פרקליטות המדינה פרסמה הערב (ראשון) הודעה חריגה שבה הבהירה מה מיוחס לנחקרים בחשד למעורבות בפרשת "רצח" מחבל הנוחבה שחדר לישראל ב-7 באוקטובר. "לאור מידע מוטעה רב שפורסם על אודות חקירה שמנהלת משטרת ישראל בחשד ל'רצח מחבל נוחבה' שהביאה להסתה חמורה נגד פרקליטים ואנשי משטרה, באופן חריג מפרסמת פרקליטות המדינה הבהרה", צוין בהודעה.
דיון בבית המשפט בנוגע לאחד החשודים

גולשים הפיצו ברשת תמונות של מי שלטענתם הם הפרקליטים האחראים לחקירה נגד החשודים. בתגובות לפרסום התמונות נכתב בין היתר: "אלוהים ישלם לכם", "שילכו כפרה על כל חייל", "כמו כל פרקליטי השמאל שתפרו ראש ממשלה, מה זה בשבילם לתפור חיילים בקטנה?".
בפרקליטות מסבירים כי בדצמבר האחרון נפתחה חקירה בעקבות מידע שהתקבל על אודות גניבת נשקים מלוחמי ימ"מ שנהרגו בקרבות ביום הפלישה של מחבלי חמאס ליישובי העוטף. בהודעה צוין כי "בעקבות חקירה שהובילה להגשת כתב אישום נגד ר' בעבירות אמל"ח והתחזות, והוא נעצר עד תום ההליכים".
בהתייחס לחשוד נוסף, ס', אומרים בפרקליטות כי "אף הוא נחקר ובמסגרת חקירתו נמצאו התבטאויות כתובות שלו מזמן אמת, בהן התוודה לכאורה על הריגתם של מספר מחבלים אשר הוא ואחרים תפסו בחיים, וכן במעשי אלימות קשים שנעשו במחבלים שלא במסגרת לחימה".
בפרקליטות מציינים כי הודעות אלה, שבהן ס' התוודה לכאורה בהמתתם של מחבלים אשר נתפסו חיים, מצדיקות חקירה שלו באזהרה. "במהלך חקירתו הוברר כי מדובר לכאורה בדברי רהב", אמרו בפרקליטות בהתייחס ל-ס'. "בחיפוש שנערך בביתו של ס' נמצאו אקדח לא חוקי וכן חלקים של רובי M-16, והוא נחקר באזהרה גם בגין כך".
עוד אמרו בפרקליטות: "ר' עצור עד לתום ההליכים בגין כתב האישום בתיק האמל"ח. החשד הנוכחי נגדו עלה בעקבות סרטון שבו הוא נראה מכה פלסטיני כפות ברכבו. לסרטון זה התווספו ראיות נוספות לכאורה. בדיקות פורנזיות העלו כי אותו פלסטיני שהוכה ברכבו נמצא מת וגופתו לא זוהתה".
בפרקליטות הדגישו כי בית משפט השלום בתל אביב קבע בהחלטתו לאשר את צווי החיפוש והמעצר נגד ר' ואחרים. בפרקליטות ציטטו את החלטת בית המשפט: "קיים במקרה זה חשד סביר לביצוע עבירה של רצח, וזאת בנסיבות הרגישות שתיאר בפניי נציג המבקשת, ביומה הראשון של המלחמה. נוכח אותן נסיבות רגישות, ניתן להבין את התמשכות הליכי החקירה והעובדה שהבקשות שבפניי הובאו רק בחלוף מספר חודשים מהמועד שבו הסתיים הליך של תיק חקירת נסיבות מוות".
1 צפייה בגלריה
yk13818114
yk13818114
פריצת המחבלים לשטח ישראל ב-7 באוקטובר
(Anadolu)
בהודעה החריגה נאמר כי "הפרקליטות מלווה את החקירה אשר מנוהלת על-ידי משטרת ישראל, ותפעל כדי לקבל החלטה במהירות האפשרית". בהתייחס לפרסומים ברשת נגד גורמי האכיפה, צוין בהודעה: "פרקליטות המדינה רואה בחומרה רבה פרסומים מסיתים שאין להם כל בסיס, המכוונים נגד פרקליטים שליוו כביכול את החקירה ומהווים למעשה התרת דמם. מדובר בפרסומים שכל תכליתם הטלת מורא על הפרקליטים מלבצע את עבודתם באופן מקצועי והגון".
לסיכום ההודעה נאמר: "כל ניסיון להטיל דופי בפרקליטים אלה ובכלל בעבודת הפרקליטות ולקשור בין מערכת אכיפת החוק לבין ניסיונות פגיעה במדינת ישראל, לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים".
מהחקירה עלה כי בין 7 באוקטובר ל-10 באוקטובר, במהלך הקרבות לטיהור עוטף עזה, הועבר הפלסטיני חי וכבול במעמד של שבוי על-ידי כוחות ביטחון פורמליים לידי החשודים – שלבשו מדים אף שלא גויסו – כדי שיעבירו אותו לנקודת איסוף שבויים. ואולם בשלב מסוים, כך נטען, הם "גרמו למותו" של המחבל.