3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לביקור מדיני בלונדון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לביקור מדיני בלונדון
המראה ראשונה זה חמישה חודשים. נתניהו ורעייתו בנתב"ג
(צילום: חיים צח, לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו יטוס מחר (ראשון) יחד עם רעייתו שרה לביקור מדיני בן יומיים בקפריסין - נסיעה ראשונה לחו"ל זה חמישה חודשים. במהלך הביקור ייפגש נתניהו עם הנשיא המקומי ניקוס כריסטודולידיס ועם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס. הנסיעה הייתה אמורה להתקיים בסוף יולי, אך נדחתה בגלל אשפוזו של נתניהו והשתלת קוצב הלב בגופו.
נסיעתו הקודמת של נתניהו לחו"ל הייתה בסוף חודש מרץ, ללונדון, ולוותה בהפגנות סוערות של מוחים נגד המהפכה המשפטית. גם הפעם, מאות ישראלים המתגוררים בקפריסין מתכננים להפגין ולמחות במהלך הביקור. ראש הממשלה יתארח במלון "סיטי אוף דרימס", שהינו מלון קזינו סיני מהודר שנחנך לאחרונה בלימסול, על אף שיקיים את כל פגישותיו בעיר ניקוסיה.
3 צפייה בגלריה
הפגנות בלונדון בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
הפגנות בלונדון בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
נתניהו וראש ממשלת בריטניה, בביקור האחרון של רה"מ בחו"ל
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
הפגנות בלונדון בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
הפגנות בלונדון בזמן ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
הפגנות בלונדון בזמן ביקור נתניהו
(צילום: חגי דקל)
הנסיעה לקפריסין תהווה את יריית הפתיחה מבחינת חידוש נסיעותיו של נתניהו לחו"ל. מיד לאחר ראש השנה, יצא ראש הממשלה לניו יורק, שם הוא גם צפוי לנאום ב-21 בספטמבר. טרם ברור אם נתניהו ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שם, או בוושינגטון הבירה - האפשרות המועדפת על ראש הממשלה. נבדקת אפשרות שנתניהו ייפגש עם ביידן בשישי, יעביר את השבת בבירה ויחזור לישראל מיד עם צאת השבת, על מנת להספיק לחזור לפני יום כיפור. אפשרות נוספת היא שייפגש עם ביידן בניו יורק ב-18 בספטמבר, וישוב לארץ בשישי, אחרי שינאם בחמישי.
כאמור, ישראלים רבים בקפריסין מתכוונים להפגין מול נתניהו ורעייתו בימים הקרובים. הם כבר הספיקו לתלות שלטים ברחבי האי, שבהם נכתב בין היתר: "ביבי - גם בקפריסין הקטנה לא ניתן לך מנוחה!", "הנאשם מגיע לקפריסין ואנחנו נדאג שלא יהיה לו שקט", "לא כשיר", ו"מחריב ישראל! נרדוף אותך לכל מקום. ביבי מגיע לקפריסין ואנחנו נדאג שירגיש בבית". הפעילים הקימו קבוצת וואטסאפ ייעודית, ואף קיבלו משלוח מהארץ של דגלים ושלטי מחאה. בנוסף, הם קיבלו הודעה שלפיה פגישות נתניהו ילוו ב"זמבורות, סירנות, שירים והרבה רעש, כך שישמעו אותנו גם בתוך הארמון".
הפגנה מול המלון שבו שהה נתניהו בלונדון

בהודעה שהועברה לחברי הקבוצה נכתב: "חברים וחברות, אנחנו פועלים במרץ רב בארגון אירועי המחאה במהלך ביקורו של נתניהו ו'רעייתי'. במהלך היום נוציא הודעה עם פרטים מדויקים לגבי מיקום ושעת ההפגנה המרכזית, (בינתיים תתכוננו ליום שני הקרוב בשעות הבוקר או הצהריים). נפלה בחלקנו הזדמנות נדירה לקחת חלק במאבק על עתידה של מדינת ישראל ועל עתידם של בני משפחותינו וחברינו החיים בישראל. אם חלילה תצליח תוכניתו של הרודן - הרס הדמוקרטיה הישראלית- זה ישפיע על כולנו".
בהמשך, נתניהו צפוי לטוס ליעדים נוספים: צ'כיה, מרוקו - בהזמנת המלך, וטורקיה, לפגישה עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. כמו כן, ראש הממשלה צפוי לבקר בסין ולהגיע לוועידת האקלים בבירת איחוד האמירויות דובאי. בני הזוג נתניהו ימריאו לקפריסין במטוס חכור של חברת "אל על", ולא במטוס "כנף ציון", שצפוי להיכנס לכשירות מבצעית בסוף אוקטובר או בתחילת נובמבר.