשת הצוללות)? בן הדוד שלו. למה אישרת למצרים צוללות מאחורי גבם של צה"ל ומשרד הביטחון?". על ההסכם שהזכיר נתניהו אמר לפיד: "מה שהרג את ההרתעה הישראלית היא שהם (חיזבאללה) הקימו אוהל ואתה שתקת והעברת כסף לחמאס לא עשית כלום מול החיזבאללה".
הוא הוסיף: "כמה אפשר לשקר? כמה מטומטמים אתה חושב שאזרחי ישראל? הסיבה היחידה שהוא עלה לפה שוב כי רואים את ההיסטריה בנוגע לפרשת הצוללות. אתה עשית שם דברים שלא ייעשו, סיכנת את ביטחון ישראל, אבל זה כלום מול הסיכון שהגיע אחר כך. וכן, לא תהיה מזרקה אחת על שמך, רק את טבח 7 באוקטובר יזכרו לך. רק את 1,600 ההרוגים".