2 צפייה בגלריה
בן גביר, אשד ובהרב מיארה
בן גביר, אשד ובהרב מיארה
בן גביר, אשד ובהרב מיארה
(צילום: נחום סגל, אלכס קולומויסקי)
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, מתכוון להמשיך בתהליך העברת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מתפקידו למרות הודעת היועצת המשפטית לממשלה. שבתאי מתכוון להציע לאשד לקחת את תפקיד ראש אגף ההדרכה או לפרוש. המשמעות היא הדחתו של אשד.
ניצב עמי אשד מתקבל בתשואות בהפגנות בקפלן לאחר שהודח, בחודש שעבר
(צילום: לירן לוי, אסף קמר )

אחר הצהריים הנחתה היועמ"שית גלי בהרב מיארה לקבל "החלטה חדשה" בנוגע להעברתו של מפקד מחוז תל אביב מתפקידו. היא מתחה ביקורת על האופן שבו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט להדיח אותו, מבלי ששמע את תגובתו לטענות בעניינו - וקבעה כי קיים חשש שלהדחה יש קשר למחאה נגד הממשלה.
במשטרה לא מתייחסים באופן רשמי להודעת היועמ"שית, ותהליך הדחת אשד יימשך בתום חודש הרמדאן, כפי שהודיע שבתאי בחודש שעבר. במשטרה ממשיכים לומר כי מדובר ב"סבב מינויים", שייצא לדרכו בשבוע הבא ובמסגרתו אף מונה ראש אגף ההדרכה היוצא ניצב אבשלום פלד בן ה-62 לסגן המפכ"ל.
2 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
יודיע לאשד על החלטתו ב"שימוע". שבתאי
(צילום: גיל נחושתן )
בעקבות הודעת היועמ"שית, שבתאי מתכוון לזמן את אשד לשיחה. יש שמכנים זאת "שימוע" שבו יודיע המפכ"ל לניצב על החלטתו להדיחו ולהעבירו לתפקיד זוטר כראש אגף ההדרכה. אשד צפוי לומר לשבתאי דברים קשים על הדרך שבה נהג בו ופגע בכבודו, בשעה שהוא מפקד מדי מוצאי שבת על הפגנות של עשרות אלפים.
במסגרת סבב המינויים, החל מהשבוע הבא יזמן שבתאי את כל הניצבים לשיחות לקראת איוש התפקידים הפנויים, וראשונים יהיו המועמדים להחליף את מפקד מחוז תל אביב. בין המועמדים הבולטים מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, המועדף על המפכ"ל, ניצב אלי כזרי שממתין כמה חודשים ללא שיבוץ וניצב יורם סופר שנחשב למועדף על בן גביר. גם שמה של ראש אג"ם ניצב סיגל בר צבי עלה, אולם ההערכה שהסיכויים שלה להיבחר לא גבוהים.